در اندروید 8 امکان فراخوانی دستیار گوگل درون اپلیکیشن‌ها نیز وجود خواهد داشت

انجمن تخصصی XDA به تازگی کدی را بر روی وب‌‌سایت توسعه‌ دهندگان اندروید شناسایی کرده که قابلیت جدیدی از اندروید 8 اوریو را نشان می‌دهد.

0

بر این اساس توسعه دهندگان می‌توانند دستیار صوتی گوگل را هم‌ زمان درون سایر اپلیکیشن‌ها باز نگه دارند. در اینصورت کاربران مجبور نیستند برای دسترسی به دستیار شخصی از اپلیکیشنی خارج شوند. یک معامله‌ی دو سر سود!

توسعه دهندگان کاربران را حتی در زمان استفاده از دستیار گوگل درون اپ‌های مورد استفاده آنها نگه می‌دارند. استفاده از دستیار صوتی گوگل افزایش می‌یابد و کاربران می‌توانند پاسخ‌ سوالات خود را بدون پریدن از یک اپ به اپ دیگر پیدا کنند.

علاوه بر این کاربران می‌توانند دستیار شخصی پیش‌فرض را بر روی دستگاه خود تغییر دهند، یعنی بسته به انتخاب دستیار مجازی گاهی Cortana و گاهی Alexa درون اپ فعال می‌شود. به گفته‌ی انجمن XDA دستیار شخصی بشکل زبانه‌ای جدید روی «سایر برنامه‌ها» نمایش داده می‌شود و به هیچ عنوان تحت تاثیر باز کردن هم زمانِ چند پنجره قرار نمی‌گیرد.

بدون شک این قابلیت تنها بر روی دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل اندروید 8 اوریو قابل اجرا است.

دستیار صوتی الکسا (Alexa) آمازون به خوبی از پس این یکپارچگی برآمده است و حالا نوبت دستیار صوتی گول است تا برادری خود را به اثبات برساند.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.