نتیجه کالبدشکافی گلکسی نوت 8 سامسونگ نشان می‌دهد؛ تعمیر تقریباً غیرممکن!

گلکسی نوت 8 راه خود را به دنیا باز می‌کند و حالا با کالبدشکافی این دستگاه پاسخ دو سؤال مهم را پیدا می‌کنیم: درون نوت 8 دقیقا چه چیزی قرارگرفته و این پرچم‌دار جدید سامسونگ تا چه حد قابلیت تعمیرپذیری دارد؟

0

جای تعجب ندارد که پاسخ این سؤال‌ها به ترتیب «قطعات بسیار فنی» و «تقریباً ناممکن» هستند. فراموش نکنیم که این مطلب تقریباً برای هر گوشی هوشمند امروزی مخصوصا پرچمداران صدق می‌کند و معمولاً این دو وضعیت باهم روی می‌دهند.

گوشی‌های هوشمند برای باز یا حتی تعمیر شدن طراحی نشده‌اند، چراکه شرکت‌های تولیدکننده حجم غیرقابل‌باوری از تکنولوژی را در اندازه‌های کوچک در این قاب‌های نازک جای می‌دهند و فضای زیادی برای تعویض راحت قطعات باقی نمی‌ماند. برای دستگاهی مثل گلکسی نوت 8 نیز که بی‌شباهت به بسیاری از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار نیست، این دو عامل بیش‌ازپیش تأثیر خود را نشان می‌دهند.

حالا با تصاویر امروز iFixit از کالبدشکافی گلکسی نوت 8 می‌توانیم ببینیم که چه حجم زیادی از قطعات درون این دستگاه جای گرفته‌اند. تصاویر اشعه ایکس از این گوشی که نشان می‌دهند سامسونگ چگونه برای قلم استایلوس فضا ایجاد کرده است نیز حقیقتاً جالب هستند.

نمره قابلیت تعمیر پذیری 4 از 10 این دستگاه نشان‌دهنده این مطلب است که بیشتر مردم هیچ‌گاه خود قادر به باز کردن گوشی و تعمیر آن نخواهند بود.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.