فاش شد: اپل در چه شرایطی آیفون شما را تعمیر خواهد کرد؟

تعمیر محصولات اپل برای افراد عادی و تعمیرگاه‌ها در اکثر موارد کاملاً سخت است. از طرفی حدس این‌که خود اپل دستگاه شما را برای تعمیر قبول می‌کند یا خیر نیز سخت است.

0

وب‌سایت Business Insider به‌تازگی شیوه‌نامه‌ای ۲۲ صفحه‌ای مخصوص معاینه و بررسی دستگاه‌های آسیب‌دیده فاش کرده است که طبق گزارش‌ها، نیمی از آموزش‌های تکنسین‌های اپل یا همان Geniusها را تشکیل می‌دهد. خیلی از شرایط موجود در این شیوه‌نامه کاملاً منطقی و واضح هستند، اما برخی از آن‌ها توجه خواننده را بیش‌تر به خود جلب می‌کنند. مثلاً اگر یک تکنسین، پیکسل‌های سوخته را در صفحه‌نمایش تشخیص دهد، تا زمانی که کاربر درخواست نکند موظف به تعمیر آن نیست! اپل هم‌چنین جزئیات دقیقی درباره‌ی شیوه‌ی بررسی صدمات ناشی از ورود مایعات به دستگاه را در آن ذکر کرده است که کاملاً منطقی است؛ چراکه مدل‌های پیشین آیفون ضدآب نبودند.

هم‌چنین جالب است بدانید که اپل تحت ضمانت، ترک‌های مویی و نازک روی صفحه‌نمایش را تعمیر خواهد کرد، تنها اگر اطراف آن ترک‌ها و آسیب‌های دیگری موجود نباشد. هم‌چنین تعمیرات صفحه‌نمایش که اپل ملزم به انجام آن‌ها نیست، قیمتی بین ۱۲۹ تا ۱۴۹ دلار خواهد داشت و اگر دستگاه تحت پوشش AppleCare باشد، این قیمت ۲۹ دلار خواهد بود.

هم‌چنین اگر اپل متوجه شود که خودتان اقدام به تعمیر دستگاه کرده‌اید و به آن صدمه زده‌اید، مسئولیتی را در قبال تعمیر به عهده نمی‌گیرد. این صدمات شامل «صدمه‌ی عمدی»، «قطعات جداشده یا گم‌شده»، «باتری غیراستاندارد» و «صدمه‌ی بسیار سنگین» می‌شود.

در گذشته اپل حتی در قبال مشکلاتی که خودش مقصر رخ‌دادن آن‌ها در محصولاتش بود نیز شانه خالی می‌کرد و به‌نظر می‌رسد درحال تغییر سیاست‌های خود در این زمینه است. پس از فاجعه‌ای که برای اپل در آیفون ۶ با صفحه‌نمایشی که مشکل لمسی داشت، اعتبار کنترل کیفیت اپل خدشه‌دار شد و دادگاه علیه این شرکت رأی داد و حالا این شرکت بسیار محتاط‌تر از قبل عمل می‌کند. در همین راستا اپل در سکوت کامل میزان ضمانت نسل اول ساعت هوشمند خود را به ۳ سال افزایش داد و در اقدامی دیگر، برخی مدل‌های معیوب آیپد ۴ را با آیپد ایر ۲ تعویض کرد.

همان‌طور که Business Insider اشاره می‌کند، این شیوه‌نامه تنها متنی است که اپل تنظیم کرده است و در اکثر مواقع این تکنسین‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند چه کاری را انجام دهند. یکی از این تکنسین‌ها البته ادعا می‌کند که در برخی مواقع که دستگاه از نظر فنی شامل پوشش ضمانت نمی‌شود، آن‌ها اقدام به تعویض دستگاه می‌کنند.

البته این‌ها مربوط به ضمانت اپل استور در کشورهاییست که اپل به صورت رسمی به آن‌ها سرویس‌دهی می‌کند. این شرکت نه‌تنها در ایران نماینده و یا ضمانت معتبری ندارد بلکه اخیراً اپلیکیشن‌های ایرانی را نیز به بهانه تحریم‌ها از اپ استور حذف کرده است!

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.