گزارش: پنل جلویی آیفون 8 خودبه‌خود از بدنه جدا می‌شود!

اخیراً برخی خریداران آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل متوجه شده‌اند پنل جلویی و صفحه‌نمایش خودبه‌خود از بدنه جدا می‌شود.

2

این گزارش‌ها که بیشتر از کشورهای ژاپن و تایوان به گوش می‌رسد خبر از این دارد که پنل جلویی آیفون 8 ظاهراً اتصال مناسبی به بدنه ندارد و گاهی خود به خود جدا می‌شود! یکی از این کاربران وقتی جعبه آیفون نوی خود را باز کرد با صحنه بالا مواجه شد. یک کاربر دیگر نیز ادعا می‌کند آیفون جدیدش در هنگام شارژ به همین شکل به دو نیم تقسیم شده است!

برخی حدس می‌زنند مشکل از باتری بوده و وقتی باتری شارژ می‌شود و انبساط پیدا می‌کند به بدنه فشار آورده و آن را دو تکه می‌کند اما از آن‌جا که هیچ گزارشی از آتش گرفتن وجود نداشته شاید اتصال بین این دو قسمت آن‌قدرها که باید محکم نیست. اگر ویدئوی کالبدشکافی آیفون 8 را تماشا کرده باشید می‌دانید بین پنل شیشه‌ای جلو و قاب فلزی علاوه بر لاستیک مخصوص محافظت دربرابر نفود آب یک لایه پلاستیکی باریک نیز قرار گرفته تا در ضربات به بدنه نقش ماده الاستیک را ایفا کند و از وارد شدن صدمه به صفحه‌نمایش جلوگیری کند. با این‌حال این کار هم چیز جدیدی نیست و در آیفون‌های نسل قبل نیز شاهدش بودیم.

مشکلات این‌چنینی البته پس از عرضه گوشی‌های مطرح بازار همیشه به گوش می‌رسد. برخی از این مشکلات مثل مشکل آنتن‌دهی آیفون 4 و یا مشکل خم شدن آیفون 6 پلاس واقعاً جدی بوده و اپل در نسل بعد آن‌ها را مرتفع می‌کند و یا حتی آیفون را با مسترد کردن کل هزینه پس می‌گیرد. گلکسی نوت 7 هم نمونه بارز یک مشکل جدی بود که سامسونگ مجبور شد دوبار فراخوان آن را اعلام کند. اما برخی مشکلات دیگر نادر بوده و جدی نیستند؛ امیدواریم این مشکل جدید هم از دسته دوم باشد چرا که تعداد عمده آیفون‌های عرضه شده در کشور دارای ضمانت معتبر نیستند و به همین دلیل امکان تعویض آن هم وجود نخواهد داشت.

منبع Geek
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. کامبیز می‌گوید

    واقعا خجالت هم خوب چیزیه هروقت آیفون جدید میاد به بازار میاید این مزخرفات رو سرهم میکنید که مردم رو به سمت گوشت کوب بزرگ سامسونگ خرکی نوت هشت زباله بکشونید
    این خبرا نیست
    چندین ساله از این خزعبلات گوشمون پره یکی از یکی دروغ تر

    1. مهيار می‌گوید

      باشه تو خوبی.. کلیه ت رو بفروش آیفون ایکس بخر