لپ‌تاپ Mi Notebook Pro شیائومی مک‌بوک پرو اپل را هدف گرفته است

شیائومی به لحاظ طراحی در لپ‌تاپ‌های خود به دنبال رقابت با محصولات اپل است، اکنون نیز شاهد معرفی لپ‌تاپ Mi Notebook Pro هستیم که کاملاً مشخص است جهت رقابت با مک‌بوک پرو اپل راهی بازار شده است.

0

اگر از طرفداران محصولات شیائومی باشید حتما لپ‌تاپ Mi Notebook Air را که دی ماه سال گذشته از جانب شیائومی معرفی شد را به خاطر دارید، در آن زمان کاملا مشخص بود که هدف شیائومی از ساخت این لپ‌تاپ رقابت با مک‌بوک‌های اپل است.

حالا در همین راستا امروز نیز شاهد معرفی لپ‌تاپ Mi Notebook Pro از جانب شیائومی هستیم، این لپ‌تاپ صفحه‌نمایشی 15.6 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 دارد و حاشیه این صفحه‌نمایش نسبت به قاب لپ‌تاپ بسیار باریک طراحی شده است.

جدیدترین نسل پردازنده quad-core i7 اینتل به همراه پشتیبانی تا میزان 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه SSD در کنار گرافیک قدرتمند GeForce MX150 از مواردی است که در Mi Notebook Pro خودنمایی می‌کند.

شیائومی در قسمت ترک‌پد این لپ‌تاپ سنسور تشخیص اثر انگشت را نیز تعبیه کرده است. درگاه ورودی کارت حافظه موبایل، دو پورت USB-C و دو پورت USB به همراه خروجی HDMI از دیگر مواردی است که در لپ‌تاپ Mi Notebook Pro به چشم می‌خورد.

این مشخصات سخت‌افزاری و طراحی لپ‌تاپ Mi Notebook Pro حکایت از عزم شیائومی برای رقابت با مک‌بوک‌های پرو اپل دارد. جالب اینجاست که شیائومی صراحتاً اعلام کرده است که لپ‌تاپ Mi Notebook Pro نسبت به مک‌بوک‌های پرو اپل به لحاظ پورت امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

انصافا نیز باید گفت با توجه به امکانات سخت‌افزاری که در Mi Notebook Pro شیائومی شاهد هستیم این لپ‌تاپ به غیر از صفحه‌نمایش در بقیه موارد چیزی از مک‌بوک‌های پرو تراز اول اپل کم ندارد.

قیمت پایه لپ‌تاپ Mi Notebook Pro از 980 دلار شروع می‌شود، بد نیست بدانید شیائومی پیش از این فروش Mi Notebook Air را در ابتدا محدود به بازار چین کرد در نتیجه چه بسا لپ‌تاپ جدید نیز ابتدا در بازار چین عرضه شود و سپس این محصول را در سایر بازارهای جهانی نیز شاهد باشیم.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.