سامسونگ بر روی چیپست‌هایی با معماری 7 و 11 نانومتری برای سال 2018 کار می‌کند

امروز سامسونگ اعلام کرد که برای گوشی‌های میان رده و بالا رده، چیپست‌های 11 نانومتری تولید خواهد کرد. برای تولید این تراشه‌ها از LLP یا Low Power Plus که نسخه ساده‌شده‌ای از LLP 14 نانومتری است و در تراشه‌های 660 و 630 اسنپ‌دراگون شاهد آن بوده‌ایم، استفاده می‌شود.

0

این چیپست قرار است با میزان انرژی مصرفی مشابه تا 15 درصد کارایی بهتری را ارائه دهد. اندازه آن نیز تا 10 درصد کوچک‌تر می‌شود، به این معنی که هزینه تولید این چیپست‌ها نیز کاهش پیدا خواهد کرد. باید انتظار اولین سری از این چیپست‌های 11 نانومتری را در مهرماه سال 1397 داشته باشیم.

گوشی‌های پرچم‌دار سال بعد از چیپست‌های دارای LLP 7 نانومتری که به کمک لیتوگرافی اشعه فرابنفش تولید می‌شوند استفاده خواهند کرد. این چیپست‌ها در نیمه دوم سال 2018 میلادی یا سال 1397 عرضه خواهند شد؛ درست درزمانی که اپل از تراشه A12 در آیفون‌های جدید خود استفاده می‌کند.

Ryan Lee معاون و رئیس بخش بازاریابی در سامسونگ می‌گوید: در طول 3 سال آینده، سامسونگ مسیر پرپیچ‌وخم تولید چیپست‌های 14، 11، 10، 8 و 7 نانومتری را طی خواهد کرد.

باید در طول رویداد Samsung Foundry ژاپن در 24 شهریورماه، جزئیات بیشتری را در این خصوص متوجه بشویم. شاید سامسونگ برنامه‌های خود را برای تراشه‌های 6 نانومتری نیز اعلام کند.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.