اعلام جرم دادستان تهران علیه مدیرعامل تلگرام و واکنش جالب پاول دورف

امروز طی نشست شورای معاونان دادستانی تهران با موضوع نقش فناوری اطلاعات در تسریع رسیدگی‌های قضایی دادستان تهران اعلام کرد علیه مدیریت تلگرام اعلام جرم شده و این پرونده به ناحیه امور بین‌الملل دادسرای تهران ارجاع شده است.

0

در چند سال اخیر و پس از محبوب شدن پیام‌رسان تلگرام میان ایرانی‌ها چند وقت یک‌بار خبرهایی در مورد امکان مسدود کردن فیلترینگ تلگرام، انتقال سرورهای این پیام‌رسان به ایران و نظارت بر مدیران کانال‌های پربازدید به گوش رسیده و حالا جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران این‌بار از اعلام جرم علیه پاول دورف مدیریت تلگرام خبر داده است. او در این جلسه که با حضور معاون قوه قضاییه برگزار شد گفت:

این که شبکه تلگرام خود را تابع قوانین غربی‌ می‌داند، مانع از رسیدگی به این اعلام جرم نخواهد بود. به موجب این اعلام جرم، شبکه تلگرام علاوه بر ارایه خدمات به گروه‌های تروریستی از جمله گروه داعش، به بستر مناسب برای فعالیت سایر گروه‌های مجرمانه سازمان یافته تبدیل شده و ارتکاب جرایم هرزه‌نگاری کودکان، قاچاق انسان و مواد مخدر را ترویج نموده و تسهیل کرده است.

این درحالی است که برخی سرورهای CDN تلگرام با همکاری دورف به ایران منتقل شده و این پیام‌رسان با همکاری با مقامات ایرانی هر هفته هزاران کانال غیراخلاقی و امنیتی را که احتمال حضور تروریست‌ها در آن باشد مسدود می‌کند.

پاول دورف در واکنش به پرسش یکی از کاربران ایرانی در مورد این اعلام جرم می‌گوید:

از شنیدن این موضوع حیرت‌زده هستم. ما به‌طور فعال مشغول مسدودکردن محتوای تروریستی و غیراخلاقی در ایران هستیم. من فکر می‌کنم دلایل اصلی متفاوت هستند!

منبع Twitter ISNA
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.