با تمام قابلیت‌های جدید LG V30 آشنا شوید

ال‌جی V30 به تازگی معرفی شده است، این گوشی پرچمدار قابلیت‌های جدیدی دارد که به راحتی نمی‌توان از کنار آن‌ها گذشت. به همین دلیل در ادامه با هم به تمامی قابلیت‌های جدید V30 نگاهی خواهیم داشت.

1

انصافا باید گفت ال‌جی در حق پرچمدار جدید خود چیزی کم نگذاشته است و در LG V30 شاهد حضور سخت‌افزار قدرتمند، طراحی زیبا و ویژگی‌های برجسته‌ای در دوربین، صدا و سایر قسمت‌های LG V30 هستیم.

یکی دیگر از موارد جالب در LG V30 حذف صفحه‌نمایش دوم در این گوشی است، این ویژگی پیش از این در خانواده V ال‌جی به عنوان یک امکان جالب توجه به حساب می‌آمد.

البته ال‌جی ممکن است صفحه‌نمایش دوم را در V30 کنار گذاشته باشد اما در صفحه‌نمایش V30 شاهد حضور ویژگی با نام Floating bar هستیم که می‌توان گفت به نوعی جای صفحه‌نمایش دوم را در LG V30 پر کرده است. قابلیت Flaoting Bar به گونه‌ای طراحی شده است که به‌نوعی امکانات گلکسی‌ اج سامسونگ را در ذهن تداعی می‌کند.

با در نظر گرفتن این موارد بهتر است از نزدیک نگاهی به قابلیت‌های مهم LG V30 داشته باشیم.

۱. صفحه‌نمایش 6 اینچ با ویژگی Floating Bar

ال‌جی برای صفحه‌نمایش LG V30 از یک پنل 6 اینچی OLED با فناوری FullVision استفاده کرده است، این صفحه‌نمایش بدون حاشیه از رزولوشن +Quad HD بهره می‌برد و فرمت HDR 10 را برای نمایش طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها پشتیبانی می‌کند. ال‌جی برای محافظت هرچه بیشتر پرچمدار جدید خود در V30 از شیشه گوریلا گلس نسخه 5 نیز در پشت و جلوی این گوشی استفاده کرده است. ویژگیalways-on display نیز در V30 شاهد اضافه شدن امکانات قابلیت‌های جدیدی است.

در بالا اشاره کردیم صفحه‌نمایش دومی که ال‌جی پیش از این در گوشی‌های خانواده V استفاده می‌کرده است را در V30 شاهد نیستیم. در عوض شاهد یک نوار هستیم که با لمس کاربر باز می‌شود و می‌توان آنرا در کناره‌های صفحه‌نمایش گوشی قرار داد.

این نوار که ال‌جی آن را Floating Bar نام‌گذاری کرده است عملکردی شبیه به استفاده از گوشه‌های گلکسی اس اج سامسونگ است. کاربر با لمس آیکون این نوار شناور می‌تواند به آیتم‌های داخل آن دسترسی داشته باشد.

۲. وایدترین دیافراگم در بین گوشی‌های هوشمند با گشودگی لنز f/1.6

در ال‌جی V30 شاهد حضور یک دوربین دوگانه در پشت گوشی هستیم، یکی از این دوربین‌ها معمولی است و دوربین دیگر دیافراگم بسیار وایدی دارد. گشودگی لنز f/1.6 در یکی از دوربین‌های دوگانه پشت V30 را تاکنون در هیچ گوشی هوشمندی شاهد نبودیم.

این میزان گشودگی لنز،‌ دوربین V30 را قادر می‌سازد تا نور بیشتری در محیط‌های تاریک و شب جذب کند. از آنجایی که این ویژگی برای اولین بار در یک گوشی هوشمند حضور پیدا کرده است نظری خاصی در حال حاضر نمی‌توان در این خصوص مطرح کرد و باید منتظر باشیم ببینیم دوربین V30 در عمل چگونه خود را نشان خواهد داد.

حضور این دیافراگم در دوربین دوگانه پشت V30 باعث شده است تا این دوربین زاویه‌بازتری نیز داشته باشد. از طرف دیگر نویز و اختلال‌های تصویر نیز در دوربین V30 کاهش پیدا کرده است. لنز واید این دوربین قادر است بین عکس‌ و فیلم را با زاویه 135 تا 120 درجه بگیرد.

۳. ویژگی Cine Video

در ال‌جی V30 شاهد ویژگی اشاره کردن و بزرگنمایی یک قسمت خاص از تصویر هستیم، قابلیت Cine Video نیز 15 فیلتر مختلف را برای مشاهده فیلم‌های سینمایی در اختیار کاربر قرار می‌دهد، قابلیت Cine Log نیز یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که در زیرمجموعه امکانات Cine Video در V30 ال‌جی قرار گرفته است، این ویژگی فرآیند ویرایش فیلم‌ها را در برنامه‌هایی نظیر Adobe Premiere و Video Studio بهینه‌تر خواهد کرد.

۴. کیفیت صدای بالا با Quad DAC

گوشی V30 یکی از بهترین گوشی‌‌ها برای علاقه‌مندان موسیقی است. این گوشی به Hi-Fi Quad DAC 32-bit مجهز است تا بالاترین کیفیت صدا را در اختیار کاربر قرار دهد. از طرف دیگر در کنار ویژگی Quad DAC در V30 شاهد حضور دو قابلیت جدید نیز هستیم. اولین قابلیت، تنظیمات پیش‌فرض صدا است که از جانب کاربر نیز قابل شخصی‌سازی است، این کار باعث می‌شود تا کاربر یک قسمت مشخص از صدا مانند باس را افزایش دهد.

قابلیت بعدی نیز نتیجه همکاری ال‌جی و شرکت معروف دانمارکی B&O برای عرضه V30 به همراه ایرفون باکیفیت B&O است.

ویژگی‌های صوتی پرچمدار جدید ال‌جی به همین‌جا ختم نمی‌شود و در این گوشی شاهد استاندارد جدیدی برای فرمت‌های صوتی هستیم، این استاندارد صدای Hi-Fi را با حجم‌ کمتری در فایل‌ها اجرا می‌کند.

گوشی‌های ایرفون V30 نقش میکروفون را نیز در حین ضبط صدا ایفا می‌کنند. این امر باعث شده است تا V30 بتواند صدا را باکیفیت بالایی ضبط کند. در این زمینه ال‌جی مدعی است گوشی V30 می‌تواند صدای بسیار بلند با میزان 142 دسیبل را در استادیوم ضبط کند.

۵. پردازنده اسنپ‌دراگون 835

ال‌جی به لحاظ سخت‌افزاری در V30 چیزی کم نگذاشته است و در جدیدترین پرچمدار خود پردازنده 835 اسنپ‌دراگون را به همراه 4 گیگابایت رم تعبیه کرده است. اگر از طرفداران گوشی‌های ال‌جی باشید حتما می‌دانید که ال‌جی موفق نشد در جی 6 از پردازنده اسنپ‌دراگون 835 استفاده کند.

با این حساب V30 اولین گوشی ال‌جی است که از این پردازنده قدرتمند بهره گرفته است، بد نیست بدانید پردازنده اسنپ‌دراگون 835 بر اساس معماری جدید 10 نانومتری ساخته شده است، این معماری پردازنده گوشی را قادر به انجام پردازش‌های سنگین با مصرف کمتر باتری می‌کند.

۶. میزان 64 گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی که از طریق کارت Micro SD قابل ارتقا است

ال‌جی سعی کرده است تا دست کاربران را در حین فیلم‌ و عکس‌برداری با V30 باز بگذارد و به همین دلیل شاهد حضور 64 گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی در V30 هستیم. از طرف دیگر کاربرانی که زیاد اهل فیلم‌ و عکس گرفتن هستند می‌توانند حافظه ذخیره‌سازی V30 را از طریق کارت حافظه Micro SD ارتقا دهند.

۷. تشخیص چهره و صدای کاربر

ال‌جی در کنار سنسور تشخیص اثر انگشت، گوشی V30 را به فناوری تشخیص صدا و چهره کاربر نیز مجهز کرده است.

از قرار معلوم قابلیت تشخیص چهره‌ای که در V30 شاهد هستیم عملکرد سریعی در شرایط نور طبیعی دارد، اما ممکن است در شرایط نور کم به خوبی عمل نکند. امکان تشخیص صدای کاربر نیز در V30 بهینه‌تر شده است و کاربر قادر است با صادر کردن یک فرمان صوتی مشخص، قفل گوشی را باز کند.

۸. باتری 3300 میلی‌آمپری به همراه فناوری شارژ سریع

همان‌گونه که اشاره کردیم در V30 شاهد حضور یک صفحه‌نمایش بزرگ 6 اینچی با رزولوشن +Quad HD هستیم، این امر باعث شده است تا پرچمدار جدید ال‌جی نیازمند باتری قابل اطمینانی برای تامین انرژی این صفحه‌نمایش پرمصرف و سایر قسمت‌های گوشی باشد.

به همین دلیل ال‌جی در V30 از یک باتری 3300 میلی‌آمپری بهره گرفته است، انتظار می‌رود این باتری به خوبی از عهده تامین انرژی پرچمدار جدید ال‌جی برآید.

در کنار این مورد، V30 از فناوری شارژ سریع نیز بشتیبانی می‌کند، این گوشی قادر است از درگاه کابل USB-C و شارژ سریع نسخه 3.0 پشتیبانی کند. به لطف این ویژگی کاربران V30 قادر هستند تا در عرض 35 دقیقه شارژ گوشی را از صفر به 50 درصد برسانند.

گوشی V30 از ویژگی شارژ سریع بی‌سیم نیز بهره می‌گیرد، جالب است بدانید V30 می‌تواند تا میزان 50 درصد در عرض مدت زمان 55 دقیقه از طریق شارژ بی‌سیم، انرژی تامین کند.

۹. بهره‌مندی از استاندارد IP68 و دوام بالای V30

پرچمدار جدید ال‌جی از آن گوشی‌هایی است که در کنار زیبایی و ظرافت از دوام بسیار بالایی نیز بهره می‌برد. بدنه V30 از فلز ساخته شده است و قادر است آسیب‌هایی که سایر گوشی‌ها نمی‌توانند تحمل کنند را به راحتی تحمل کند. در V30 شاهد حضور استاندارد IP68 نیز هستیم، این استاندارد پرچمدار جدید ال‌‌جی را قادر می‌سازد تا به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری در زیر آب دوام بیاورد.

۱۰. قیمت و تاریخ عرضه

حضور چنین امکاناتی در V30 حکایت از قیمت گزاف آن دارد. گوشی V30 به لحاظ سخت‌افزاری یک سر و گردن بالاتر از G6 ال‌جی است و طبیعتا این گوشی قیمتی بیشتر از پرچمدار قبلی ال‌جی دارد.

به گفته روابط عمومی ال‌جی در ایران این گوشی اوایل آبان ماه و با قیمت حدودی 2.5 میلیون تومان با ظرفیت 64 گیگابایت وارد بازار کشورمان خواهد شد.

 

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. محمد می‌گوید

    طراحی پشت گوشی بهتر شده ولی بزرگترین مشکل محل اثرانگشت هست پشت گوشی بدترین جا برای اثر انگشت هست
    کی میخوان درستش کنن معلوم نیست