آمریکا استفاده از نرم‌افزار امنیتی کسپرسکی را در سازمان‌های خود ممنوع کرد

گفته می‌شود که دولت روسیه از طریق کسپرسکی در سازمان‌های آمریکایی جاسوسی می‌کند، به همین منظور ایالات متحده استفاده از نرم‌افزار امنیتی کسپرسکی را در سازمان‌های خود ممنوع کرد.

0

شرکت امنیت سایبری کسپرسکی در چند سال اخیر رشد زیادی داشته است و این روزها کسپرسکی را به عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین شرکت‌ها در فضای آنلاین می‌شناسیم.

در این بین شایع شده است که کسپرسکی از نرم‌افزار امنیتی خود به عنوان ابزاری برای جاسوسی در سازمان‌های آمریکایی استفاده می‌کند.

وزارت دفاع آمریکا مدعی است ارتباطاتی میان مدیران ارشد کسپرسکی و مقامات ارشد سازمان‌های اطلاعاتی روسیه وجود دارد. وزارت دفاع آمریکا مدعی است احتمال دارد که مدیران ارشد کسپرسکی قصد و نیتی نداشته باشند، اما دسترسی کسپرسکی به اطلاعات سازمان‌های آمریکایی امری نیست که بتوان به همین راحتی از کنار آن گذشت.

مقامات وزارت دفاع آمریکا مدت زیادی است که در حال تحقیق و بررسی جاسوسی روسی‌ها از این طریق هستند.

در این بین کاملاً مشخص است که کسپرسکی نیز چنین اتهامی را بدون پاسخ نگذاشته است و مدعی است کسپرسکی رابطه‌ای نامطلوب و خطرساز با مقامات دولت روسیه ندارد و آمریکایی‌ها نیز نتوانسته‌اند دلیل محکمه پسندی برای این ادعای خود مطرح کنند.

کاملاً مشخص است که به همین راحتی نمی‌توان در این زمینه نظر داد، اما با توجه به بازار بزرگ کسپرسکی در آمریکا بدون شک اگر اوضاع به همین ترتیب پیش‌ برود کسپرسکی از این تصمیم آمریکایی‌ها متحمل ضررهای زیادی خواهد شد.

منبع geek
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.