آیفون 8 پلاس 799 دلاری شما تنها 288 دلار برای اپل هزینه قطعات داشته است!

هزینه ساخت بدنه شیشه‌ای بعلاوه شارژر بی‌سیم و چند امکان دیگر جمعاً تنها به 60 سنت می‌رسد که این باورکردنی نیست.

0

شرکت تحلیلی IHS Markit سه‌شنبه گذشته گزارشی منتشر کرد و در آن هزینه‌های ساخت یک آیفون 8 پلاس را به‌صورت ریز شده برآورد کرد. نکته قابل‌توجه در این گزارش این است که ساخت یک آیفون 8 پلاس با 32 گیگابایت حافظه بیشتر، پردازنده قوی‌تر، شارژر بی‌سیم و دوربین ارتقاءیافته نسبت به آیفون 7 پلاس، تنها 17 دلار و 80 سنت هزینه بیشتری برمی‌دارد.

ریز برآورد ساخت آیفون 8 پلاس در مقایسه با آیفون 7 پلاس

همچنان که ممکن است شنیدن اینکه نیمی از پولی که بابت آیفون جدید پرداخت می‌شود بابت هیچ است خشمگین کننده باشد، تحلیل منطقی این موضوع نشان می‌دهد که این درآمد اپل صرف هزینه‌های سرسام‌آور آن‌ها، ازجمله ساخت یک ساختمان مرکزی جدید که چندی پیش خبر آن منتشر شد می‌شود.

درعین‌حال در نظر داشته باشید که بخشی از هزینه شما بابت ارزش فناوری انحصاری آیفون و همچنین گارانتی آن است. نکته جالب‌توجه دیگر در گزارش IHS Markit این است که هزینه ساخت بدنه شیشه‌ای بعلاوه شارژر بی‌سیم و چند امکان دیگر جمعاً تنها به 60 سنت می‌رسد که این باورکردنی نیست.

منبع cnet
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.