بلک‌بری مسنجر خود را به ۳ سرویس مجزا تقسیم کرد

در دوهفته‌ی اخیر خیلی از کاربران BBM وقتی قصد انتقال اکانت خود به یک دستگاه دیگر را داشتند، دچار مشکل شدند و دسترسی آن‌ها به مخاطبان، گروه‌ها و کانال‌ها از بین رفت. به‌نظر می‌رسد که بلک‌بری در حال کار روی چیزی بوده است که باعث ازکارافتادن موقتی سرورهایش شده است.

0

این شرکت کانادایی امروز اعلام کرد که تصمیم دارد مسنجر خود را به سه سرویس مجزا تقسیم کند: BBM Enterprise برای همه‌ی دستگاه‌ها، BBM Consumer برای سیستم‌عامل‌های BBOS و BB10 و BBM Consumer برای سیستم‌عامل‌های اندروید، iOS و دستگاه‌های مایکروسافت.

این تغییرات بدین معناست که کاربران BBM در سیستم‌عامل BlackBerry 10 از حالا به بعد از انتقال اکانت خود به سیستم‌عامل‌های اندروید، آی‌اواس و ویندوزفون منع خواهند شد. البته طبق اعلام بلک‌بری، کاربران عادی تا سوم مهرماه فرصت دارند حساب خود را به همراه دیگر اطلاعات به اندروید، iOS و ویندوزفون منتقل کنند، اما دیگر نمی‌توانند از همان ID در سیستم‌عامل‌های بلک‌بری استفاده کنند. هم‌چنین از این روز به بعد این انتقال به‌هیچ‌وجه امکان‌پذیر نخواهد بود و کاربران نیاز به یک BBID جدید خواهند داشت.

بااین‌حال کاربران نسخه‌ی Enterprise شامل این تغییرات نخواهند شد، اما انتقال حساب آن‌ها از نسخه‌ی Enterprise به نسخه‌ی Consumer در سیستم‌عامل‌های دیگر نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.

مشخص نیست هدف بلک‌بری از ایجاد این محدودیت‌ها چیست. بااین‌حال طبق گزارش‌ها، بلک‌بری در حال کار روی قابلیت جدیدی با نام MPoP است که به کاربران اجازه می‌دهد هم‌زمان از BBM Enterprise روی تمام دستگاه‌های خود استفاده کنند.

منبع PhoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.