چگونه تصاویر WEBP گوگل کروم را با فرمت JPG یا PNG ذخیره کنیم؟

اگر تاکنون با تصاویری با فرمت WEBP روبه‌رو شده باشید، بدون شک در جریان هستید که بسیاری از برنامه‌های ویرایش تصاویر همچون فتوشاپ از آنها پشتیبانی نمی‌کنند. با ما در ادامه همراه باشید تا با ترفند تبدیل تصاویری با فرمت WEBP به فرمت‌های رایجی مانند JPG یا PNG آشنا شوید.

1

پیش از پرداختن به اصل مطلب، بهتر است این نکته را یادآور شویم که WEBP، فرمتی است که توسط گوگل معرفی گردیده و هدف آن نیز کاهش حجم تصاویر منتشر شده در فضای مجازی است. ساختار کلی WEBP بر مبنای فشرده سازی بیشتر تصاویر با فرمت‌هایی نظیر jpg است، به طوری که کیفیت و تفکیک پذیری آن‌ها حفظ شود.

تصاویری با فرمت‌های lossy نظیر JPEG بخش عمده تصاویر موجود روی وب را تشکیل می‌دهند و انواع lossless ، یعنی فرمت‌هایی نظیر PNG و GIF سهم کمتری دارند. بدین ترتیب، گوگل با تمرکز روی بهبود فشرده سازی تصاویر lossy که بخش بیشتری از وب را پوشش داده‌اند، قصد دارد مشکل سرعت وب را حل کند. برآورد می‌شود که تصاویری WEBP، دست کم 25 تا 34 درصد حجم کمتری نسبت به تصاویری با فرمت‌های رایجی مانند JPG یا PNG فضا اشغال می‌کنند.

البته این فرمت علی‌رغم مزایای مذکور، معایبی ازجمله همه گیر نبودن دارد که هنگام کار با برنامه‌های ویرایش تصویری همچون فتوشاپ یا Windows photo viewer نمایان می‌شود. در حالی که برنامه‌هایی همچون Image Converter امکان تبدیل فرمت تصاویر WEBP به فرمت‌های رایج و شناخته شده را فراهم می‌کنند، با این حال با یک ترفند ساده و بدون نیاز به برنامه خاصی هم می‌توان این‌گونه تصاویر را با فرمت دلخواه ذخیره کرد.

در ابتدا توسط یکی از مرورگرهای گوگل کروم یا اپرا بر روی تصویر WEBP کلیک راست کرده و گزینه “open image in new tab” که تصویر را در صفحه‌ای جدید باز می‌کند را انتخاب کنید. اکنون همچون تصویر فوق، در نوار آدرس با عباراتی عجیب و غریب روبه‌رو خواهید شد. بر روی نوار آدرس‌ کلیک کرده و تنها سه حرف آخر آدرس “rw-” را حذف کنید.  کار تمام است و درنهایت با فشار کلید اینتر کیبورد، تصاویر بار دیگر لود خواهد شد؛ اگر اکنون آن را ذخیره کنید، مشاهده خواهید کرد که فرمت آن یکی از دو فرمت JPEG یا PNG است.

منبع howtogeek
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. A90 می‌گوید

    بسیار عالی بود سپاس از شما دوستان موفق باشید