در نمایشگاه IFA 2017 منتظر چه چیزهایی باشیم؟

سرانجام نمایشگاه IFA 2017 از راه رسید، سلاطین فناوری در این نمایشگاه محصولات تراز اول خود را رونمایی می‌کنند، با این حساب خالی از لطف نیست اگر ببینیم در IFA 2017 منتظر چه چیزهایی باشیم؟

0

نمایشگاه IFA 2017 میعادگاه بزرگان فناوری است تا دستاوردهای جدید خود را به رخ رقبا و مشتریان بکشند. اگر اخبار فارنت را دنبال کرده باشید به احتمال زیاد به اخبار مختلفی در خصوص محصولاتی که قرار است در IFA 2017 رونمایی شود برخورد داشته‌اید، در این قسمت نیز با هم نگاهی گذرا به محصولاتی خواهیم داشت که انتظار رونمایی آن‌ها را در IFA 2017 داریم.

سامسونگ

هفته گذشته شاهد رونمایی گلکسی نوت 8 از جانب سامسونگ بودیم، به این ترتیب بعید به نظر می‌رسد تا سامسونگ در IFA 2017 گوشی دیگری از گلکسی‌های خود را رونمایی کند. البته مراسم IFA 2017 جایی نیست که سامسونگ دست خالی وارد آن شود و به احتمال زیاد دو ساعت هوشمند جدید را از جانب سامسونگ در این مراسم شاهد خواهیم بود.

ساعت هوشمند Gear Fit 2 Pro یکی از ساعت‌های هوشمند سامسونگ است که به احتمال زیاد در IFA 2017 حضور خواهد داشت، این ساعت نسخه ارتقا یافته Gear Fit 2 سامسونگ است که به صورت ضدآب طراحی شده است. از طرف دیگر انتظار می‌رود تا ساعت هوشمند Gear Sport را نیز که جدیدترین ساعت هوشمند در خط محصولات Gear S سامسونگ است را در IFA 2017 شاهد باشیم.

در حال حاضر اطلاعات زیادی در خصوص Gear Sport به بیرون منتشر نشده است اما پیش‌بینی می‌کنیم این ساعت هوشمند بیشتر فرایند‌های تندرستی کاربر را مانیتور کند.

ایسوس

پیش از این شاهد رونمایی ZenFone AR از جانب ایسوس بودیم، این گوشی هوشمند که بر اساس پلتفرم واقعیت افزوده Tango گوگل طراحی شده است. مدتی پیش نیز ایسوس چهار گوشی جدید از خانواده ZenFone را رونمایی کرد.

با این حساب بعید به نظر می‌رسد در IFA 2017 شاهد گوشی جدید دیگری از محصولات Zenone ایسوس باشیم. از طرف دیگر ایسوس نیز عادت دارد همانند سامسونگ در IFA 2017 چشم کاربران را به جمال ساعت‌های هوشمند خود روشن کند، با این حساب چه بسا که در IFA امسال شاهد رونمایی نسخه بعدی ساعت هوشمند ZenWatch از جانب ایسوس باشیم.

در کنار ساعت‌های هوشمند به احتمال زیاد ایسوس طیف وسیعی از کامپیوترهای مخصوص بازی و همچنین محصولات خانواده Republic of Gamers را رونمایی خواهد کرد. اگر خبرهای ایسوس را دنبال کنید حتماً به خوبی می‌دانید که ZenBook 3 Deluxe به تازگی از جانب ایسوس عرضه شده است، با این حساب انتظار معرفی آلترابوک دیگری را از جانب ایسوس در IFA 2017 نداریم.

البته تجربه نشان داده است ایسوس علاقه زیادی به سورپرایز کردن هواداران خود دارد، در این زمینه می‌توان به مراسم IFA دوسال پیش اشاره کرد که شاهد رونمایی روتر wild arachnid از جانب ایسوس بودیم.

موتورولا

به احتمال بسیار زیاد موتورولا دست پر به مراسم IFA 2017 خواهد آمد و گوشی‌های سری X4 خود را رونمایی می‌کند. پیش از این نیز تصاویری از Moto X4 به همراه دوربین دوگانه و صفحه‌نمایش خمیده به بیرون منتشر شده بود.

به احتمال زیاد در Moto X4 شاهد حضور پردازنده اسنپ‌دراگون 630 نیز خواهیم بود. انتظار داریم به لحاظ سخت‌افزاری Moto X4 در رده‌ای پایین‌تر از گوشی‌های پرچمدار خانواده Z موتورولا قرار بگیرد.

سونی

هواداران گوشی‌های سونی چشم انتظار رونمایی Xperia XZ1 و XZ1 Compact هستند. تصاویری که از این گوشی‌ها به بیرون درز پیدا کرده است از همان طراحی همیشگی سونی در گوشی‌های Xperia XZ1 و XZ Compact حکایت دارد، از طرف دیگر گفته می‌شود که به احتمال زیاد در Xperia ZX1 شاهد حضور پردازنده اسنپ‌دراگون 835 و دوربین 19 مگاپیکسلی خواهیم بود.

جالب اینجاست با توجه به اینکه بیشتر گوشی‌های پرچمدار 2017 به سمت استفاده از صفحه‌نمایش بدون حاشیه و دوربین دوگانه در گوشی‌های پرچمدار خود رفته‌اند، سونی همچنان راه خود را می‌رود و خبری از این فناوری‌های جدید در گوشی‌‌های پرچمدار سونی نیست.

ال‌جی

 

ال‌جی یکی دیگر از بزرگانی است که دست پر به IFA 2017 می‌آید، هواداران پرچمداران ال‌جی چشم انتظار رونمایی V30 در IFA 2013 هستند. ال‌جی در خصوص V30 زیاد رازدار نبود و تصاویر مختلفی از پرچمدار جدید این شرکت به بیرون درز پیدا کرده است، این تصاویر از یک جانشین شایسته برای V20 ال‌جی حکایت دارند.

به احتمال زیاد در V30 شاهد حضور یک صفحه‌نمایش OLED با ابعاد 6 اینچ خواهیم بود که نسبت این صفحه‌نمایش با بدنه گوشی بسیار کم است، دوربین دوگانه، سنسور تشخیص اثر انگشت در پشت V30 به همراه سیستم Quad DAC از مواردی است که در V30 پیش‌بینی شده‌اند.

لنوو

اگر با سیاست‌های لنوو آشنا باشید حتما به خوبی می‌دانید که لنوو رسم دارد سری جدید محصولات برند Yoga خود را در مراسم IFA هر سال رونمایی کند. در همین زمینه سال گذشته شاهد رونمایی Yoga 910 با صفحه‌نمایشی بدون حاشیه بودیم.

به این ترتیب کاملاً منطقی به نظر می‌رسد اگر لنوو امسال هم جانشین شایسته‌ای برای Yoga 910 معرفی کند. حضور پردازنده‌های نسل هشتم اینتل نیز در مدل‌های جدید Yoga 910 به هیچ‌وجه دور از ذهن نیست. در کنار محصولات برند Yoga به احتمال زیاد شاهد رونمایی کامپیوترهای میان‌رده دیگری نیز از جانب لنوو باشیم.

مایکروسافت

تجربه نشان داده است مایکروسافت حضور پرقدرتی در مراسم IFA ندارد، اما در IFA امسال به احتمال زیاد اوضاع فرق می‌کند. مایکروسافت قرار است هدست‌های واقعیت ترکیبی خود را که برای پلتفرم ویندوز عرضه می‌شوند را رونمایی کند.

این هدست‌ها ساخت دست شرکت‌های بزرگی مانند Dell, Lenovo و HP است. به این ترتیب می‌توان گفت مایکروسافت قصد دارد از مراسم IFA امسال برای گرم کردن بازار خود در بحث فناوری واقعیت مجازی استفاده کند.

خبرهایی نیز از برنامه‌های مایکروسافت و کوالکام برای عرضه لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده ARM به گوش می‌رسد. ایسوس، اچ‌پی و لنوو در حال حاضر مشغول به ساخت لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های ARM هستند، با این حساب چه بسا در IFA امسال شاهد رونمایی این لپ‌تاپ‌ها نیز باشیم.

دیگر مواردی که در IFA 2017 انتظار داریم

در کنار لپ‌تاپ و گوشی‌های هوشمند، نمایشگاه IFA مکان مناسبی برای معرفی سایر محصولات هوشمند نیز هست. با این حساب احتمال می‌رود در IFA 2017 تلویزیون‌های جدیدی را نیز با کیفیت 4K و پشتیبانی از فناوری HDR شاهد باشیم.

تجهیزات هوشمند خانگی، اسپیکرهای هوشمند و هدفون‌های حرفه‌ای نیز از دیگر مواردی است که در IFA 2017 انتظار می‌رود. با نگاهی به چیزهایی که انتظار رونمایی آن‌ها را داریم انصافا باید گفت IFA 2017 نمایشگاه هیجان انگیزی برای علاقه‌مندان فناوری است، در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم اخبار پوشش کامل مراسم IFA 2017 را در فارنت دنبال کنید.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.