لیلیوم؛ استارت‌آپ یک خودرو پرنده با 90 میلیون دلار جذب سرمایه

روز‌به‌روز به رویای خودروهای پرنده نزدیک‌تر می‌شویم، در همین زمینه باخبر شدیم استارت‌آپ لیلیوم برای یک ساخت خودرو پرنده با 90 میلیون دلار جذب سرمایه راه‌‌اندازی شده است.

0

پیشرفت فناوری باعث باز شدن درهای بیشتری به روی انسان‌ها شده است و انسان امروزی سودای ساخت خودروی پرنده را بیشتر از گذشته در سر می‌پروراند.

به همین دلیل شرکت آلمانی Lilium Aviation که پیش از این موفق شده بود پرواز آزمایشی موفقی را برای جت الکتریکی دو نفره‌ای که ساخته بود به نمایش بگذارد، به تازگی اعلام کرد که 90 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

این سرمایه‌گذاری توسط هولدینگ چینی Tencent که به عنوان غولی در صنعت مخابرات چین به حساب می‌آید انجام شده است. سرمایه‌گذاران دیگری نیز نظیر LGT که یک شرکت خودروسازی تجملی در لیختن‌اشتاین است در کنار شرکت Atomico که شرکتی تحت مالکیت Niklas Zennstrom به عنوان سازنده اسکایپ و شرکت سرمایه‌گذاری Obvious Ventures که Evan Williams به عنوان موسس توئیتر در استارت‌آپ لیلیوم برای ساخت ماشین پرنده سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

همان‌گونه که اشاره شد بازار تحقیق و توسعه برای ماشین‌‌های پرنده در چند سال اخیر رشد خوبی داشته است، لری پیج، اوبر و ایرباس نیز تاکنون به ساخت خودروهای پرنده علاقه نشان داده‌اند.

این امر باعث شده است طرح‌های اولیه مختلفی را از ماشین‌های پرنده شاهد باشیم، اما چیزی که در استارت‌آپ لیلیوم شاهد آن هستیم با سایر طرح‌ها تفاوت دارد. در این طرح با یک ماشین پرنده روبرو هستیم که از موتور جت کمک گرفته است.

در پشت طراحی این ماشین پرنده، ۴ مهندس از دانشگاه فنی مونیخ قرار دارند و گفته می‌شود که طرح ماشین پرنده این مهندسین نسبت به سایر طرح‌ها انرژی کمتری مصرف می‌کند.

در استارت‌آپ لیلیوم با خودروی پرنده‌ای طرف هستیم که همانند هلیکوپتر به صورت افقی و عمودی در هوا حرکت می‌کند. برنامه‌های استارت‌آپ لیلیوم به همین‌جا ختم نمی‌شود و این استارت‌آپ در حال حاضر بر روی ساخت یک مدل با ۵ سرنشین نیز کار می‌کند.

این مدل قرار است نقش تاکسی‌های پرنده آینده را ایفا کند و مسافرین را تا مسافت ۳۰۰ کیلومتر منتقل نماید. سرعت ماشین پرنده‌ای که در استارت‌آپ لیلیوم شاهد آن هستیم نیز چیزی حدود ۳۰۰ کیلومتر در ساعت است.

مدیر این استارت‌آپ مدعی است آینده‌ای را تصور می‌کند که در آن تاکسی‌های پرنده لیلیوم در شهرهای شلوغ مسافرین را از طریق هوا به قسمت‌های مختلف شهر منتقل کنند. خودروی پرنده مزایای زیادی دارد و نیازی به فراهم کردن جاده و بستر مناسب برای حرکت این خودروها وجود ندارد، در نتیجه به راحتی می‌توان ماشین‌های پرنده را در کشورهای پیشرفته و پرترافیک و کشورهای در حال توسعه که بستر مناسبی برای حمل و نقل زمینی ندارند استفاده کرد.

استارت‌آپ لیلیوم در حال حاضر چیزی حدود ۷۰ کارمند دارد اما سرمایه‌ای که از شرکت چینی Tencent و سایر شرکت‌ها جذب کرده‌ است بدون شک به این استارت‌آپ اجازه می‌دهد تا با سرعت بیشتری فرآیند تکمیل ساخت خودروی پرنده خود را انجام دهد و چه بسا که در آینده‌ای نزدیک خبرهای بیشتری از خودروهای پرنده بشنویم.

منبع nytimes
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.