تماشا کنید: مقایسه سرعت گلکسی نوت 8 با آیفون 8 پلاس

بی‌شک جنجالی‌ترین پرچم‌داران گوشی‌های هوشمند در حال حاضر آیفون 8 پلاس اپل و گلکسی نوت 8 سامسونگ هستند. در این ویدئو ببینید کدام‌یک در اپلیکیشن‌های روزمره، بازی‌ها، حسگر اثر انگشت و مالتی‌تسکینگ عملکرد بهتری دارد.

0

گلکسی نوت 8 به تراشه اکسینوس 8895 سامسونگ با چهار هسته 2.3 و چهار هسته 1.7 گیگاهرتزی به همراه پردازنده گرافیکی Mali G71MP20 و 6 گیگابایت رم مجهز شده درحالی‌که اپل از تراشه شش هسته‌ای خود A11 Bionic با 4 هسته Mistral و 2 هسته Monsoon در کنار پردازنده گرافیکی سه هسته‌ای با طراحی اختصاصی و 3 گیگابایت رم بهره می‌برد. اما سابقه نشان داده گوشی‌های آیفون فارغ از اعداد و ارقام و بنچمارک‌ها در سال‌های اخیر سریع‌تر و پایدارتر از گلکسی‌های سامسونگ عمل کرده‌اند؛ آیا این‌بار هم نتیجه همان‌طور است؟

برای یکسان‌تر شدن شرایط وضوح تصویر گلکسی نوت 8 روی 1080p تنظیم شده تا شرایط برای دو گوشی عادلانه‌تر باشد.

در بخش حسگر اثر انگشت از نظر سرعت هر دو عملکرد تقریباً یکسانی دارند و تنها انیمیشن آنلاک شدن صفحه در آیفون کندتر و بهتر بگوییم طولانی‌تر است. در عوض تاچ آی‌دی نسبت به حسگر گلکسی نوت 8 در جای بسیار بهتری قرار گرفته است.

در بنچمارک Geekbench آیفون با اختلاف زیادی گلکسی نوت 8 و یا هر گوشی هوشمند دیگری را شکست می‌دهد و به نظر می‌رسد هسته‌های سفارشی A11 حداقل یکی دو نسل از پرچم‌داران اندروید جلوتر باشند.

در اجرای اپلیکیشن‌های مختلف، بارگذاری مرورگر، یوتیوب و … عملکرد دو دستگاه تا حد زیادی به هم نزدیک است اما در اجرای بازی‌ها یک‌بار دیگر پردازنده گرافیکی آیفون 8 پلاس عملکرد بسیار سریع‌تری را نسبت به Mali G71 در گلکسی نوت 8 نشان می‌دهد.

در مالتی‌تسکینگ اما برای اولین بار آیفون مغلوب گلکسی نوت 8 و 6 گیگابایت رم آن شده و مجبور به بارگذاری مجدد برخی از بازی‌ها و اپ‌ها خواهد شد. البته در دنیای واقعی احتمالاً شما 6 بازی و 4 اپلیکیشن را همزمان برای مالتی‌تسکینگ استفاده نخواهید کرد اما سامسونگ سرانجام توانسته در این زمینه اپل را شکست دهد؛ حتی با قیمت دوبرابر رم بیشتر.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.