نیروی دریایی آمریکا در زیردریایی‌های پیشرفته خود از کنترلر XBOX استفاده می‌کند!

کنترلر‌ XBOX دست نیروی دریایی آمریکا را به اندازه‌ای باز گذاشته است تا نیروی دریایی آمریکا بتواند از کنترلر XBOX در زیردریایی‌های پیشرفته خود استفاده کند.

0

کنسول بازی ایکس‌باکس 360 چیزی حدود 10 سال است که در بین گیمرها حضور دارد. با این حساب کاملاً طبیعی است که این کنترلر به عنوان گیم‌پد اصلی کنسول‌های ایکس‌باکس امروزی به حساب نمی‌آید اما از قرار معلوم نیروی دریایی آمریکا روی این کنترلر حساب زیادی باز کرده است و کنترلر ایکس‌باکس 360 را در پیشرفته‌ترین زیردریایی‌های آمریکایی شاهد هستیم.

البته ناگفته پیداست که با یک کنترلر معمولی در حد کنترلر ایکس‌باکس نمی‌توان اختیار یک زیردریایی با آن عظمت را در دست گرفت. کنترلر‌ ایکس‌باکس در زیردریایی‌های پیشرفته آمریکایی نقش هدایت پریسکوپ‌های بزرگ زیردریایی را برعهده دارند.

در این پریسکوپ‌ها دوربین‌های بسیار با کیفیتی تعبیه شده است و تصویر بیرون آب را به صفحه‌نمایش‌های بزرگ تعبیه شده در داخل زیردریایی منتقل می‌کند.

بر اساس گزارشی که وب‌سایت معتبر Military.com منتشر کرده است کنترلر‌های قدیمی که پیش از این در زیردریایی‌های آمریکایی استفاده می‌شده عملکرد خوبی نداشتند و دست و پاگیر بودند.

به همین منظور شرکت Lockheed Martin که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ساخت جنگ‌افزار در دنیا به حساب می‌آید از سرنشینان زیردریایی برای ابداع شیوه‌ای جدید جهت کنترل پریسکوپ‌های زیردریایی سوال کرده و نتیجه این تحقیقات استفاده از کنترلر ایکس‌باکس بوده است.

استفاده از کنترلر کنسول‌های بازی در جنگ‌افزارهای نظامی مزایای زیادی دارد، اگر خاطر شما باشد پیش از این نیز گفته بودیم که روس‌ها کنترل یک تانک نظامی جدید خود را با الهام از کنترلر پلی‌استیشن ساخته‌اند!

سربازان جوانی که در ارتش‌های بزرگ دنیا به خدمت گرفته می‌شوند با بازی‌های کامپیوتری و کنترلر‌های کنسول‌ها بزرگ شده‌اند در نتیجه به راحتی می‌توانند به کمک کنترلر کنسول‌های بازی، یک ماشین جنگی را کنترل کنند.

از طرف دیگر با توجه به این که کنسول‌های بازی چندین دهه در بین گیمرها حضور دارند، شاهد بلوغ خوبی در زمینه ساخت کنترلر هستیم. این امر باعث می‌شود تا ارتش‌های بزرگ نیازی به تحقیق و ساخت یک کنترلر جدید نداشته باشند.

نیروی دریایی آمریکا و شرکت Lockheed Martin در کنترلر ایکس‌باکس که برای کنترل پریسکوپ زیرریایی‌های پیشرفته در نظر گرفته شده است تغییر خاصی ایجاد نکرده‌اند.

تحقیقات نشان داده است ملوانان این زیردریایی‌ها در عرض چند دقیقه با نحوه تعامل با کنترلر آشنا شده‌اند در صورتی که فرآیند تعامل با سایر کنترلر‌ها چندین ساعت زمان نیاز داشته است.

از طرف دیگر در صورت خراب شدن این کنترلر‌ها، قطعات یدکی و تهیه یک کنترلر جدید نیز بسیار راحت و کم‌هزینه است.

با این حساب پیش‌بینی می‌شود در در آینده با توجه به پیشرفت صنعت بازی‌های رایانه‌ای شاهد تعامل بیشتری میان این صنعت و سایر صنایع باشیم.

منبع slashgear
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.