آیفون ایکس با پردازنده شش هسته‌ای Apple A11 عرضه خواهد شد

بر اساس اطلاعاتی که از نسخه درز کرده iOS 11 منتشر شده به احتمال زیاد آیفون ایکس اپل با پردازنده‌ شش هسته‌ای A11 عرضه خواهد شد.

0

به تازگی نسخه iOS 11 به بیرون درز پیدا کرده است و شاهد استخراج اطلاعات زیادی در خصوص آیفون ایکس هستیم.  Steve Troughton-Smith که برنامه‌نویس موبایل است، اطلاعات مختلفی را از نسخه درز پیدا کرده iOS 11 متوجه شده. بر اساس گفته‌های وی آیفون ایکس از پردازنده شش هسته‌ای A11 بهره خواهد برد.

بر این اساس دو هسته از تعداد شش هسته موجود در پردازنده A11 را با نام Monsoon خواهیم شناخت، از قرار معلوم این دو هسته قدرت بیشتری نسبت به چهار هسته دیگر این پردازنده دارد و وظیفه انجام پردازش‌های سنگین و بازی‌های گرافیک بالا را در آیفون ایکس بر عهده خواهد گرفت. چهار هسته دیگر پردازنده A11 نیز در آیفون ایکس وظیفه کارهای سبک مانند ارسال پیام یا بررسی ایمیل‌ها را بر عهده دارند. در پردازنده A10 Fusion که در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس شاهد آن بودیم چهار هسته حضور داشت.

دو هسته‌ در چیپست A10 وظیفه پردازش‌های معمولی را بر عهده داشتند و دو هسته دیگر پردازش‌های سنگین را انجام می‌دادند. در پردازنده A10X  که در آی‌پد پرو استفاده شده نیز شاهد سه هسته با نامHurricane  برای انجام کارهای سنگین و سه هسته با نام Zephyr برای انجام پردازش‌های سبک تعبیه شده است. ویژگی‌های چیپست A11 به همین‌جا ختم نمی‌شود و ظاهرا هر شش هسته این پردازنده قادر هستند به صورت همزمان پردازش انجام دهند.

این اطلاعات از قدرت بیشتر آیفون ایکس در پردازش‌های سنگین حکایت دارد. از طرف دیگر به لطف هسته‌های کم‌مصرف این پردازنده، آیفون ایکس راحت‌تر می‌تواند مصرف باتری را مدیریت کند.

اگر خبرهای آیفون ایکس را دنبال کرده باشید حتماً به خوبی در جریان هستید که 21 شهریور ماه زمان رونمایی این گوشی پرطرفدار است. با این حساب اگر شما هم از هواداران آیفون ایکس هستید فردا چشم از اخبار فارنت برندارید.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.