چرا خرید از دیجی‌کالا را دیگر نمی‌توان به دیگران توصیه کرد!؟

یکی از مزایای فروشگاه‌های آنلاین و شاید بهتر بگوئیم بهترین و مهمترین مزیت فروشگاه‌های آنلاین صرفه‌جویی در وقت است. شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که برای کار خاصی برنامه‌ریزی کرده‌اید اما فرصت کافی برای خرید ابزار و کالای مورد نیاز برای انجام آن را ندارید یا قصد دارید آخر هفته و یا تعطیلات خود را برای کار دیگری به جز چرخیدن در فروشگاه‌ها برای پیدا کردن کالای مورد نیاز خود صرف کنید.

132

اینجاست که فروشگاه‌های آنلاین بزرگترین مزیت خود را نشان می‌دهند اما توصیه می‌کنیم اگر قصد انجام چنین خریدی دارید که روی زمان تحویل کالای خریداری شده برنامه‌ریزی مهمی کرده‌اید کمی تامل کنید یا حداقل بهتر بگوئیم روی خرید از دیجی‌کالا تجدید نظر کنید و اگر قصد خرید از آن را دارید آن را به زمانی که ضرورتی ندارد موکول کنید.

دیجی‌کالا بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران است که ثابت کردن آن به تلاش خاصی نیاز ندارد. این فروشگاه که چندین سال است فعالیت خود را از یک فروشگاه کالای دیجیتال به فروشگاه دیجیتال کالا تغییر داده و انواع و اقسام کالاها را به فروشگاه‌ خود اضافه کرده ظاهرا همچنان درگیر مشکلات فراوانیست!  دیجی‌استایل یکی از این فروشگاه‌های زیرمجموعه دیجی‌کالاست که برای تمرکز بیشتر بر روی بخش پوشیدنی‌ها ایجاد شده است.

این مطلب به بهانه پیام ارسالی یکی از کاربران فارنت در تجربه خرید خود از فروشگاه دیجی‌استیایل دیجی‌کالا نگاشته شده که به بررسی این مشکل و برخوردهای عجیب و غریب این فروشگاه در برخورد با مشتریان خواهد پرداخت.

این کاربر فارنت در خصوص تجربه خرید خود از دیجی‌استایل می‌گوید:

دوم مهرماه چندین کالای مختلف را از دیجی‌استایل سفارش دادم و مراحل را به ترتیب دنبال کردم و بازه زمانی دریافت کالای خود را شامل روز و بازه ساعتی دریافت خود را مشخص کردم و حتی آن را جند روز بعد معین کردم تا مشکلی از بابت تامین یا .. پیش نیاید و با توجه به شاغل بودن خودم زمان را طوری تنظیم کردم که در خانه باشم. در زمان ثبت شده مورد نظر خبری از کالاهای خریداری شده نشد و دقیقا فردای آن روز بدون اطلاع قبلی به من، کالاها را به درب خانه برده بودند که خب طبیعتا من در خانه نبودم و جالب اینکه وضعیت سفارش من به ارسال شده تغییر پیدا کرده بود اما کالایی تحویل نشده بود! با تماس تلفنی قرار شد کالاها فردای آن روز در بازه زمانی که در شرکت هستم به درب محل کارم آورده شده و تحویل شود. صبح فردا هم خبری از کالاها نشد و ظاهرا کالا خارج از ساعت کاری به درب شرکت برده شده بود! و طبیعتا برگشت خورده بود! حالا پس از گذشت چهار روز از زمان مقرر برای تحویل  سفارش، این فروشگاه در تماس تلفنی خود به من اعلام کرد که یا برای تحویل تا هفته آینده منتظر بمانید  و یا خرید خود را ملغی کنید! من به ناچار خرید خود را لغو کردم و در عین حال همچنان از بازگشت پول به حساب من خبری نشده است و زمان آن نیز مشخص نشده است تا من خرید خود را علیرغم میل باطنی و کمبود وقت به صورت فیریکی و سنتی انجام دهم! تنها راه من شکایت به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان بود که امیدوارم راه به جایی ببرد. نهایتا امیدوارم مدیران دیجی‌کالا به وقت و هزینه مشتریان خود احترام بیشتری بگذارند.

بررسی این موضوع نشان می‌دهد که این تنها مشکل این کاربر فارنت نیست و فروشگاه دیجی‌کالا مدتیست با این مشکل گریبانگیر است. کافیست در شبکه‌های اجتماعی و یا در بخش نظرات مطالب مختلف کمی جستجو کنید تا با حجم آن با تنوع فراوان روبرو شوید! اجازه بدهید راه دور نرویم، بررسی و تجربه روند خرید در این فروشگاه آنلاین توسط خود ما نیز  نشان می‌دهد که پیش‌بینی لازم برای فرار از وعده‌های ثبت شده از پیش انجام شده است.

در روند خرید از دیجی‌استایل که برای صحت ادعای این مشتری مورد بررسی ما قرار گرفت و در هنگام تکمیل آن و در بخش تحویل اکسپرس! بازه زمانی به شکل غیرقابل باوری بزرگ است! دو بازه زمانی 9 تا 15 و 15 تا 22! این یعنی شما باید یک روز کامل را در خانه مانده و تکان نخورید تا مبادا در این فاصله زمانی کالای شما به درب خانه برسد! اگرچه با توجه به تجربیات موجود به نظر باید زمانی بیش از شش یا هفت ساعت مقرر شده را در خانه یا محل معین شده بمانید و حالا جالب اینکه این در واقع تجربه تحویل اکسپرس این فروشگاه است!

نکته دیگر حذف گزینه پرداخت در محل پس از تحویل است و این فروشگاه ظاهرا با توجه به تجربه تاخیرهای مکرر و صرفنظر کردن مشتریان از دریافت کالا گزینه تحویل در محل را با زیرکی خاصی حذف کرده است! زیرکی از این نظر که در هنگام خرید کافیست شما گزینه پرداخت در محل را برای نوع پرداخت خود انتخاب کرده و دکمه پرداخت و تکمیل خرید را بزنید که در نهایت تعجب در مرحله بعدی دوباره با تنها گزینه موجود یعنی پرداخت اینترنتی روبرو می‌شوید که یعنی خبری از پرداخت در محل نیست و باید هزینه کالایی را که معلوم نیست چه زمانی دریافت خواهید کرد و یا شاید مانند تجربه این کاربر فارنت از آن نهایتا صرفنظر خواهید کرد، را همان لحظه پرداخت کنید!

فروشگاه دیجی‌کالا یکی از تجربه‌های موفق در جامعه استارت‌آپ‌های ایرانی به شمار می‌رود. در سال‌های اخیر اما با حضور فروشگاه‌های آنلاین دیگر در این بازار که حتی برخی از آنها نوع طراحی خود را از این فروشگاه اقتباس می‌کنند، ظاهرا سرعت بالای این فروشگاه در توسعه خود نقائص خواسته یا ناخواسته فراوانی را به آن تحمیل کرده است که مطمئنا مدیران این فروشگاه آگاهی بیشتری از آن دارند.

این مطلب در تلاش برای این است تا با طرح این مشکل که مطمئنا مشکل بسیاری از خریداران این فروشگاه و سایر فروشگاه‌های انلاین است در برطرف کردن آن موثر باشد. شما چه تجربه‌ای در خرید از دیجی‌کالا و سایر فروشگاه‌های آنلاین دارید!؟ با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

132 نظر برای این مطلب
  1. سینا می‌گوید

    منم هر بار خرید کردم ظهر آوردن که بهشون اطلاع دادم نیارید وقت استراحتم هست

  2. M8 می‌گوید

    اوائل(۴سال و نیم پیش) ما از دیجی کالا یه گوشی (htc one s)خریدیم
    با اینکه توی توضیحات گفته بودیم کودوم مدلش رو میخواهیم ولی مدل دیگش رو دادن و پس نگرفتن
    البته سرعت ارسالشون خوب بود.
    ولی الان خیلی با تاخیر میفرستن
    هم پیشتاز هم اکسپرس دیجی کالا قبلا یه روزه یا نهایتا قروزه از تهران میفرستادن نجف آباد
    اما الان کم کمش ۲روز تا ۴روز طول میکشه که این مشکل فکر کنم مال حجم بسته های پستیه.
    نظر من اینه که توی کالاهای دیجیتال یا با تجربه شخصی به یه نفر اعتماد کنین یا از بقیه مشورت بگیرید
    من دوتا گوشی اچ تی سی که مدل چینیش(نوع بیخودش)ایرانو پر کرده از یه معتمد توی تهران خریدم اونم اصل (تایوانی) و بدون هیچ مشکل و عیبی،تازه یه بار ۷۲ساعت و یه بار ۴۸ساعت فرصت تعویض داد.
    اصل و نکته مهم اعتماده،چیزی که دیجی کالا به دست اورد ولی داره از دست میده

  3. سعید می‌گوید

    ولا من که تا حالا هرچی خرید کردم راضی بودم.

  4. javad می‌گوید

    من یه هدفونه ۳۰۰ تومنی گرفتم بعد از یه سال مشکل پیدا کرد با اینکه فک نمیکردم بشه کاری کرد با این همه زنگ زدم دیجی کالا ادرس داد رفتم مدله جدیده همون هدفونو که بعد از یه سال ۴۰۰تومن شده بودو مجانی گرفتم! بعدم الان که همه ی اجناس توی بازار فیک ان دیجی کالا تنها جایی که اجناسش اصله! برای یه فروشگاه انلاینه ایرانی خیلی عالیه به نظر من!

    1. احسان می‌گوید

      خوب
      اون 300 تومنی چی شد. پس گرفتن (یعنی اون ها چکارش کردند؟)
      آخه خیلی شنیدم کالاهابی به دست مشتری رسیده ولی باز شده بود (مثلا اثر انگشت یا چروکی)

  5. مجید می‌گوید

    با احترام به نظر همه دوستان
    من یکی از مشتریان دیجی کالا هستم که با توجه به سابقه خوبی که از خرید توسط این سایت داشته ام، حتی پوشک بچه ام را هم از این سایت میگیرم!
    درسته که اشکالاتی هم در ساعت تحویل و … داشته، ولی آنقدر زیاد نبوده که پشیمونم کنه…
    تلویزیون دو میلیون تومنی رو رایگان آورد و پس از چند روز استفاده و اعلام مشکل، مجانی برگردوند و طی تماس تلفنی با من، مدل تلویزیون رو عوض کرد و اونی که میخواستم رو باز هم مجانی برام آورد و …. در صورتی که تلویزیونی که از آکبند بازش کرده بودم، حتی در صورت فروش مجدد آن، قیمتی نازل تر خواهد داشت… اگه پول وانت رو هم بخاییم حساب کنیم، کلی هزینه رفت و برگشت کالا داشته…
    دوربین اسپورت کم را مرجوع کرد و پول آن را مسترد کرد و چندین مورد دیگر…
    شاید بگید من از خود دیجی کالا هستم که تبلیغش رو میکنم، ولی اینطور نیست! شغل دولتی دارم. کسی سوالی داشت، در خدمتم…

  6. شیدا زمانی می‌گوید

    سلام و ادب
    بالاخره یکی هم حرف دل ما را زد
    دقیقا مشکل من هم با دیجیکالا همین است
    در ایران متاسفانه به تنها چیزی که اهمیت داده نمی شود حقوق مشتری است
    بنده دو هفته گذشته از دیجیکالا حدود یک میلیون و هفتصد هزار تومان خرید کردم که شمامل ۲ تا گوشی بود برای کادو به پدر و مادرم در سالگرد ازدواجشان – تمام تلاشم را کردم و بازه زمانی مناسب را انتخاب کردم
    قرار بود که بین ساعت ۳ تا ۱۰ شب به دست من برسد و منتظر شدم تا ساعت ۸ شب خبری از کالا نشد – با دیجیکالا بعد از کلی پشت خط ماندن صحبت کردم
    و جالب است بدانید که در کمال خونسردی به من گفتند که نمی توانیم بسته را بیاوریم دلیل را هم نمی دانیم فردا هم به دست شما نمی رسد حالا دو روز دیگر پیگیری کنید
    در کمال تاسف باید بگویم که این بسته ۳ روز بعد و پس از پیگیری های مداوم و ایمیل و تماس های مکرر و شکایت به پلیس فتا در نهایت به دست بنده رسید
    و جای تاسف دارد که حتی یکنفر از آن خراب شده با بنده تماس نگرفت
    این سایت باید از طرف خریداران تحریم گردد تا احترام به حقوق مشتری را یاد بگیرد

    با سپاس از مطلب واقع گرایانه شما

    1. ا فرهنگی می‌گوید

      دقیقا برای منم همین الان چنین چیزی اتفاق افتاده و تماس گرفتم با پشتیبانی شون میگن ما نمیدونیم بسته تون کجاست و باید صبر کنید تا بدستتون برسه . البته همین حالا هم ۷ روز تاخیر داشتند .متاسفم

  7. مرتضی می‌گوید

    هر سایتی مشکلات خودش رو داره حتی پسرخاله منم آمازون خرید میکنه میگه بعضی وقت ها دیر تر دستم میرسه دیگه دیجی کالا که تو ایرانه … ولی یکی از تجربه های من 2 سال پیش بود یه آیپد ایر برای یکی از دوستان خریدم و وقتی آپدیت کردم صفحه سیاه شد و اصلا بالا نیامد و برای مطمئن شدن هم 2 تا مغازه بردم که گفتن دستگاه سنگ شده و باید ببری دبی و … و وقتی دیجی کالا اومد دستگاه رو برد و پرسید پولش رو میخوایی یا یه دستگاه جدید دوستم چون زده شده بود گفت نه پولشو بگیر بعدا یه چیز دیگه میخرم و ظرف 48 ساعت پول برگشت داده شد خلاصه بهتره سورس زیاد داشته باشین من خودم مثلا سرفیس رو از یه فروشگاه اینترنتی دیگه خریدم که 3 بار اشتباه آوردن کالا رو !!! در این حد خنگ که خودم گفتم واقعا شما دیگه نابغه هستین!!! جالبه یه مدل 7 میلیونی آوردن و من بازش کردم در صورتی که مدل مال من 5 میلیون بود و یه جورایی خودشون ضرر کردن خلاصه هیچ چیزی بی عیب نیست ولی دیجی کالا (دیجی استایل رو تاحالا خرید نکردم چون واقعا گرونه لباس هاش) به نظرم اگه خوب نبود تا الان نمی تونست عمر کنه و مثل خیلی های دیگه محو میشد

  8. binam می‌گوید

    عنوان نوشتید دیجی کالا بعد از دیجی استایل صحبت می کنید. تیترتون رو عوض کنید بهتره

  9. بهنام می‌گوید

    بنده تقریبا دو ساله که تمام تلاش خودمو میکنم نظر اطرافیان رو در مورد خرید از دی جی کالا برگردونم و منصرفشون کنم
    واقعاً کارشون توهینه به ملت
    در اغلب اجناسش ذکر کرده که 7 روز ضمانت برگشت کالا ولی من که تا به حال موفق به برگشت زدن نشدم حتی وقتی جنس تمامی شرایط برگشت رو داره، بعید میدونم تا به حال کسی تونسته باشه چیزیو برگشت بزنه.
    اکثر مواقع جنس مرجوعی رو دوباره می فروشن با احتمال اینکه شاید مشتری متوجه اشکال جنس نشه.
    بارها شده بود که جنسیو که تحویل میگرفتم مشخص بود استفاده شده.
    بازه زمانی مشخص میکنی برای مراجعه پیک یا اصلا نمیاد یا خارج از ساعت مشخص شده مراجعه میکنه.
    به نظرم با این شرایط آدم وقت بزاره و از بازار اقلام مورد احتیاجش رو تامین کنه هم از لحاظ مبلغی به صرفه و هم اینکه بازار اونقدر شخصیت دارن که اغلب بعد از 48 ساعت جنسیو پس بگیرن یا تعویضش کنن.
    اگر جای مراجع بودم بدون شک خرید از دی جی کالا رو حرام اعلام میکردم.

  10. ارسلان مرادی پور می‌گوید

    من خیلی وقته که بخش مربوط به کامنت کالاهای شگفت انگیز شده دیجی کالا رو زیر نظر داشتم، در بیشتر مواقع، در همون ثانیه اولی که کالا برچسب شگفت انگیز میخوره، چندتا کامنت هم در بخش نظرات و در مدح و ستایش همون کالا گذاشته میشه تا نظرات کاربران و خریداران رو جلب کنه که به نظرم یکی از زشت ترین کارهاست این مورد و تقلب بزرگیه

  11. ساسان می‌گوید

    جدیدا دیجی کالا خیلی گرون فروش شده . کافیه فقط قیمت کالاهاش رو با دیگر فروشگاه های اینترنتی مقایسه کنید .

  12. رضا می‌گوید

    پس چرا نظر منو ثبت نکردین؟ معلومه میخواهید دیجی کالا رو تخریب کنید همش نظرات مورد نطر خودتونو گذاشتین!

  13. احسان می‌گوید

    به نظر من از دیجی کالا خرید کردن اشتباه بزرگی محسوب می شود چون با همین شرایط اگر سایت —– به نشانی ———– را دنبال کنید می توانید تفاوت قیمت تا 100 هزار تومان ارزانتر را با همان گارانتی دیجی کالا ببینید

  14. Haxi می‌گوید

    بنده چهارشنبه یک گلس با یک ریش تراش خریداری کردم و هفته بعد شنبه گلس باز کردم بچسبونم رو تبلت متاسفانه دیدم خورد شده و قابل استفاده نیست
    با پشتیبانی تماس گرفتم گفتن باید همون ۲۴ ساعت پس از تحویل چک میکردین که اگر مشکلی بود اطلاع میداد
    حالا بنده اصلا نه وقت اینو داشتم نه میدونستم اینجوری میشه… حالا ۲۰ هزارتومن ضرر مهم نیست ولی باعث میشه دفعه بد هر چیزی از دیجی خریداری نکنم و رو پشتیبانی هم حساب نکنم :(

  15. حاج حامد می‌گوید

    سلام
    از نظر بازه ی زمانی، من همیشه وقتی سفارش می دادم از ساعت 7 صبح دم به دیقه تماس میگرفتم تا اتمام ساعت کاریم بیارن اما باز بعد از ساعت کاریم تحویل میدادن،
    ضمنا، من محل کارم بیمارستانه و نمیتونم محل کارم رو ترک کنم اما دیجی کالا با اینکه آدرس کاملا دقیق تا اسم بخش رو هم مینوشتم اما وقتی میرسیدند دم در بیمارستان زنگ میزدند که بیاین از دم در تحویل بگیرین.
    از نظر قیمت، قیمتاش کاملا گرونتر از بازاره، حتی موردهای خیلی زیاادی دیدم که قیمت شگفت انگیزش هم از قیمت بازار بیشتره.

  16. زیاندیده می‌گوید

    من یک جارو برقی کرشر خریدم به قیمت فروش ویژه (800 هزار تومان را 500 هزار تومان خریم) بعد فهمیدم قیمت واقعی این جارو از فروش ویژ هم پایین تر است به اضافه اینکه شرکت حتی کیسه جارو را وارد نکرده بود برای همین هرکه خریده بود جارو را به کناری انداخت بعد همین شرکت وارد کننده کیسه جارو را داد یک شرکت ایرانی تولید کرد وچون می دانست خریداران به شدت نیازمند کیسه هستند قیمت بسته زیر 10 هزار تومانی را زده با تخفیف ویژه 35 هزار تومان نمی دانم دیجی کالا چه نظارتی بر قیمت کرده؟؟؟؟؟ دیجی کالا اگر نجنبد در لبه سقوط است

  17. اااا می‌گوید

    معمولا زمانی که یک استارت اپ توسط عده ای متصل خریداری می شوند دیگر تلاشی برای مشتری مداری نمیکنند و فقط بنجل فروشی می کنند من 2 سال پیش هارد 320 تومنی رو 240 خریدم و بسیار راضی بودم ولی حالا دیجی بیش از 30 درصد تخفیف نداره و اکثر کالاهای تخفیفی ایراد دار هستند و همگی جنس های مزایده ای هستند ، بنده این رو بعنوان کسی میگم که لپ تاپ 3 میلیونی از دیجی خریدم که بخاطر پیکسل سوخته تعویضش کردن چون این سری از لپتاپ پیکسل سوخته بودند همگی
    من خرید از دیجیکالا را به هیچ کسی توصیه نمیکنم چون اگر سمج و با دقت نباشید جنس های مورد دار به شما خواهند انداخت

  18. حمیدرضا می‌گوید

    سلام
    به نظر بنده هم دیجی کالا دیگه اون کیفیت و کارایی گذشته رو نداره مخصوصاً از لحاظ قیمت گذاری رو محصولات! قبلا قیمت ها پایین تر از بازار بود یا هم رده بازار! جدیدا گرون تر از بازار برای فروش قرار میده
    و اینکه این همه گسترش تو تنوع محصولات هم خوب نیست! ماشین میفروشی! آخه چرا! :))
    به نظرم کنترل درستی یا کافی نمیشه و باید خیلی بیشتر دقت کنند
    به اوج رسیدن شاید راحت باشه! اما تو اوج موندن خیلی سخته

  19. اصغر می‌گوید

    در ادامه مطلب بالا در مورد بازه زمانی نا مناسب برای ارسال کالا، اخیرا با برندهای ضعیف چینی مثل شیائومی هم همکاری میکند که بدلیل سود بالا برای فروشگاه تبلیغات بیشتری نسبت محصولات دیگر میکند اما تجربه خرید من از این محصول که دو مرتبه خراب بودن محصول اتفاقی نیست . که دیجی کالا یکبار آنرا در فرصت هفت روزه تعویض کرد سری دوم امکان تعویض را نداشت. نهایتا جنس خراب را نگه داشته ام تا در فرصتی برای تعمیر به تنها نمایندگی آن ببرم. اگر از مغازه چنین خریدی داشتم یا همانجا تست میکردم یا فروشنده ملزم به تعویض بود

  20. اصغر می‌گوید

    در ادامه مطلب بالا در مورد بازه زمانی نا مناسب برای ارسال کالا، اخیرا با برندهای ضعیف چینی مثل شیائومی هم همکاری میکند که بدلیل سود بالا برای فروشگاه تبلیغات بیشتری نسبت محصولات دیگر میکند اما تجربه خرید من از این محصول که دو مرتبه خراب بودن محصول اتفاقی نیست . که دیجی کالا یکبار آنرا در فرصت هفت روزه تعویض کرد سری دوم امکان تعویض را نداشت. نهایتا جنس خراب را نگه داشته ام تا در فرصتی برای تعمیر به تنها نمایندگی آن ببرم. اگر از مغازه چنین خریدی داشتم یا همانجا تست میکردم یا فروشنده ملزم به تعویض بود

  21. پویا می‌گوید

    من هم همین تجربه بد رو “بارها” داشتم. بدتر اینکه بجای عذرخواهی، کالا رو دوباره توی هر بازه زمانی که دلشون بخواد بدون هماهنگی ارسال میکنن. اپراتور پیگیری هم تنها کاری که از دستش برمیاد آینه که درخواست ما رو ثبت کنه. یه مورد دیگه هم اینکه من کالایی رو بعد از مدتها ناموجود بودن از سایت دیجیکالا و فروشنده شخص ثالث خرید کردم و “فردای همان روز” این بار فروشنده خود دیجیکالا همان جنس رو 12هزار تومن ارزانتر زده بود. گویا هماهنگی هم با فروشنده‌ها دارن.

  22. حسن می‌گوید

    باسلام
    من بیش از یکساله از دیجی کالا خرید میکنم.تاکنون پرینتر اسپیکر هدفون مبایل ساعت کتاب و…خرید کرده ام.بالای ده میلیون.این محصولات در برند ومدلی که میخواستم در شهرستان موجود نبود.زمان تحویل مناسب است.کیفیت وگارانتی معتبر دارند.هزینه ارسال به شهرستان خیلی مناسب است.
    اینو نوشتم چون واقعا به دیجی کالا علاقه دارم و از دیجی کالا مگ و نقدهای کالاها استفاده میکنم.وخواستم دفاع کنم.درود.

  23. دانیال طهرانی می‌گوید

    من روز جمعه سفارش یک تبلت رو به دیجی‌کالا ثبت کردم بعد از پنج روز که بیشتر از ده یا پانزده هزار تومان صرف تماس با شرکت دیجی کالا کردم ساعت ده شب کالل به دستم رسید اما اون چیزی نبود که من سفارش داده بودم و شرکت قبول هم نمیکرد با توجه به اینکه من هم مثل خود شرکت *مکالات تلفنی * رو ضبط کردم حاضرم این فایل رو برای هر کسی اپلود کنم و این تجربه ی اول و آخر خرید من از این شرکت بود واقعا خرید از دیجی‌کالا اشتباه هست
    متاسفم

  24. آرش م می‌گوید

    من تا به حال بیش از 30 میلیون تومن از دیجیکالا خرید داشتم و امروز هم که جمعه هست لپتاپی برای شرکت خریدم که ساعت چهار ظهر زنگ زد و گفت حالا شرکت شما بسته میشه اگه بخایید بیارم خونه )البته موزع منو میشناسه ( ولی باید بگم که کالایی که میخرید باید قیمتشو تو بازار بدونید . در حالت کلی با بازار هم قیمت هست و برخی موارد بسیار ارزانتر و برخی موارد خیلی گرانتر . ولی وقت زمان تحقیق در بازار و پیدا کردن و خرید رو مقایسه میکنم . دیجیکالا با صرفه تر هست .

  25. بابک می‌گوید

    من یک مونوپاد برای تولد دخترم خریدم وقتی بدستم رسید حاوی کنترل بلوتوث نبود تماس گرفتم گفتن برگشت بدید دوباره بفرستیم چند روز بعد به دستم رسید اینبار بلوتوث آن ست نمیشد و ایراد داشت تماس گرفتم متاسفانه با کمال پررویی به من گفتن ما اجناس زیر صد هزارتومان رو تست نمیکنیم ، خلاصه یک هفته بعد پول من را برگشت دادند بماند که متاسفانه کادوی تولدم به دخترم اوکی نشد ، دیجی کالا رسالت خودش رو فراموش کرده ، اکثر سایتهای آنلاین همینطور هستن

  26. هاهاها می‌گوید

    مرگ بر دیجی کالا

  27. saeid می‌گوید

    کالایی که من خریده بودم را هفته قبل اشتباه به شخص دیگری در یک شهر دیگه از استان اصفهان فرستاده بودند و آن شخص هم پس فرستاده بود به تهران که این خودش یک هفته ای وقت من را گرفت .
    بعد از یک هفته که کالا مجدد به تهران رسیده بود(در حالی که در سیستم جلوی اسم من دریافت کالا تیک خورده بود) فهمیدم که گزینه تحویل خورده به لغو شده تغییر پیدا کرده و کلا سفارش من لغو شده و پس از 15 روز اتلاف وقت کالایی دریافت نکرده و پول من برگشت داده شد.

  28. علی می‌گوید

    خرید کردن از دیجی کالا دیگر اصلا به صرفه نیست. خوشبختانه من تا به حال مشکلی در زمان تحویل نداشتم ولی کیفیت محصولات و مخصوصا قیمت آنها اصلا مناسب نیست. دیگر قیمت های دیجی کالا رقابتی نیست. یک مثال میزنم، شما مثلا ipad رو میتوانید با 300 هزار تومن ارزان تر از خود فروشگاه های اپل در تهران با همون گارانتی خریداری کنید.

    1. محمد می‌گوید

      اره تو بعضی چیزا قیمتش خیلی گرون تر میشه من یه بار ماشین ظرف شویی خرید بازار ۴و ۱۰۰ میل بود من ۳و ۷۰۰ میل و به اضافه یه کارت هدیه ۱۰۰ تومنی که ماله خود ال جی بود اینجا واقعا قیمتش مناسب بود ولی یدونه تونر خریدم واسه چاپگرم قیمتش بیرون ۹۰(دقیق یادم نیست ولی به ۱۰۰ نمیرسید میتونید تو بامیلو نگاه کنید ) تومن بود من ۲۷۰ تومن خریدم هنوز هم هست برید نگاه کنید تونر سامسونگ مدل SCX-340x

  29. علی احمدی می‌گوید

    با سلام
    من هم نیز، با این مشکل برخورد کرده ام، و متاسفانه، تعداد بسیاری از اطرافیانم نیز همین تجربه ی تلخ را داشته اند.
    لذا لینک مطلب شما را در مدیر کانال «سانی تلگرام» ارسال کرده ام، تا افراد بیشتری در جریان موضوع قرار بگیرند

    مرسی که یک پست هم به این موضوع پرداختین.

  30. سیما می‌گوید

    سلام ، ما چند خرید از دیجی کالا داشتیم و هم از کیفیت کالا و زمان تحویل رضایت کامل داشتیم .

  31. ali می‌گوید

    باسلام
    دیجی اوایل خیلی خوب بود ولی به سرنوشت بقیه ایرانی ها دچار شد. اول خوب و بعد رفته رفته افتضاح
    یکبار در فروش ویژه یه مسواک برقی اورال بی خریدم و پرداخت کردم هزینشو و بعد از یک ماه به دستم رسید اونم با هزارتا تلفن
    یکبار دیگه هم برای تولد مادرم یک هفته قبلش گوشی سفارش دادم و حدود دو تومن پول پرداخت کردم شب تولدش زنگ زدن موجودی تمام شده. یه تشکر کردم و ازون به بعد تا میتونم ضد تبلیغ براشون میکنم چون واقعا گند زدن. کل مجموعه رو میتونم تو یه جمله خلاصه کنم. ^ظهور و سقوط یک امپراطوری^

  32. مهرداد می‌گوید

    از سالهای اول دیجی کالا مشتری اش بودم و البته هنوز پروفایل دارم اما از مهرماه پارسال دیگه ازش خرید نمیکنم. مشکل از حدودا سه سال پیش و به علت تاخیرهای مکرر در تحویل شروع شد. با این حال به نظرم مزایای خرید از دیجی کالا بیشتر از معایبش بود و کماکان مشتری باقی موندم.
    تا اواسط اسفند دو سال پیش همیشه پرداختم اینترنتی بود، اما بعد از اون پرداخت در محل رو انتخاب کردم. اون سال کادوهایی رو که میخواستم عیدی بدم از دیجی کالا خریدم. انتخاب کالا حدودا نصف روز وقت برد و زمان تحویل رو به علت شب عید بودن، سه روز بعد اعلام کردن. وقتی در ساعت مورد نظر سفارش تحویل نشد، تماس گرفتم گفتن مشکلی در تامین پیش اومده و بزودی تماس میگیرن! بعد از یکساعت تماس گرفتن و دو کالا رو عدم موجودی اعلام کردن. قبول کردم که با حذف اون موارد بقیه رو ارسال کنن. دوباره قرار شد سه روز بعد بفرستن که یکروز مانده به ارسال خودم تماس گرفتم که مشکل تکرار نشه. گفتن نه مشکلی نیست. اما مجددا سفارش دریافت نشد. در تماس بعدی بیشتر کالاها رو اعلام عدم موجودی کردن و گفتن سیستم مشکل داره! سفارش رو کنسل کردم و قرار شد وجه کالاها رو برگردونن. با طی پروسه پر مشکل دیگه ای که یک هفته طول کشید قبل از تحویل سال وجه رو برگردوندن و درنتیجه اون سال خیلی ها کادو نگرفتن!
    با این حال به حساب شلوغی شب عید گذاشتم و اردیبهشت یک لپ تاپ ایسوس سفارش دادم. بعد از حدود یکهفته از کار افتاد یعنی اصلا روشن نشد، طبیعتا فرستادن گارانتی جامع ایسوس که شامل ویستا، آواژنگ و سازگار میشد. در آواژنگ یکماه طول کشید تا خوشبختانه تعمیر شد. بعد از یکی دو خرید دیگه از جمله یک لپ تاپ دیگه که مشکلی نداشت، یک کارتریج سفارش دادم اما اطلاعات فنی مندرج در سایت اشتباه بود و کارتریج با دستگاه من سازگاری نداشت. بعد از مرجوع کردن و گذشت یکماه گفتن ما بررسی کردیم اطلاعات درسته! طبیعتا کارتریجی که یکماه باز بود به درد هیچکس نمیخورد و راهی سطل زباله شد. چندبار هم سعی کردم در نظرات همین کالا به سایر خریدران هشدار بدم که فریب نخورن، اما منتشر نشد.
    آخرین مشکل مهرماه سال گذشته پیش اومد. یکی از هاردها مشکل پیدا کرد. یک هارد (سیگیت Surveillance 4 با گارانتی ویستا) سفارش دادم و بلافاصله بعد از تحویل و نصب روی داک متوجه شدم صدای غیر عادی میده و سمارت تست اش هم مشکل داره. به سرعت تماس گرفتم اما گفتن هارد رو فقط میفروشن و مشکل باید با گارانتی رفع بشه. ویستا، دو بار هارد رو برد و برگردوند و با تعویض فرمور کاری کرد که سمارت تست رو پاس کنه، اما صدای وحشتناک مربوطه برقراره! وقتی مجددا به سایت مراجعه کردم که حداقل در نظرات اعتراض کنم، دیدم افراد دیگه ای هم این مشکل رو داشتن و نظرشون برخلاف من منتشر شده، اما دیجی کالا پاسخی نداده. وقتی برای خرید حضوری به یکی از پاساژهای مرکز خرید لوازم کامپیوتری مراجعه کردم متوجه شدم که قیمتهای دیجی کالا تفاوت قابل ملاحظه ای با بازار داشته و از این نظر هم دیگه قابل اعتماد نیست.
    به این نتیجه رسیدم که کالاهایی مثل خودکار و لوازم بهداشتی رو میشه از دیجی کالا خرید اما در مورد محصولات دیجیتال بهترین کار خرید حضوری از فروشنده معتبر، با گارانتی معتبر، تست در محل و کلی دعا کردن هست که بهت ننداخته باشن وگرنه کسی پاسخگو نیست!

  33. فربد می‌گوید

    بنده تا الان نزدیک به 20 میلیون سفارش داشتم از این سایت. با توجه به اینکه نیازی به بازار رفتن نیست و فاکتور رسمی ارایه میکردن فکر میکردم که بهترین راه برای خرید برای محل کارم این سایت باشه.
    1- چند سفارش اخیرم دیر تر از زمان تعیین شده رسید و با توجه به تعطیل شدن شرکت مجبور شدم بیکار در محل کارم بمونم.
    2- یک پاور بانک با مارک خوب و رنگ مشکی مات سفارش دادم وقتی که رسید روی جعبه سلفون نداشت و وقتی جعبه را باز کردم پر از اثر انگشت بود
    3- یک مادربرد h81-mc سفارش دادم و یک مادربرد h81-mk تحویل گرفتم که جعبه دو چسبه بود! بعد از باز کردن جعبه دیدم که فاقد پنل فلزی پشت کیس است گویا کسی قبلا به پنلش نیاز داشته!
    4- با خرید قبل یک دی وی دی رایتر ایسوس گرفتم که کلا کار نکرد!
    5- یک ریشتراش سفارش دادم که بجای 210000 تومان 2210000 تومان کارت کشیدند و با بدبختی دو میلیونم را پس گرفتم
    6- یکبار فاکتور رسمی را فراموش کردند بفرستند و بارها بدون توجه به درخواست فاکتور رسمی برای کالا هایی که تامین کنندگان دیگر میفرستند، برای بنده با واحد حسابداری مشکل ایجاد کردند.
    کم کم دارم راضی میشوم خودم را درگیر پاساز علاالدین و بازار رضا کنم ولی دیگر از دیجی کالا خرید نکنم

    1. امیر می‌گوید

      شما ۱۰ بار نیش خوردی بازم خریدی که …

  34. خودم می‌گوید

    والله این قضیه تاخیر در ارسال و من قبلا داشتم. یه نوت 3 سفارش داده بودم، تا 3 روز ارسال هم نشده بود. کنسل کردم. پولش و 2 روز بعد پس دادند(قضیه برای حدود 3 سال پیش). جدیدا هم خرید داشتم. تاخیر داره. بازه زمانی هم جالب نیست. قیمت ها هم دیگه فرقی با بیرون نمیکنه. من تو این دوهفته اخیر دوتاگوشی میخواستم بخرم. به خاطر تاخیر و قیمت یکسان، مستقیم رفتم از نمایندگی گرفتم.

  35. Ali می‌گوید

    توو کلیه امور با همچین مقالاتیه که پیشرفت حاصل میشه
    (نقد سازنده) اسمشم روشه
    مطمئنم دیجی با این مقاله ضعفشو اصلاح میکنه
    جای این تیپ حرفا تو عرصه های دیگه بد خالیه
    ممنون فارنت

  36. محمد آزادی می‌گوید

    سلام وقت بخیر ، منم فکر میکنم دیجی کالا نسبت به قبل سهل انگار شده و خدمات خوبشو داره خراب میکنه در ضمن چندتا سفارش داشتم که با یک یا دو روز تاخیر یا در زمانی غیر از زمان تعیین شده آورده . اگر خود شرکت میتونست انبارهایی در سه یا چهار نقطه شهر داشته باشه حتما خدمات خیلی بهتری ارائه می داد . شاید بابتش هزینه بیشتری می‌کرد اما خدمات خوب سالهای قبلش خراب نمیشد و به اون هدف مهمش که مشتری مداری بابهترین حالت ممکن بود زودتر می رسید .

  37. مسعود۵۶۹ می‌گوید

    از اصفهان توی این دو سال بیش از ۱۲۰ تا سفارش از دیجی کالا داشتم
    شاید ۳ ۴ تاش با مشکل مواجه شده، وگر نه ما بقی عالی بوده، بدون هیچ مشکل

    1. میلاد می‌گوید

      با حرف ایشون کاملا موافقم، من هم بالای 30 سفارش داشتم که فقط تو 2 یا 3 مورد با تاخیر یه روز برخورد کردم.

  38. عابر می‌گوید

    دیجی کالا بزرگه، قویه و پیشروئه و… در اینا شکی نیست اما کرم های ریزی از درون شروع کردن به خوردنش، تو متن به نکته ی خوبی اشاره شد که دیجی کالا در یه برهه زمانی کوتاه با سرعت خیلی زیادی خودش رو توسعه داد و بخش های زیادی رو اضافه کرد و همون سر اغاز مشکلات بود. این تاخیر ها بنظر من یکی از همون کرم های ریزه که داره کم کم درشت هم میشه، یک عدم انطباق جو دیجی کالا با فضای بیرون در بعضی مواقع دیده میشه در خصوص نحوه و نوع ارائه کالا ها و …
    وعجیب ترین چیزی که در دیجی کالا دیدم این بود که یک کالا در لیست جدیدترین کالا ها اومده بود و همون کالا با یک تخفیف وحشتناک در لیست پیشنهاد های ویژه

    چند سال پیش یه فراخوان زدن با مضمون در اینده دیجی کالا را چطور می بینید و یا همچین چیزی من هم یک مطلبی فرستادم و به این دست موارد اشاره کردم در همون اثنا یک نمونه از مطالب ارسالی رو فرستادن که مثلا مطلب خوب از این دسته و این حرفا که مطلب حرفای جالبی بود اما موارد عینی توش دیده نشده بود.

    به هرحال هنوز هم انتخاب اولم برای رخید دیجی کالاست اما این کرم های ریز رو اگه جلوش رو نگیری خیلی خطرناکه

  39. امین می‌گوید

    من چند سالی هست که از دیجی کالا خرید میکنم قبلا که فروشنده های دیگه نداشت و فقط خود دیجی کالا بود همیشه سر موقع میاورد با یه روز تاخیری که از همون اول داشت و اگه قبل از ظهر خرید کنم دقیقا فردای روز خرید میاره و هیچ وقت دیر نمیکنه و همیشه هم تماس میگیرن و میپرسن منزل هستید یا حتی زمانی که تاخیر دارن باز هم تماس میگیرن و اعلام می کنن با تاخیر میاد و از وقتی فروشنده های دیگه هم اضافه شده خرید از اون فرشنده ها با کمی تاخیر هست.
    در مورد دیجی استایل کمی دیرتر هست البته جدیدا اینطور شده قبلا با یه روز تاخیر بود اما الان شده دو روز با این حال باز هم با اعلام قبلی میان من این بار آخر یه جفت کفش خریدم که اندازه نبود تماس گرفتم همون روز اومدن دم در تحویل گرفتن و با پیامک روند بازگشت کالا رو خبر میدادن و بعد یه هفته کالای درست رو ارسال کردن
    همه اینا رو اضافه کنید به اینکه ما تهران نیستیم اصفهان هستیم تازه اونم یکی از شهرک های نزدیک اصفهان با این حال اینقدر خوب ارسال میکنن نه خبری از تاخیر یه هفته ای هست نه چیز دیگه

  40. Live می‌گوید

    رفیقم از دیجی کالا تلوزیون خریده بود درش معلوم بود واز شده بعد بسته شده بود بعد که باز کرد دید کارت گارانتی و سیم و کابلاش نیست باز دوباره پس فرستاد و براش یکی دیگه اوردن ولی کلی وقتشو گرفتن .
    یه خانمی هم تو یه شرکت رفته بودم میگفت گوشی اس 5 خریدم از دیجی کالا ولی در گوشی رو بعد یه ماه باز کردم و وقتی باز کردم دیدم گوشی دست دومه پر خط و خشه و پیچ های زیر باتری گوشی باز شده و صفت نشده بود و چون نتونسته بودن ببندید پیچ ها ساییده شده بود و وقتی زنگ زدم برای پس گرفتنش قبول نکردن

  41. بندی خدا می‌گوید

    بله درسته توی وسط شهر شیراز یک هفته طول میکشه بیارن !

    دلیلشم من کامل می دونم یکی از پیک هاشونم دوستمه اینا به صورت زمینی 99 درصد سفارشات رو میبرن به شهر ها و تمام ماشین هاشونم ایسوزو هست ! برای اینکه اون 8 تومنی که میگیرن رو به پست ندند و در مجموع 4 هزار تومان واسشون خرج بر میداره . ولی اگر به پست پیشتاز همونطوری که پولشو میگیرن بدن 6 ت میشه و یک روزه هم میرسه .

  42. لیلا مرادی می‌گوید

    کافیه یه مقدار رو نقشه جات دور باشه یا صرف نکنه واسه یه کالا تا اون طرف شهر بیان رفت تا یه هفته طول بکشه اون بازه زمانی سرکاریه

  43. رسا می‌گوید

    درباره ی مقاله ی فوق هم عرض کنم که امکان پرداخت در محل برای کالاهایی که خود دیجی کالا فروشنده آن نیست ممکن نیست در یک فایل ویدیویی در خود دیجی کالا این توضیح داده شده است. از نگارنده خواهشمندم اگر غیر این بوده اعلام کنند تا مشخص بشود که دیجی کالا پایبند نبوده

    1. لیلا مرادی می‌گوید

      منظورتون از اینکه فروشنده نبوده چیه؟ لحنتون میخوره به عنوان یکی از خود اون مجموعه در حال دفاع ازش هستید. وقتی شما یه کالایی رو میفروشید فروشنده‌اید دیگه! خیلی سخت نیست.

      1. فرامرز می‌گوید

        اگر موقع سفارش کالا دقت کنید گزینه ای به نام فروشنده وجود دارد . اگر مقابل این گزینه اسمی به جز دیجی کالا وجود داشت ، یعنی دیحی کالا فقط واسطه فروش این کالا هست . از فروشنده تحویل گرفته با مبلغی سود آنرا به شما میفروشد . فروشگاه های دیگه مثل بامیلو کلا واسطه هستند و کالایی خودشان برای فروش ندارند .

    2. لیلا مرادی می‌گوید

      ضمنا خیلی هم تفاوتی نداره مشکل اصلی عدم تحویل کالا در اون زمان مشخصه وگرنه همه میدونن پرداخت در محل به خاطر عدم اعتماد به فروشگاه و به نوعی جلب اعتماده. حالا دیجیکالا یا هر جای دیگه

    3. محمد می‌گوید

      بهتره که این فروشنده های دیگه حذف بشن من واقعا تو توی scx-340x واقعا سرم کلاه رفته فروشنده ش دیجی کالا نبود

  44. رسا می‌گوید

    من بالای ۱۰۰ میلیون از دیجی کالا خرید کردم و همیشه عالی بوده. بسیار عالی

    1. علی می‌گوید

      من چند سال از دیجی کالا خرید می کنم و تقریبا هر ماه چند خرید دارم. به جز چند مورد محدود در زمان عید مشکلی نداشتم. با توجه به سکونت من در شهرستان ودر مقایسه با فروشندگان بازار ، از هر جهت عالی هستند. ارتباط بسیار خوبی همراه با احترام با مشتری دارند.
      امیدوارم حدسم درست نباشد که این مقاله فارنت خیلی بوی کارشکنی و غیر منصفانه دهد.
      با یک نمونه که نمی توان در مورد بزرگترین شرکت خرید آنلاین قضاوت کرد.

  45. nanchu می‌گوید

    من بارها ازشون خرید کردم و قبلا بهتر بودن. الان مشکل اصلی من با دیجی کالا بازه زمانی زیادشه. قبلا میشد تعیین کرد در هر بازه ۲ ساعته دلخواه الان شده ۷ ساعت و عملا نمیشه سفارش داد وقتی شاغل باشی.

    1. رسا می‌گوید

      دلیل این موضوع این است که با گسترش دیجی کالا یک سری محدودیت ها پیش خواهد اومد برای مثال خود آمازون دو هفته طول می کشه که کالا رو به دست مشتری برسونه و هنوز دیجی کالا بسیار خوب عمل می کنه

      1. nanchu می‌گوید

        در مورد آمازون اشتباه می کنید. تنوع محصولات آمازون کامل غیرقابل مقایسه اس با دیجی کالا. آمازون ده ها یا صدها انبار مختلف در کشورهایی که فعالیت می کنه داره با این وجود هر نقطه از کشور که باشید با سرویس پرایم شیپینگ دو روزه رایگان داره. دیجی کالا تحویل روز بعد که فقط در بعضی موارد داره و اگر هر جایی جز تهران باشید علاوه بر هزینه بالای پست باید چندین روز منتظر بمونید.

      2. مهیار می‌گوید

        کجا دو هفته طول میکشه! یعنی چی محدودیت! یه شرکت خودش رو توسعه میده واسه خدمات بیشتر به مشتری نه بدتر شدن وضع! آمازون الان داره تحویل کالا با پهپاد و کوادکوپتر رو آزمایش میکنه اون وقت شما میگی دو هفته!

  46. بهنام می‌گوید

    آخرین باری که خرید کردم پیک اومد جلوی در مجتمع گفتم تشریف بیار بالا نیومد گذاشت رفت! سفارش رو لغو کردم!

    1. رسا می‌گوید

      آقای بهنام دلیل این موضوع مسایل امنیتی و قانونی هست چون زمانی که کسی به پیک میگه بیا بالا ممکنه با ضرب و شتم وسایل رو ازشون بگیرن و در صورت قیمتی بودن کالا مشکلات بسیاری برای شرکت ایجاد میشه طبق قانون تحویل کالا صرفا در درب بیرون انجام میشه

  47. محسن می‌گوید

    خیلی خوب بود فارنت. تا باشه از این مطالب

  48. رضا می‌گوید

    آقا از بامیلو خرید نکردی بدونی وضع بدتر از ایناس

  49. کاسپین می‌گوید

    البته بقیه فروشگاه های آنلاین هم وضعی بهتر از این ندارن. مثلا بامیلو وقتی انبار هم نداره و از این ور اونور جنس میگیره وضعش از این مطمئنا بدتر میشه. البته بازم به قول این دوستمون جای امیدواری داره که ساکت نموندید.

  50. pezHman Tt می‌گوید

    مرسی که یه پست رو به این موضوع اختصاص دادین. ???