گزارش: اچ‌تی‌سی در حال مذاکره نهایی با گوگل درباره واگذاری بخش موبایل

اچ‌تی‌سی در شرایط بسیار بدی قرار دارد و طبق گزارش‌ها گوگل قصد خریداری بخش موبایل این شرکت را دارد و این مذاکرات در حال نهایی‌شدن است.

2

پس از حضور ناموفق HTC 10 در بازار، احساس می‌شد که U11 بتواند حداقل کمی به این شرکت کمک کند تا بتواند از این شرایط بد مالی بیرون بیاید، اما این‌گونه نشد. آخرین گزارش مالی این شرکت تایوانی، شرابط بی‌سابقه‌ای را نشان می‌دهد. ماه گذشته بدترین ماه در ۱۳ سال گذشته‌ی این شرکت بوده است. درآمد اچ‌تی‌سی در مردادماه ۵۱.۵ درصد نسبت به تیرماه کاهش داشته است و این کاهش در مقایسه با مردادماه سال گذشته، ۵۴.۳ درصد است.

به بیان دیگر، همه‌ی کسانی که قصد خرید U11 را داشته‌اند، تاکنون آن را خریده‌اند و میزان محبوبیت و فروش آن رو به کاهش خواهد بود و همین برای اچ‌تی‌سی مشکل‌ساز است؛ چراکه دستگاه دیگری ندارند که بتواند آن‌ها را نجات دهد. حتی دیزایر ۵۵۵ یک‌ونیم ماه پس از عرضه، دیگر برای فروش موجود نیست!

با همه‌ی این اوصاف، به‌نظر می‌رسد که اچ‌تی‌سی در مراحل نهایی مذاکرات برای فروش بخش موبایل به گوگل است. طبق گزارش نشریه‌ی چینی Commercial Times، گوگل دو گزینه را مدنظر دارد: یا شریک استراتژیک اچ‌تی‌سی شود، یا کل بخش موبایل این شرکت را خریداری کند. گفتنی‌ست که هدست واقعیت مجازی Vive اچ‌تی‌سی از بخش موبایل جداست و در هر صورت نصیب گوگل نمی‌شود.

این خبر خیلی سورپرایزکننده نیست؛ چراکه گوگل دوگانه‌ی گوشی‌های پیکسل در سال گذشته و یکی از مدل‌های پیکسل ۲ را با هم‌کاری اچ‌تی‌سی تولید کرده و خواهد کرد. بااین‌حال حتی گوگل هم کاملاً از اچ‌تی‌سی راضی نیست و طبق گزارش‌ها، ساخت نسخه‌ی XL پیکسل ۲ را به ال‌جی سپرده است.

با این‌که چنین معامله‌ای می‌تواند برای گوگل بسیار استراتژیک باشد، اما قطعاً برای این‌که این غول دنیای فناوری بتواند کاملاً مستقل به تولید گوشی‌های هوشمند بپردازد، کافی نیست.

گرچه Commercial Times منبعی برای ادعاهایش ذکر نکرده است، اما ارزش سهام اچ‌تی‌سی تنها در یک روز ۸ درصد کاهش داشت که می‌تواند کار گوگل برای خرید این بخش را حتی آسان‌تر کند. علاوه‌براین اچ‌تی‌سی اعلام کرده است که از این ادعاها آگاه است، اما از نظردادن درباره‌ی آن‌ها خودداری کرده است.

منبع PhoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. علی می‌گوید

    سلام واقعا اچ تی سی گوشی های فوق العاده ای داره یا باید یه گوشی تمام صحفه بزنه یا همراه با دو دوربین 3 بعدی نه دو دوربین معمولی عقب این روزا مردم دنبال چیزایی هستن که خاص و متفاوت باشه اگه نتونه باید با گوگل شریک بشه .

  2. Amir می‌گوید

    چی بودی چی شدی !!!!!
    آندروید نابودت کرد