دامنه Google.com بیست ساله شد!

شاید باورش کمی سخت باشد اما در بیست سال اخیر دنیا تحولات زیادی را شاهد بوده است. بیست سال پیش در چنین روزی گوگل دامنه گوگل دات کام را ثبت کرده و امروز آن را جشن گرفته است.

0

بیست سال پیش هنوز اولین آی‌پاد رونمایی نشده بود، سید محمد خاتمی رئیس جمهور ایران بود و در آن موقع تازه دامنه Google.com آن هم با عنوان Google! ثبت شد. اگر به WHOIS این دامنه نگاه کنید متوجه می‌شوید این دامنه 15 سپتامبر بیست سال پیش ثبت شده و حالا هم تا سال 2020 اعتبار دارد. جالب است بدانید از آن زمان تاکنون مالکیت این دامین به جز یک مدت کوتاه در اختیار گوگل بوده است.

در سال 2015 یکی از کارمندان سابق گوگل که متوجه شد دامین گوگل منقضی شده است سریعاً آن را از طریق سرویس Google Domains خریداری کرد. کمتر از یک دقیقه بعد گوگل این خرید را کنسل کرده و آن را برای خودش پس گرفت. البته این اقدام گوگل کاملاً قانونی بود چرا که آن‌ها خود رجیسترار بودند. به این ترتیب دامنه پربازدیدترین وب‌سایت دنیا کماکان در اختیار این شرکت باقی ماند.

گوگل از آن زمان تاکنون نه‌تنها توانسته به عنوان بزرگترین موتور جستجو شناخته شود بلکه با تصاحب سرویس‌های مختلف بزرگترین وب‌سایت‌های تماشای آنلاین ویدئو، محبوب‌ترین پلتفرم‌های موبایلی، سرویس ایمیل و ده‌ها سرویس دیگر را نیز در زندگی ما وارد کرده است. این شرکت در زمینه هوش مصنوعی نیز پیشتاز است و طی چند سال اخیر برای رتبه اول ارزشمندترین شرکت و برند دنیا نیز با اپل در رقابت بوده است.

منبع
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.