تمام چیزهایی که از کنفرانس امشب اپل انتظار داریم

امشب ساعت 21:30 دقیقه به وقت ایران، کنفرانس بزرگ شهریور ماه اپل برای معرفی محصولات جدید این شرکت آغاز می‌شود. در این مطلب از فارنت به تمام چیزهایی که انتظار داریم در این رویداد بزرگ شاهد معرفی آنها باشیم، خواهیم پرداخت.

0

اولین چیزی که شهریور هر سال چشم انتظار آن هستیم آیفون‌ جدید اپل است، باید گفت این بار اپل باز هم نتوانسته چندان در خصوص آیفون‌های جدید خود رازنگه‌دار باشد و تاکنون اطلاعات مختلفی از آیفون‌ها به بیرون درز پیدا کرده است. طراحی صفحه‌نمایش بدون حاشیه، حذف اسکنر اثر انگشت و جایگزین کردن سازوکار سه‌بعدی برای تشخیص هویت کاربر از مواردی است که در آیفون ایکس شاهد آن خواهیم بود.

از طرف دیگر گفته می‌شود که دستیابی به این امکانات در آیفون ایکس برای کاربران ارزان تمام نخواهد شد و این گوشی پرچمدار قیمتی حدود هزار دلار خواهد داشت. اپل کیت توسعه ARKit را نیز به همراه نسخه جدید iOS 11 در پیش رو دارد، گفته می‌شود که شکلک‌های متحرک و طراحی جدید iOS از مواردی است که انتظار آن‌ها را داریم.

از قرار معلوم اپل در کنفرانس شهریور ماه خود دست‌پر به میدان آمده است و نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل‌ واچ 3 نیز قرار است با ویژگی‌های جدید رونمایی شود. پشتیبانی از شبکه LTE، یکی از مزایای اصلی است که در اپل واچ 3 انتظار آن را می‌کشیم، به لطف این ویژگی، ساعت هوشمند جدید اپل به صورت مستقل به اینترنت دسترسی خواهد داشت.

با در نظر گرفتن این موارد در ادامه به چیزهای هیجان‌انگیزی که اپل در کنفرانس خود رونمایی می‌کند نگاهی خواهیم داشت.

آیفون ایکس

بدون شک آیفون ایکس گل سرسبد مراسم امروز است، آیفون ایکس ویژگی‌های زیادی دارد که در ادامه به امکانات پرجسته پرچمدار اپل نگاهی خواهیم داشت:

طراحی صفحه‌نمایش بدون حاشیه

ترکیبی از فلز و شیشه در قاب جلو و پشت گوشی

صفحه‌نمایش 5.8 اینچی از نوع OLED با نسبت تصویر 2.17:1

طراحی جدید رابط کاربری

حذف اسکنر تشخیص اثر انگشت و جایگزین کردن آن با فناوری سه‌بعدی تشخیص چهره کاربر

چیپست A11 اپل به همراه 3 گیگابایت رم

دوربین دوگانه بهینه‌شده و عملکرد بهتر در حالت عکس‌برداری پرتره

پشتبیانی از شارژ بی‌سیم

میزان 64 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی در مدل پایه آیفون ایکس

قیمت هزار دلاری.

با در نظر گرفتن موارد بالا می‌توان گفت به لحاظ بصری، اصلی‌ترین تغییر را در قسمت صفحه‌نمایش بدون حاشیه آیفون ایکس شاهد هستیم. جالب است بدانید این اولین باری است که اپل از پنل OLED در آیفون‌های خود استفاده می‌کند، این فناوری با فناوری LCD که پیش از این در آیفون‌های اپل شاهد بودیم تفاوت‌های زیادی دارد.

در صفحه‌نمایش‌های LCD یک پنل اصلی وظیفه روشن نگه داشتن تمام صفحه‌نمایش را برعهده دارد، اما داستان در پنل‌های OLED متفاوت است و پیکسل‌های این پنل‌ها می‌توانند به صورت مجزا خاموش یا روشن شوند، این امر باعث می‌شود تا شاهد کنتراست بالاتری باشیم، از طرف دیگر پنل‌های OLED طیف رنگ مشکی را نیز به زیبایی نمایش می‌دهند. نمایش سایر طیف‌های رنگی نیز طبیعی‌تر انجام می‌شود و زاویه دید پنل‌های OLED بیشتر است.

همان‌‌گونه که اشاره کردیم در آیفون ایکس خبری از اسکنر تشخیص اثر انگشت کاربر نیست و این گوشی از فناوری سه‌بعدی جدیدی برای تشخیص چهره کاربر استفاده می‌کند، جالب است بدانید این فناوری سرعت و دقت بالاتری نسبت به سنسور تشخیص اثر انگشت دارد. از قرار معلوم این فناوری امنیت بیشتری نیز دارد و اپل مدعی است که می‌توان از این ویژگی برای تایید پرداخت‌های مالی نیز استفاده کرد.

البته تمامی این ویژگی‌ها برای کاربر ارزان تمام نخواهد شد و گفته می‌شود که آیفون ایکس قیمتی حدود هزار دلار خواهد داشت.

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس

همان‌گونه که انتظار می‌رفت در کنار معرفی آیفون ایکس، اپل آیفون‌های جدید 8 و 8 پلاس را نیز معرفی خواهد کرد. اگر به رسم و رسومات اپل برای نامگذاری آیفون‌ها آشنا باشید ممکن است بپرسید چرا اپل آیفون‌های جدید خود را با نام‌های آیفون 7s و آیفون 7s plus نامگذاری نکرده است؟

این پرسش کاملا به جاست، احتمال دارد اپل از طراحی که در آیفون ایکس استفاده کرده در آیفون‌های 8 و 8 پلاس نیز استفاده کند، البته منظور از این طراحی، سبک و سیاق قاب شیشه‌ای پشت آیفون ایکس است و بدون شک در قسمت جلو و صفحه‌نمایش بدون حاشیه شاهد تغییراتی به لحاظ طراحی در آیفون ایکس و آیفون‌های 8 و 8 پلاس خواهیم بود.

جالب است بدانید استفاده از شیشه در پشت قاب آیفون‌های جدید برای سهولت در امر شارژ بی‌سیم این گوشی‌ها به کار رفته است و به این ترتیب می‌توان گفت که آیفون‌های 8 و 8 پلاس از قابلیت شارژ بی‌سیم نیز بهره خواهند برد.

چیپست Apple A11 در کنار 2 گیگابایت رم در آیفون 8 حضور خواهد داشت، از طرف دیگر انتظار داریم که آیفون 8 پلاس با 3 گیگابایت رم راهی بازار شود. اصلی‌ترین تفاوت میان آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را می‌توان در صفحه‌نمایش این دو گوشی پیدا کرد، آیفون 8 صفحه‌نمایشی 4.7 اینچی دارد و آیفون 8 پلاس از یک صفحه‌نمایش 5.5 اینچی بهره خواهد گرفت، انتظار می‌رود که دوربین دوگانه و ویژگی حالت عکس‌برداری پرتره را تنها در آیفون 8 پلاس شاهد باشیم.

نسخه iOS 11 و کیت ARKit

اپل در زمینه نرم‌افزاری نیز آیفون‌های خود را میزبان iOS 11 خواهد کرد. در جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل موبایل اپل شاهد تغییرات زیادی در قسمت Control center هستیم، امکانات مختلفی نیز برای تعامل راحت‌تر کاربر با iOS 11 در این نسخه جدید سیستم عامل موبایل اپل تعبیه شده است.

کاربران آی‌پد اپل نیز با استفاده از iOS 11 می‌توانند به این تبلت داک اضافه کرده و تجربه بهتری را در انجام چند کار همزمان داشته باشند. از قرار معلوم قسمتی از ویژگی‌های این داک را در آیفون ایکس هم شاهد خواهیم بود، ظاهرا منوی جدیدی نیز برای انجام چند کار در آیفون ایکس تعبیه شده است.

در این بین کیت ARKit اپل را نمی‌توان نادیده گرفت. این کیت کاربران گوشی‌های آیفون 6s, آیفون SE و جدیدترین گوشی‌های آیفون را قادر می‌سازد تا به فناوری واقعیت افزوده دسترسی داشته باشند. این فناوری می‌توان خلاقیت‌های زیادی را در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد، در این زمینه می‌توان به متر واقعیت مجازی اشاره کرد که بوسیله گوشی آیفون کاربر می‌تواند ابعاد اشیا واقعی را با فناوری واقعیت افزوده محاسبه کند. بدون شک در آینده با خلاقیت توسعه دهندگان شاهد ویژگی‌های بیشتری برای فناوری واقعیت افزوده در آیفون‌های تراز اول اپل خواهیم بود.

نسل سوم اپل واچ

اپل واچ 3 یکی دیگر از محصولات جدیدی است که احتمال رونمایی آن در کنفرانس اپل می‌رود.

به احتمال زیاد در اپل واچ 3 شاهد حضور فناوری شبکه 4G LTE خواهیم بود، به این ترتیب ساعت هوشمند جدید اپل وابستگی به آیفون‌ها بابت اتصال به اینترنت ندارد.

البته باز احتمال آن می‌رود که اپل واچ 3 از امکان برقراری تماس تلفنی به صورت مستقل محروم باشد. البته انجام سایر کارها نظیر دریافت اعلان‌های شبکه‌های اجتماعی در اپل واچ 3 میسر خواهد بود.

به لحاظ طراحی نیز شایع شده است که اپل از همان سبک و سیاق طراحی بدنه مستطیل که پیش از این در ساعت‌های هوشمند اپل شاهد بودیم در اپل واچ 3 نیز استفاده خواهد کرد. در کنار این موارد انتظار می‌رود در اپل واچ 3 با میزان شارژ بیشتری نیز روبرو باشیم.

اسپیکر‌ هوشمند هوم‌پاد

اپل خرداد ماه امسال در مراسم WWDC 2017 از اسپیکر هوشمند HomePod رونمایی کرد، دستیار صوتی سیری اپل در این اسپیکر تعبیه شده است، به غیر از این موارد اپل اشاره‌ای به زمان عرضه اسپیکر هوشمند هوم‌پاد نکرد.

گفته می‌شود که اسپیکر هوشمند هوم‌پاد اپل از کیفیت صدای بسیار بالایی برخوردار است و در این زمینه به‌راحتی اسپیکرهای هم‌رده خود نظیر اسپیکر هوشمند اکو آمازون را کنار می‌زند. امیدواریم در کنفرانس شهریور ماه اپل شاهد خبرهای بیشتری از اسپیکر هوشمند هوم‌پاد باشیم.

اپل تی‌وی با پشتیبانی از 4K

احتمال می‌رود که پروژه تلویزیون اپل بتواند محتوای 4K را پخش کند. اپل پیش از این گفته بود که آینده شبکه‌های تلویزیونی را در اپلیکیشن‌ها می‌بیند، با این حساب چه بسا که شاهد اضافه کردن پشتیبانی از پخش محتوای 4K در اپل تی‌وی باشیم.

در پایان باید بگوییم چند ساعتی بیشتر با برگزاری کنفرانس شهریور ماه اپل نداریم و اگر علاقه‌مند محصولات اپل هستید، پیشنهاد می‌کنیم امروز چشم از اخبار فارنت برندارید.

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.