چرا خرید از دیجی‌کالا را دیگر نمی‌توان به دیگران توصیه کرد!؟

یکی از مزایای فروشگاه‌های آنلاین و شاید بهتر بگوئیم بهترین و مهمترین مزیت فروشگاه‌های آنلاین صرفه‌جویی در وقت است. شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که برای کار خاصی برنامه‌ریزی کرده‌اید اما فرصت کافی برای خرید ابزار و کالای مورد نیاز برای انجام آن را ندارید یا قصد دارید آخر هفته و یا تعطیلات خود را برای کار دیگری به جز چرخیدن در فروشگاه‌ها برای پیدا کردن کالای مورد نیاز خود صرف کنید.

132

اینجاست که فروشگاه‌های آنلاین بزرگترین مزیت خود را نشان می‌دهند اما توصیه می‌کنیم اگر قصد انجام چنین خریدی دارید که روی زمان تحویل کالای خریداری شده برنامه‌ریزی مهمی کرده‌اید کمی تامل کنید یا حداقل بهتر بگوئیم روی خرید از دیجی‌کالا تجدید نظر کنید و اگر قصد خرید از آن را دارید آن را به زمانی که ضرورتی ندارد موکول کنید.

دیجی‌کالا بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران است که ثابت کردن آن به تلاش خاصی نیاز ندارد. این فروشگاه که چندین سال است فعالیت خود را از یک فروشگاه کالای دیجیتال به فروشگاه دیجیتال کالا تغییر داده و انواع و اقسام کالاها را به فروشگاه‌ خود اضافه کرده ظاهرا همچنان درگیر مشکلات فراوانیست!  دیجی‌استایل یکی از این فروشگاه‌های زیرمجموعه دیجی‌کالاست که برای تمرکز بیشتر بر روی بخش پوشیدنی‌ها ایجاد شده است.

این مطلب به بهانه پیام ارسالی یکی از کاربران فارنت در تجربه خرید خود از فروشگاه دیجی‌استیایل دیجی‌کالا نگاشته شده که به بررسی این مشکل و برخوردهای عجیب و غریب این فروشگاه در برخورد با مشتریان خواهد پرداخت.

این کاربر فارنت در خصوص تجربه خرید خود از دیجی‌استایل می‌گوید:

دوم مهرماه چندین کالای مختلف را از دیجی‌استایل سفارش دادم و مراحل را به ترتیب دنبال کردم و بازه زمانی دریافت کالای خود را شامل روز و بازه ساعتی دریافت خود را مشخص کردم و حتی آن را جند روز بعد معین کردم تا مشکلی از بابت تامین یا .. پیش نیاید و با توجه به شاغل بودن خودم زمان را طوری تنظیم کردم که در خانه باشم. در زمان ثبت شده مورد نظر خبری از کالاهای خریداری شده نشد و دقیقا فردای آن روز بدون اطلاع قبلی به من، کالاها را به درب خانه برده بودند که خب طبیعتا من در خانه نبودم و جالب اینکه وضعیت سفارش من به ارسال شده تغییر پیدا کرده بود اما کالایی تحویل نشده بود! با تماس تلفنی قرار شد کالاها فردای آن روز در بازه زمانی که در شرکت هستم به درب محل کارم آورده شده و تحویل شود. صبح فردا هم خبری از کالاها نشد و ظاهرا کالا خارج از ساعت کاری به درب شرکت برده شده بود! و طبیعتا برگشت خورده بود! حالا پس از گذشت چهار روز از زمان مقرر برای تحویل  سفارش، این فروشگاه در تماس تلفنی خود به من اعلام کرد که یا برای تحویل تا هفته آینده منتظر بمانید  و یا خرید خود را ملغی کنید! من به ناچار خرید خود را لغو کردم و در عین حال همچنان از بازگشت پول به حساب من خبری نشده است و زمان آن نیز مشخص نشده است تا من خرید خود را علیرغم میل باطنی و کمبود وقت به صورت فیریکی و سنتی انجام دهم! تنها راه من شکایت به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان بود که امیدوارم راه به جایی ببرد. نهایتا امیدوارم مدیران دیجی‌کالا به وقت و هزینه مشتریان خود احترام بیشتری بگذارند.

بررسی این موضوع نشان می‌دهد که این تنها مشکل این کاربر فارنت نیست و فروشگاه دیجی‌کالا مدتیست با این مشکل گریبانگیر است. کافیست در شبکه‌های اجتماعی و یا در بخش نظرات مطالب مختلف کمی جستجو کنید تا با حجم آن با تنوع فراوان روبرو شوید! اجازه بدهید راه دور نرویم، بررسی و تجربه روند خرید در این فروشگاه آنلاین توسط خود ما نیز  نشان می‌دهد که پیش‌بینی لازم برای فرار از وعده‌های ثبت شده از پیش انجام شده است.

در روند خرید از دیجی‌استایل که برای صحت ادعای این مشتری مورد بررسی ما قرار گرفت و در هنگام تکمیل آن و در بخش تحویل اکسپرس! بازه زمانی به شکل غیرقابل باوری بزرگ است! دو بازه زمانی 9 تا 15 و 15 تا 22! این یعنی شما باید یک روز کامل را در خانه مانده و تکان نخورید تا مبادا در این فاصله زمانی کالای شما به درب خانه برسد! اگرچه با توجه به تجربیات موجود به نظر باید زمانی بیش از شش یا هفت ساعت مقرر شده را در خانه یا محل معین شده بمانید و حالا جالب اینکه این در واقع تجربه تحویل اکسپرس این فروشگاه است!

نکته دیگر حذف گزینه پرداخت در محل پس از تحویل است و این فروشگاه ظاهرا با توجه به تجربه تاخیرهای مکرر و صرفنظر کردن مشتریان از دریافت کالا گزینه تحویل در محل را با زیرکی خاصی حذف کرده است! زیرکی از این نظر که در هنگام خرید کافیست شما گزینه پرداخت در محل را برای نوع پرداخت خود انتخاب کرده و دکمه پرداخت و تکمیل خرید را بزنید که در نهایت تعجب در مرحله بعدی دوباره با تنها گزینه موجود یعنی پرداخت اینترنتی روبرو می‌شوید که یعنی خبری از پرداخت در محل نیست و باید هزینه کالایی را که معلوم نیست چه زمانی دریافت خواهید کرد و یا شاید مانند تجربه این کاربر فارنت از آن نهایتا صرفنظر خواهید کرد، را همان لحظه پرداخت کنید!

فروشگاه دیجی‌کالا یکی از تجربه‌های موفق در جامعه استارت‌آپ‌های ایرانی به شمار می‌رود. در سال‌های اخیر اما با حضور فروشگاه‌های آنلاین دیگر در این بازار که حتی برخی از آنها نوع طراحی خود را از این فروشگاه اقتباس می‌کنند، ظاهرا سرعت بالای این فروشگاه در توسعه خود نقائص خواسته یا ناخواسته فراوانی را به آن تحمیل کرده است که مطمئنا مدیران این فروشگاه آگاهی بیشتری از آن دارند.

این مطلب در تلاش برای این است تا با طرح این مشکل که مطمئنا مشکل بسیاری از خریداران این فروشگاه و سایر فروشگاه‌های انلاین است در برطرف کردن آن موثر باشد. شما چه تجربه‌ای در خرید از دیجی‌کالا و سایر فروشگاه‌های آنلاین دارید!؟ با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

132 نظر برای این مطلب
  1. حمید می‌گوید

    متاسفانه مشابه این تجربه رو ما هم داشتیم.

    بنده نیز در دیجی کالا سفارشی ثبت کردم و پرداخت رو آنلاین انجام دادم، روز تحویل کالا بهم پیامک زدن و گفتن نتونستن سفارش رو ارسال کنند. تا اینجا خوبه. اما در ادامه گفتن تا 24 ساعت آینده می‌خوان وضعیت نهایی سفارش رو اطلاع بدن! :| :\
    یعنی همین الان هم نمیتونن وضعیت نهایی رو اطلاع بدن. یعنی یا خودشون خبر ندارم وضعیت نهایی چیه، یا اینکه اونقدر برای مشتری احترام قائل نمی‌شن که وضعیت رو بهش بگن. اونم در شرایطی که با بد قولی خودشون برنامه‌ریزی مشتری رو به هم زدن.

    بنده این سفارش رو لغو می‌کنم و از این به بعد هرگز از دیجی کالا خرید نخواهم کرد.

    با توجه به این که اکثر کالا های موجود در دیجی کالا رو فروشندگان دیگه دارن تامین میکنن، به راحتی میشه توی سایت همون فروشنده، همون جنس رو با قیمت کمتر از دیجی کالا و با خدمات معقول تر دریافت کرد.
    من در خصوص خرید لپتاپ تجربه خیلی خوبی از این کار داشتم، لپتاپ رو در دیجی‌کالا دو میلیون تومان گرون‌تر از سایت اصلی فروشنده می‌فروختن و پنج روز دیرتر تحویل میدادن! من هم سفارش رو از سایت تامین کننده اصلی ثبت کردم و خیلی در وقت و پولم صرفه جویی شد.

    تا الان تمام تجربه هایی که از دیگر فروشگاه های اینترنتی داشتم زمان تحویل کمتر از 24 ساعت بوده از زمان پرداخت.

    دیجی کالا با این وضعیت فقط داره از اعتبار خودش مصرف میکنه، اعتباری که سالها تونسته بود بدست بیاره. من که دیگه از اونجا خرید نمی‌کنم اما بزودی نزد دیگر مصرف کننده ها هم اعتباری براش باقی نمی مونه.

  2. حسین می‌گوید

    حالا باز خیلی بهتر از فروشگاه های بی در و پیکری مثل سرفیسکالا -سرفیس کالا – هستش من از این سایت خریدی کردم بعد از گذشت 7 روز ارسال نکردند رفتم پشتیبانی صحبت کردم به زور یه نفر تلفن برداشت همون ابتدا نه سلام ی نه جوابی نوشته امر!!! میگم خرید من ارسال نشده هنوز ؟ میگه حالا یه برچسب خریدی چته و چه خبرته و … استعلام گرفتم می بینم از یک روستایی از تربت جا مطرف رفته از این شماره تلفن های مجازی تهران خریده ادرس تهران هم زده به اسم تهران داره کلاهبرداری میکنه!!! والا افتخاره طرف از یک روستا فروشگاه بزنه چرا اینقدر کلک با اتفخار اسم شهر و روستا بزن ولی مثل ادم با فرهنگ و باشخصیت بفروش….

  3. مهدی می‌گوید

    دیجی کالا افتضاح شده واقعا. قبلا بدک بود . الان یک سالی هست که افتضاح شده خرید از دیجی کالا.
    من 19 روز پیش یک میز کامپیوتر سفارش دادم و بعد دقیقا امروز که روزش بوده و باید میاوردن اس ام اس دادن که کنسل شده.
    اصلا هم جوابگو نیست پشتیبانیش و با پررویی تمام میگه این قوانین ما هست و تو سایت نوشته شده و این شکلیه.
    آره این شکلیه که اصلا براشون مهم نیس که باید 20 روز دیگه هم صبر کنم و خسارت من که کارم برنامه نویسی هست و باید پشت میز بشینم فقط 200 هزارتومنه برای 20 روز دیگه تا برسه؟!؟!؟! خنده دار نیست؟ مطمئنم دیجی کالا همونطور که در سرچ ها دارم میبینم، به دلیل بی عرضگی دیجی کالا، این شرکت داره همینطور افت میکنه و خوشبختانه سایت های دیگه دارن خوب میان بالا.
    یجوری میگفت این بنده خدا انگار که قوانین دیجی کالا از قوانین کشور که توی مجلس عوض میشه هم بزرگتره و عوض نمیشه و آیه هستش انگار.
    خجالتم نمیکشن. هم پشتیبانیشون افتضاح شده و هم رسوندن کالا..
    چند وقت پیشم یک میز تلویزیون گرفتم ازشون، کجو کوله بود این لولاهای درهای جلوش و اینکه کمک نکردن بیارم طبقه اول. قبلا کمک میکردن ولی الان اصلا
    واقعا بیخود و آشغال شده دیجی کالا

  4. بهداد می‌گوید

    نارضایتی از بی تفاوتی گروه دیجی کلاب که دیجی را به باد می دهد

  5. امیر می‌گوید

    احتمالاً شما به جای نایکی نایبی خریدید که جنس چینی هست و مردم فکر میکنن نایکی خریدن، درواقعیت نایبی رفته تو پاچشون😂😂 باید با این اشتباه برخورد بشه

  6. آرش می‌گوید

    من کالایی رو یک ماه پیش به دیجی کالا سفارش دادم با یک هفته تاخیر اونم با هزار پیگیری به دستم رسید بعد که باز کردم دیدیم یه جنس اشتباه فرستادن دوباره برگشت زدم الآنم چند روزی هست که به دیجی کالا رسیده هرچی پیگیری می کنم که پول رو پس بدن نمیدن . من هم در سایت نماد و هم در اتحادیه شکایت ثبت کردم فکر کنم باید یه شکایت هم به پلیس و یه پرونده قضایی هم براش تشکیل بدم چرا چون خریت کردم و به این سایت اعتماد کردم

  7. عرفان می‌گوید

    لقمه گنده تر از دهنش بر داشت و الان هم تو وقت اضافی زنده است.

  8. فاطمه می‌گوید

    منم چند ساله مشتری هستم قبلا خوب بود. تازگی و از وقتی فروشنده ها اینقد زیاد شدن اصلا انگار نظارتی ندارن و ظاهرا این به نفعشون هست چون نه رسیدگی میکنن و همونطور که خیلیا گفتن نظرات منفی رو تایید نمیکنن. جدیدا یه هدفون خریدم قیمتش هم کم نبود وقتی رسید دستم با عکس سایت خیلی فرق داشت. من واسه کادو دادن گرفته بودم فرصت نداشتم برگردونم تا با پولش یکی دیگه بگیرم.
    اولا که اون همه هزینه کردم و کلی هم شرمنده شدم و عذاب وجدان دارم. دوم چیزی بود که اعصابمو بیشتر خورد کرد اینکه روی تصاویر سایت کاملا اثرات ادیت شدن عکس واضح بود اما تا وقتی دستم رسید و اختلافو دیدم توجه نکرده بودم بهش. هرچقد تو بخش نظرات با لحن خیلی نرم و محترمانه اینو گفتم و نوشتم تصویر و اطلاعات کالا مغایرت داره نظرم تایید نشد. چند بار هم با جملات مختلف باز نوشتم و حتی آخری فقط نوشتم تصویر شبیهه کالا نیست. همش رد شد میفرمایند نظرتون قابل تایید شدن نیست و مغایر با قوانین و .. معلوم نیست چجوری قانونو نوشتن

  9. مهدی می‌گوید

    اصلاً باورم نمیشه
    دیجیکالا دیگه مثل قبل نیست و نمیشه روش حساب کرد
    من شنبه 31 فروردین یک کارت حافظه میکرو اس دی خریدم و امروز که رفتم تو پنل سفارشم رو ببینم در چه وضعیتی هست میبینم تحویل رو زده 11 اردیبهشت !!!!!!!!
    آخه چه خبره ، چرا باید این همه زمان ببره یک کالای به این کوچیکی ؟؟؟؟
    ای کاش پرداخت نکرده بودم تا سفارشم رو همین الان کنسل کنم و قید دیجیکالا رو بزنم…..

    1. سرزمین نقره می‌گوید

      میشه لغو کردش تا زمانی که به پست تحویل داده نشده