میت 10 هواوی احتمالاً سریع‌ترین مودم موبایلی را خواهد داشت

همان‌طور که می‌دانید هواوی قرار است در میت 10 از چیپست جدید خود Kirin 970 استفاده کند. نتایج اولیه سرعت دانلود این چیپست در شبکه LTE رکوردشکنی‌های جذابی را نشان می‌دهد.

0

چیپست Kirin 970 اولین تراشه موبایلی با پشتیبانی از LTE Cat. 18 برای دانلود و Cat. 13 برای آپلود محسوب می‌شود. به این ترتیب این چیپست می‌تواند به سرعت 1.2 گیگابیت بر ثانیه در دانلود دست پیدا کند. در آزمایش شرکت آلمانی Rhode & Schwarz با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های مخابراتی از جمله 4×4 MIMO و 256QAM این سرعت تایید شده است. فناوری 4×4 MIMO امکان اتصال چند مسیر ارتباطی بیشتر با دکل‌های مخابراتی را فراهم کرده و 256QAM نیز تعداد بیت‌های ارسالی در هر مخابره را افزایش می‌دهد تا نهایتاً چنین سرعتی قابل دستیابی باشد.

به این ترتیب هواوی با چیپست Kirin 970 خود پیشتاز فناوری مخابراتی LTE-A-pro خواهد بود و با این‌که هنوز در هیچ نقطه‌ای از دنیا چنین سرعتی برای کاربر فراهم نیست اما می‌توانید اطمینان داشته باشید این تراشه و میت 10 تا چند سال آینده خیالتان را از سرعت راحت خواهد کرد.

گفتنی است اسنپ‌دراگون 835 و اکسینوس 8895 هر دو نهایتاً از LTE Cat. 16 برای دانلود پشتیبانی می‌کنند که حداکثر سرعت اسمی 1 گیگابیت بر ثانیه را به همراه دارد. به این ترتیب پرچم‌دارانی مثل گلکسی نوت 8، اچ‌تی‌سی U11، ال‌جی V30، اکسپریا XZ1 و احتمالاً آیفون X از نظر سرعت دانلود اینترنت همراه یک قدم عقب‌تر از میت 10 هواوی خواهند بود. به هر حال بهتر است تا 24 مهرماه و رونمایی رسمی از میت 10 هواوی منتظر بمانیم.

منبع PhoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.