پنج چیزی که می‌توانست LG V30 را به گوشی هوشمند حتی بهتری تبدیل کند

ال‌جی V30 صبح امروز در نمایشگاه IFA 2017 معرفی شد که به اعتقاد بسیاری بهترین گوشی اندرویدی ساخته شده توسط ال‌جی است. این گوشی اما چند ویژگی برای تبدیل شدن به بهترین گوشی جهان کم دارد.

7

ال‌جی V30 اولین پرچم‌دار ال‌جی پس از سال‌هاست که از صفحه‌نمایش OLED استفاده می‌کند. این گوشی همچنین با حاشیه‌های بسیار باریک صفحه‌نمایش ابعاد مناسب‌تری نسبت به V20 داشته و در عین حال زیباتر و جذاب‌تر ساخته شده است. قابلیت‌های منحصربه‌فردی مثل ویژگی‌های متفاوت فیلمبرداری و چیپ صوتی Quad DAC این گوشی را برای علاقمندان به فیلمبرداری و یا کاربران هدفون‌های های‌اند حرفه‌ای به بهترین گزینه تبدیل کرده اما جای چند ویژگی مهم در V30 خالیست.

۱- دوربین سلفی بهتر

در حالی‌که برخی رقبا به دوربین‌های سلفی 8 و 13 مگاپیکسلی با وضوح بالا و فوکوس خودکار روی آورده‌اند ال‌جی کماکان از یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلوی V20 استفاده کرده است. با این‌که تا عرضه رسمی گوشی نمی‌توان در مورد کیفیت تصاویر این دوربین اظهار نظر کرد اما اگر ال‌جی از همان سنسور و لنز موجود در G6 استفاده کرده باشد می‌توان گفت یکی از بزرگترین نقاط ضعف V30 دربرابر گلکسی نوت 8 و آیفون همین دوربین سلفی خواهد بود.


۲- اندروید 8.0 اوریو

سال گذشته LG V20 اولین گوشی هوشمند غیرگوگلی با اندروید 7 بود اما امسال با این‌که اندروید 8 اوریو معرفی و منتشر شده ال‌جی کماکان از اندروید 7.1.1 بر روی V30 استفاده خواهد کرد. با این که شکی نیست ال‌جی این گوشی را به اندروید 8 آپدیت خواهد کرد اما بهتر بود از همان اول مانند XZ1 سونی آخرین نسخه از اندروید بر روی این گوشی نصب می‌شد.


۳- حافظه رم بیشتر

با این‌که 4 گیگابایت رم برای یک گوشی اندرویدی کنونی کافی به نظر می‌رسد و بعید است حتی در سنگین‌ترین بازی‌ها و مالتی‌تسکینگ به مشکلی برخورد کنید اما بهتر بود ال‌جی نیز مانند وان‌پلاس و سامسونگ پرچم‌دار جدید خود را به 6 گیگابایت رم مجهز می‌کرد تا خیال کاربر را برای بلندمدت راحت‌تر کند. گلکسی نوت 8 نزدیک‌ترین رقیب V30 چند روز پیش با 6 گیگابایت رم معرفی شده است.


۴- بلندگوهای استریو

بسیاری از شرکت‌ها مانند هواوی، اچ‌تی‌سی و اپل از بلندگوی مکالمات به عنوان بلندگوی دوم استریو در گوشی‌های خود استفاده می‌کنند اما V30 تنها یک تگ بلندگو در پایین بدنه خود دارد. با این‌که شکی نیست کیفیت صدای خروجی هدفون به لطف چیپ Quad DAC یک سروگردن از رقبا بالاتر خواهد بود اما احتمالاً بلندی صدای اسپیکر نسبت به آیفون 7 و یا HTC U11 ضعیف‌تر است.


۵- باتری بزرگ‌تر

با این‌که گلکسی نوت 8 نیز به باتری مشابه 3300 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده اما از آن‌جا که جی 6 پرچم‌دار کوچک‌تر ال‌جی از همین ظرفیت باتری بهره می‌برد بهتر بود ال‌جی در V30 که به صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و قابلیت‌های بیشتری مجهز است از باتری نسبتاً بزرگ‌تری استفاده می‌کرد. دوام شارژ متوسط همیشه از معایب پرچم‌داران ال‌جی بوده و امیدواریم این‌بار بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری این مشکل را مرتفع کرده باشد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

7 نظر برای این مطلب
  1. محمد می‌گوید

    سلام الان دوماه گذشته هنوز نیومده…همه گوشیا اومدن ایفون سامسونگ هواوی اما الجی هنوز گوشیشا به ایران نفرستاده!!!!این واقعا زشته که سراسر دنیا پخشش کرده الی ایران. این بی احترامی به ایران نیست؟

  2. علیرصا می‌گوید

    پس چرا هنوز داخل ایران نیامده الجی وی30

  3. بندی خدا می‌گوید

    گفته های شما در مورد دوربین سلفی کاملا مخالفم ! من خودم G6 دارم خرداد 96 گرفتم و تا به امروز 6 مهر کاملا راضی بودم مخصوص از دوربین ها هم سلفی هم اصلی ها ! شاید اسمی دوربین رقبا قویتر باشد اما کیفیت اسمی نیست ! دوربین های G6 مخصوصا در شب خود را نشان می دهند و اینکه هیچ معایبی ندارد گوشی G6 با اینکه من اوایل عرضه خریدم و الان بخوام بفروشم 1100 ضرر می کنم اما در مجموع واقعا ارزش همون قیمت گرون رو هم داشته و داره .

    1. علی ارغوان می‌گوید

      صد درصد کیفیت اسمی نیست. دوربین سلفی G6 و V30 در نور مناسب عملکرد قابل قبولی داره اما در نور کم و طبق آزمایش های ما دربرابر رقبایی مثل گلکسی اس 8 یا حتی گلکسی اس 7 عملکرد ضعیف تری داره.
      به هر حال پس از ورود V30 به ایران احتمالاً مقایسه دوربین این گوشی رو با سایر رقبا منتشر خواهیم کرد.

    2. عرفان می‌گوید

      برادر دوربینا ال جی تو این چند ال اخیر به شدت افت داشته
      سر به سایتای خارجی بزن نمونش dxomark میبینی جی۶ با امتیاز خیلی پایینی نسبت به رقبا قرار گرفته با امتیاز ۸۴ در حالی که اس ۷ و اس۸ با امتیاز ۸۹ و نوت ۸ با اکنیاز ۹۴ و ایفون ایکس و هواوی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو با ۹۷ و پیکسل ۲ با ۹۸ امتیاز صدره پس تو شبم حرفی یرا گفتن نداره
      وی ۳۰ هم که اخرین پرچمداره ال جی هستش با امتیاز ۸۲ واقن افت شدیدی کرده
      و بماند مشکل هانجی که مشکل توازن رنگ ال جی وی ۳۰ هستش
      ال جی بعد جی۴ دوربین به خصوصی تا حالا نزاشته رو گوشیاش و هر سال یه عیب و ایرادی داره اون زمانی که همه ی گوشی ها با اسنپ ۸۳۵ تو بازارن ال جی پرچمداره خودشو با اسنپ ۸۲۱ که مال پارسالش هست عرضه میکنه

  4. جعفر می‌گوید

    با تشکر بسیار زیاد از شما آقای ارغوان عزیز به خاطر مطالب مفیدتون …. میشه بگین حدودا کی میاد؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله توی این مطلب جزئیات بیشتر رو نوشتیم:
      قیمت و زمان عرضه ال‌جی V30 در ایران مشخص شد
      به اعلام ال جی اوایل آبان ماه وارد ایران خواهد شد.