مرورگر مایکروسافت اج به اندروید و iOS می‌آید

مایکروسافت به‌تازگی از عرضه مرورگر Edge خود برای اندروید و iOS در آینده نزدیک خبر داده است.

0

مایکروسافت به‌تازگی نسخه آزمایشی این مرورگر را برای IOS و اندروید منتشر کرده و قصد دارد به زودی هم نسخه نهایی را برای این دو سیستم‌عامل محبوب موبایلی عرضه کند.

با کنار کشیدن مایکروسافت از پلتفرم ویندوز 10 موبایل این شرکت تمرکز بیشتری بر عرضه اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های خود برای پلتفرم‌های محبوب‌تر iOS و اندروید داشته و حالا قصد دارد مرورگر خود را نیز به موبایل بیاورد. به این ترتیب اگر در ویندوز 10 از Edge استفاده می‌کنید می‌توانید در یک دستگاه به وبگردی پرداخته و ادامه آن را در دستگاه دیگری از سر بگیرید.

از جمله ویژگی‌های نسخه موبایلی مایکروسافت اج می‌توان به حالت مطالعه، هاب‌ویو برای نمایش بوک‌مارک‌ها، دانلود منیجر و تاریخچه مرور وب در همه دستگاه‌ها اشاره کرد. در حال حاضر همگام‌سازی اطلاعات بین دو دستگاه به لیست مطالعه و علاقمندی‌هاست اما مایکروسافت به زودی پسوردها و خریدهای استور را نیز به این لیست اضافه خواهد کرد.

البته گفتنی است اج در iOS از موتور رندر WebKit اپل و در اندروید از کرومیوم گوگل استفاده می‌کند و به این ترتیب شاید بیشتر شبیه به یک پوسته روی مرورگر پیش‌فرض گوشی شما باشد. به این ترتیب نباید انتظار داشته باشید اج سریع‌تر از سافاری یا کروم وب‌سایت‌ها را بارگذاری کند. در حال حاضر اپ استور اپل تنها مرورگرهای با موتور WebKit خود را منتشر می‌کند اما گوگل پلی چنین محدودیتی ندارد.

مایکروسافت روز گذشته همچنین لانچر Arrow Launcher را نیز که پیش از این خریداری کرده بود به مایکروسافت لانچر تغییر نام داد تا نام خود را نیز به صفحه خانگی گوشی اندرویدی شما بیاورد.

منبع PhoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.