گیگابایت کارت گرافیک GTX 1080 Mini ITX خود را با ابعاد جمع‌وجور معرفی کرد

به‌نظر می‌رسد گیگابایت قصد جدی دارد تا کارت‌های گرافیک دسکتاپ خود را کوچک‌تر کند تا بتوانند در کیس‌های جمع‌وجورتر mini-ITX جای بگیرند.

0

اگر با ابعاد مختلف کیس آشنایی ندارید، می‌توانید به راهنمای انتخاب کیس فارنت مراجعه کنید. گیگابایت پیش‌تر نسخه‌ی mini-ITX کارت گرافیک GeForce GTX 1070 را معرفی کرده بود و حالا این شرکت معادل آن را برای کارت گرافیک GTX 1080 خود معرفی کرده است. این مدل که GeForce GTX 1080 Mini ITX 8G نام‌گذاری شده است، تنها ۱۶.۹ سانتی‌متر طول دارد که حدود ۱۳ سانتی‌متر کوچک‌تر از اندازه‌ی معمول یک کارت گرافیک GTX 1080 است. همان‌طور که اشاره شد، این نوع از کارت گرافیک مخصوص کیس‌های جمع‌وجور mini-ITX طراحی شده است تا کاربران آن بتوانند از کارت گرافیک‌های قدرتمند هم استفاده کنند.

گیگابایت در این کارت گرافیک از یک فن ۹۰ میلی‌متری در کنار سه لوله‌ی مسی برای خنک‌کنندگی استفاده کرده است. این فن نیمه‌فعال است؛ یعنی هنگامی که بار پردازشی سنگینی بر دوش کارت گرافیک نیست، خاموش خواهد بود. هم‌چنین با استفاده از نرم‌افزار مخصوص گیگابایت، کاربران می‌توانند اقدام به اورکلاک این کارت گرافیک کنند.

گفتنی‌ست که انویدیا خودش در تلاش برای کاهش سایز کارت‌های گرافیکش برای لپ‌تاپ‌ها با استفاده از فناوری Max-Q بوده است. بااین‌حال گیمرها نیاز به ساخت سیستم‌های دسکتاپ کوچک‌تر دارند و البته گیگابایت اولین شرکتی نیست که دست به طراحی چنین ابعادی زده است. پیش‌تر و در ابتدای سال جاری میلادی شرکت Zotac از نسخه‌ی ۲۱ سانتی‌متری GTX 1080 Ti خود رونمایی کرده بود، اما به‌هرحال از نسخه‌ی mini-ITX گیگابایت بزرگ‌تر است. حالا باید منتظر باشیم گیگابایت نسخه‌ی Ti این کارت گرافیک قدرتمند را نیز در اندازه‌ی کوچک‌تر معرفی کند. این کارت گرافیک می‌تواند برای ساخت یک سیستم گیمینگ واقعیت مجازی قابل حمل بسیار کارآمد باشد.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.