آیفون 8 و 8 پلاس اپل رونمایی شدند؛ با طراحی قاب پشتی شیشه‌ای و شارژ بی‌سیم

همان‌طور که انتظار داشتیم و پیش از این نیز قابل پیش‌بینی بود، شرکت اپل دقایقی پیش از گوشی‌های آیفون 8 و 8 پلاس رونمایی کرد که در واقع می‌توان آن‌ها را نسخه به روز شده مدل‌های سال گذشته نامید.

0

اگر یکی از هواداران و یا استفاده کنندگان گوشی‌های ساخت اپل باشید، بدون شک در جریان هستید که این شرکت از یک سیستم نام‌گذاری خاصی در محصولات خود استفاده می‌کند. به طور معمول گوشی‌های جدید که صرفا سخت افزار داخلی آن‌ها نسبت به مدل قبلی به روز شده باشد، با پسوند حرف “S” معرفی می‌شود، اما مدل‌هایی که هم از لحاظ ظاهری و هم سخت افزاری ارتقا پیدا کرده باشند، آخرین رقم نام آن‌ها نسبت به نسل قبلی بیشتر است.

البته به نظر می‌رسد ساکنین کوپرتینو از این سیستم در نام‌گذاری آیفون 8 و 8 پلاس پیروی نکرده‌اند، چرا که این گوشی‌های را می‌توان مدل ارتقا یافته و به روز شده آیفون 7 و 7 پلاس دانست، چرا که زبان طراحی آنها نسبت به آیفون‌های معرفی شده در سال 2014 تغییری نکرده است.

بر این اساس گوشی‌های آیفون 8 و 8 پلاس به تراشه شش هسته‌ای A11 تجهیز شده‌اند که نسبت به مدل قبلی 25 درصد سریع‌تر کار می‌کند. البته این پردازنده در حالت 4 هسته‌ای، 70 درصد سریع‌تر از A10 کار می‌کند و در سوی دیگر واحد پردازش گرافیکی آن نیز دست کم 30 درصد سریع‌تر از نمونه استفاده شده در A10 قادر است فعالیت کند.

علاوه بر این در هر دو محصول مذکور از پنل هایی مجهز به فناوری True Tone استفاده شده است. فناوری True Tone برای اولین‌ بار در تبلت آی‌پد پرو 9.7 اینچی توسط شرکت اپل معرفی شد و این تبلت از سنسورهایی برای تشخیص نور محیط اطراف و تنظیم رنگ نمایشگر بر اساس آن استفاده می‌کند.

شاید این فناوری چندان جدید به نظر نرسد و آن را به سنسورهای تشخیص‌دهنده عادی نور تشبیه نمایید؛ اما باید گفت که این سنسورها فقط می‌تواند روشنایی صفحه‌نمایش را اندازه‌گیری نموده و آن را تغییر دهد.

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس به دلیل استفاده از بدنه‌ شیشه‌ای، حالا از شارژ بی‌سیم در کنار بلوتوث 5 پشتیبانی می‌کنند. دیگر ویژگی ارتقا یافته آیفون 8 نسبت به نسل قبلی مربوط به دوربین آن است.

سنسور 12 مگاپیکسلی این محصول نسبت به مدل استفاده شده در آیفون 7 از گشودگی دیافراگم بیشتری بهره برده و سرانجام به لرزگشیر اپتیکال مجهز شده است. در سوی دیگر آیفون 8 پلاس نیز از همان سنسور 12 مگاپیکسلی آیفون 7 پلاس بهره برده که دارای گشودگی دیافراگم  f/1.8 و f/2.8 هستند.

دوربین دوگانه آیفون 8 پلاس قابلیتی تحت عنوان “Portrait Lighting” را ارائه می‌کند که با آن می‌توان تصاویر پرتره شفاف را ثبت کرد.Phil Schiller معتقد است که دوربین آیفون 8 پلاس در بحث فیلم برداری نیز هر آنچه کاربران نیاز داشته باشند را در اختیارشان قرار خواهد داد.

به عنوان مثال با آن می‌توان با سرعت 60 فریم بر ثانیه و به صورت 4K ویدئو ثبت کرد. ثبت تصاویر به صورت اسلوموشن نیز در سرعت 240 فریم بر ثانیه و در وضوح تصویر فول اچ‌دی امکان پذیر شده است. این رقم در آیفون 7 پلاس تنها 120 فریم بر ثانیه بود.

شرکت سازنده معتقد است که آیفون 8 به دلیل بهره‌مندی از دوربین‌های کالیبراسیون و یک ژیروسکوپ و شتاب سنج قوی، اولین گوشی سازگار با فناوری واقعیت افزوده است. مدل 64 گیگابایتی آیفون 8 با قیمت 699 دلاری و آیفون 8 پلاس با همین ظرفیت نیز با برچسب 799 دلاری از تاریخ 31 شهریور ماه به بازار عرضه خواهد شد.

البته امکان پیش خرید این مدل‌ها از 24 شهریورماه امکان پذیر خواهد بود. ناگفته نماند که آیفون 8 و 8 پلاس با ظرفیت داخلی 256 گیگابایتی نیز برای علاقه‌مندان به آن در دسترس قرار خواهد گرفت، با این حال هنوز قیمت آن مشخص نشده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.