سامسونگ برای رقابت با سونی دوربین موبایلی 1000fps می‌سازد

یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌های Xperia XZ Premium و Xperia XZ1 سونی دوربین Motion Eye با قابلیت فیلمبرداری با نرخ 960fps است. حالا گفته می‌شود سامسونگ برای گلکسی اس 9 مشغول ساخت یک دوربین مشابه است.

0

با این‌که با پرچم‌داران سونی تنها می‌توانید کمتر از نیم ثانیه ویدئوی آهسته 960fps ثبت کنید اما همان ویژگی باعث شده بتوان ویدئوهایی خارق‌العاده ثبت کرد که سوژه تبلیغاتی اصلی سونی برای این گوشی‌هاست. طبق گزارش‌های رسیده از کره جنوبی بخش نیمه‌رساناهای سامسونگ نیز قصد دارد یک دوربین مشابه برای استفاده در گلکسی اس بعدی بسازد.

از آن‌جا که ذخیره کردن این مقدار فریم در هرثانیه بر روی حافظه رم اصلی دستگاه بسیار کند خواهد بود سونی در ماژول دوربین یک حافظه مجزا در کنار پردازشگر تصویر قرار داده تا مجموعه سه لایه پیکسل‌ها، مدار کنترل و حافظه در ماژول وجود داشته باشد. سامسونگ اما ظاهرا قصد دارد از ساختار متفاوت دولایه‌ای برای جلوگیری از شکایات پتنتی سونی استفاده کند.

از آن‌جا که سامسونگ چیپ‌های حافظه را نیز علاوه بر سنسورهای دوربین در کارخانه‌های خودش می‌سازد برخلاف سونی نیاز به شرکت‌های دیگر مثل میکرون برای تامین حافظه 1 گیگابیتی دوربین ندارد. سامسونگ در حال حاضر در گوشی‌های پرچم‌دارش از ترکیبی از سنسورهای سونی و یا سنسورهای آیزوسل خود استفاده می‌کند و ممکن است در گلکسی اس 9 به کلی وابستگی خود به سونی را حذف کند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.