گوگل لپ‌تاپ پیکسل‌بوک را معرفی کرد؛ یک کروم‌بوک پرچم‌دار هوشمند

همان‌طور که انتظار داشتیم، شرکت گوگل لحظاتی پیش از یک کروم‌بوک جدید از خانواده محصولات پیکسل رونمایی کرد.

0

اگر تا پیش از این از کروم بوک‌های مبتنی بر پلتفرم کروم او اس استفاده کرده باشید، بدون شک در جریان هستید که تفاوت این گونه لپ‌تاپ‌ها با مدل‌های مبتنی بر ویندوز، سخت افزار به مراتب ضعیف‌تر آن‌هاست. البته این موضوع یک نقطه ضعف برای کروم بوک‌ها محسوب نمی‌شود، چراکه در اصل این محصولات به منظور استفاده از سرویس‌های آنلاین طراحی شده‌اند و عملاً پردازش اطلاعاتی روی آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

البته آن‌طور که به نظر می‌رسد گوگل در خواهان تغییر وجهه کروم بوک‌ها می‌باشد و بر همین اساس دقایقی پیش از مدلی جدید با نام لپ‌تاپ پیکسل‌بوک رونمایی کرد که سخت افزار آن در حد و اندازه سری یوگای لنوو و سرفیس مایکروسافت است.

Matt Vokoun، مدیر اجرایی گوگل از پیکسل‌بوک به عنوان باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ ساخته شده توسط این شرکت یاد کرد و آن را جزو برترین لپ‌تاپ‌های بازار از این منظر می‌داند. نمایشگر 12.3 اینچی با نسبت تصویر 3 به 2 این محصول قابلیت چرخش تا زاویه 360 درجه داشته، به طوری که می‌توان از آن به عنوان یک تبلت نیز استفاده کرد.پیکسل‌بوک در دو مدل با پردازنده‌های i5 و i7 تولید شده که هر کدام از آن‌ها در کانفیگ‌هایی با 8 یا 16 گیگابایت حافظه رم و 128 و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی از نوع SSD قابل سفارش هستند. در دو طرف بدنه دستگاه نیز دو درگاه یواس‌بی_سی تعبیه شده که می‌توان از آن برای شارژ باتری و یا اتصال به گجت‌های دیگر استفاده کرد.

پیکسل‌بوک اولین لپ‌تاپ مبتنی بر کروم او اس محسوب می‌شود که قابلیت امکان استفاده از دستیار دیجیتالی گوگل به آن افزوده شده است. شرکت سازنده، بر روی کیبورد لپ‌تاپ مورد بحث کلیدی را به منظور فراخوانی Google Assistant تعبیه کرده، با این حال امکان آماده به کار کردن آن توسط دستورات صوتی نیز وجود دارد.

این دستگاه با یک قلم با نام Pixelbook Pen عرضه خواهد شد که از نوع Wacom بوده و عملکرد متوسطی را دارد. این قلم قادر است با تاخیر 10 میلی ثانیه‌ای دستورات را منتقل کرده و زاویه فشار را درک کند. این قلم با دستیار صوتی گوگل سازگاری داشته و می‌توان از آن به منظور حاشیه نویسی نیز استفاده کرد، هرچند که شیوه تعامل آن در محیط کاربری سایر برنامه‌های اندرویدی مشخص نشده است.

طبق اعلام شرکت سازنده، مدل پیش‌فرض پیکسل‌بوک با قیمت 999 دلاری راهی بازار خواهد شد، اما قیمت قدرتمندترین مدل به 1649 دلار هم خواهد رسید؛ البته اگر خواهان استفاده از Pixelbook Pen هم داشته باشید، بایستی 99 دلار دیگر به فروشنده پرداخت کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.