سونی گوشی‌های اکسپریا XZ1 و XZ1 Compact را با اندروید 8 اوریو معرفی کرد

همان‌طور که انتظار داشتیم سونی دقایقی پیش در نمایشگاه IFA 2017 از پرچم‌داران جدید خود در دو اندازه و با نام‌های Xperia XZ1 و Xperia XZ1 Compact رونمایی کرد که قرار است گزینه‌های کوچک‌تری نسبت به مدل XZ premium باشند.

0

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید هر دو گوشی از زبان طراحی آشنای سونی بهره گرفته و مشابه XZ Premium هستند که پیش از این عرضه شده بود با این تفاوت که اندازه جمع‌وجورتری داشته و برای طیف مخاطب متفاوتی جذاب خواهند بود.

Xperia XZ1 Blue

اکسپریا XZ1 از صفحه‌نمایش 5.2 اینچی فول اچ‌دی با وضوح 1080p بهره می‌برد که با این‌که نسبت به وضوح تصویر در گلکسی اس 8 یا XZ Premium پیکسل‌های کمتری دارد اما کماکان از فناوری‌های HDR، X-Reality، Triluminos سونی و 138 درصد بازه رنگی sRGB پشتیبانی می‌کند. این گوشی با اسنپ‌دراگون 835 و دوربین 19 مگاپیکسلی مشابه XZ Premium عرضه خواهد شد اما از نظر ابعاد شباهت بیشتر به مدل قبلی یعنی Xperia XZ خواهد داشت.

Sony Xperia XZ1 Compact

اکسپریا XZ1 دارای ابعاد 147 در 73.4 در 7.4 میلی‌متر و 155 گرم وزن بوده و با استاندارد IP65/68 درمقابل نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است. این گوشی همچنین به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی سریع UFS به همراه درگاه کارت حافظه مجهز شده است.

Xperia XZ1 Silver

اکسپریا XZ1 همچنین از بلندگوهای دوگانه استریو در جلو بهره می‌برد و با فناوری DSEE HX سونی می‌کوشد تا کیفیت از دست رفته موزیک‌های فشرده شما را بازیابی کند. به این ترتیب با این‌که حاشیه‌های صفحه‌نمایش بسیار ضخیم به نظر می‌رسند حداقل در ازای آن‌ها بلندگوهای دوگانه در اختیار خواهید داشت.

Sony Xperia XZ1 Camera

اما قابلیت اصلی XZ1 درست مانند نسخه پریمیوم دوربین 19 مگاپیکسلی با سنسور 2.3/1 اینچی Exmor RS آن است که می‌توانید ویدئوهایی با نرخ فریم 960fps یا سوپراسلوموشن بگیرد.  این دوربین همچنین یک قابلیت جدید برای اسکن اجسام ثابت به صورت سه‌بعدی نیز دارد. دوربین سلفی XZ1 نیز 13 مگاپیکسلی با لنز f/2.0 است تا بتوانید سلفی‌هایی واضح و روشن ثبت کنید.

Sony Xperia XZ1 3D Scanning

و اما XZ1 Compact قرار است نسخه مشابه اما کوچک‌تر XZ1 باشد. این گوشی از صفحه‌نمایش 4.6 اینچی 720p استفاده می‌کند و ابعادی برابر با 129 در 64 در 9.3 میلی‌متر و وزنی معادل 140 گرم دارد. سایر مشخصات این گوشی مشابه برادر بزرگتر خود است: پردازنده، بلندگوهای استریو، دوربین اصلی و مقاومت دربرابر آب و گردوغبار. با این وجود خبری از پشتیبانی از HDR در صفحه‌نمایش 720p این مدل نیست و سرعت درگاه USB-C نیز از استاندارد USB 3.0 در XZ1 به USB 2.0 در این مدل کاهش یافته است.

Xperia XZ1 Compact

دوربین سلفی XZ1 Compact هشت مگاپیکسلی با سنسور یک چهارم اینچی Exmor RS سونی است که ویژگی جذاب آن محسوب می‌شود. مشابه LG V20 می‌توانید با این دوربین سلفی هم تصاویر معمولی و هم تصاویر سلفی واید با زاویه دید 120 درجه ثبت کنید.

Xperia XZ1 Oreo

شاید یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این دو گوشی اندروید 8.0 اوریو باشد آن‌هم درحالی‌که سامسونگ و ال‌جی گلکسی نوت 8 و وی 30 را با اندروید 7.1.1 معرفی کرده‌اند.

گوشی اکسپریا XZ1 قرار است 26 شهریورماه به بازار عرضه شود اما XZ1 Compact نیمه اول مهرماه وارد بازار خواهد شد.

به اعلام سونی موبایل ایران گوشی Xperia XZ1 در اواسط مهرماه به بازار کشورمان عرضه خواهد شد اما سونی فعلاً برنامه‌ای برای عرضه XZ1 Compact در ایران ندارد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.