گزارش سومین گردهمایی بزرگ هایما سواران در تهران

به تازگی کلوپ های مختلفی از خودروهای جدید نیز در ایران شکل گرفته که یکی از آنها کلوپ HAIMA است. خودروی که دو سال از حضورش در بازار ایران می گذرد و از نظر کیفی جزو تولیدات خوب شرکت ایران خودرو به شمار می رود. داستان شکل گیری کلوپ این خودرو نیز در نوع خودش جالب است.

0

کلوپ های تخصصی خودروها در سراسر جهان فعالیت های گسترده ای را دارند و اعضای آنها همواره از برنامه های مختلف برگزار شده، استقبال می کنند. در ایران نیز کلوپ های تخصصی خودرو غریبه نیستند و چند سالی است که به همت کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیل رانی کلوپ های تخصصی خودروها نیز فعال شده اند. از جمله این کلوپ ها باید به کلوپ BMW، Ford Mustang و حتی کلوپ های موتورسیکلت های Vespa اشاره کرد.

اما این همه ماجرا نیست و دامنه شکل گرفتن رسمی یا غیررسمی کلوپ های خودرو به خودروهای کلاسیک ختم نمی شود. زیرا به تازگی کلوپ های مختلفی از خودروهای جدید نیز در ایران شکل گرفته که یکی از آنها کلوپ HAIMA است. خودروی که دو سال از حضورش در بازار ایران می گذرد و از نظر کیفی جزو تولیدات خوب شرکت ایران خودرو به شمار می رود.

داستان شکل گیری کلوپ این خودرو نیز در نوع خودش جالب است. حسین نعبندیان، مسئول کلوپ هایما ایران در این خصوص می گوید: واقعیت این جاست که ما خودمان هم فکر نمی کردیم کار اینقدر جدی شود. اما بنده بعد از خریداری یک دستگاه هایما اتوماتیک در سال ۹۵ و آشنایی با دوستان دیگری که انها نیز مالک این خودرو بودند، گاهی قرار هایی با هم داشتیم و در امور مختلف فنی با هم مشورت هایی کردیم، سرانجام این دیدارها جدی تر شد و دوستان دیگر مالک هایما نیز به ما پیوستند.

وی ادامه می دهد: کم‌کم تصمیم گرفتیم یک گروه در تلگرام راه اندازی کنیم که به تبادل نظر در خصوص این خودرو بپردازیم و اگر کسی تجربه ای دارد با دیگر اعضای گروه در میان بگذارد. این موضوع کم کم جدی شد و حالا این گروه و کانال تلگرامی حدود ۱۱۹۰ عضو دارد. به گفته مسئول این کلوپ بعد از جدی شدن دیدارهای دوستان با هم، در اسفندماه سال ۹۵ و اردیبهشت ماه سال جاری دو همایش در محل دریاچه تهران برگزار شد که استقبال از این برنامه ها باعث شد حتی سایت WWW.HAIMACLUBIRAN.COM نیز راه‌اندازی شود.

یکی از همایش های کلوپ هایما جمعه گذشته ۲۷مردادماه در محل آبشار تهران، در منطقه غرب تهران برگزار شد. باوجود اینکه قرار بود همایش ساعت ۱۰صبح برگزار شود اما اعضای کلوپ هایما ایران که با خانواده راهی محل برگزاری همایش شده بودند، قبل از ساعت ۱۰ در این حل حضور داشتند و با هم خوش و بش می کردند.

به گفته مسئول کلوپ هایما ایران ۱۱۱خودرو هایما از انواع اتوماتیک، دستی و توربو در این همایش حضور داشتند و ساعتی را در کنار هم تبادل نظر کردند. نکته جالب توجه حضور مسئولین بازاریابی و فروش کمپانی هایما چین در این همایش بود! آنها که از استقبال مردم و مالکین خودروهای هایما شگفت زده شده بودند، اذعان کردند در چین هم همایش هایی از این دست برای خودروهای هایما برگزار می شود اما استقبال مردم ایران از برگزاری این همایش واقعا جالب است.

در این همایش حضور کارشناسان امدادخودرو ایران خودرو هم جالب بود. آنها ضمن حضور در این برنامه با اعضای کلوپ هایما ایران نیز به گفت وگو پرداختند و به سوالات فنی مردم در خصوص خودروهای هایما پاسخ دادند. همچنین چند خودرو هم به صورت سطحی مورد بازدید کارشناسان امداد خودرو قرار گرفت.

از جمله مباحثی که توسط کارشناسان امدادخودرو برای مالکین خودروهای هایما توضیح داده شد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (Esc) در خودروهای هایما بود. سیستم کنترل پایداری، یک سیستم پیشرفته کامپیوتری در خودروهای هایما است که از طریق تشخیص و کاهش هرزگردی چرخ ها، کنترل و پایداری اتومبیل را افزایش می دهد. وقتی که این سیستم، عدم فرمان پذیری مناسب را در خودرو تشخیص می دهد، به طور هوشمندانه، خودرو را با استفاده از ترمزها کنترل می کند. در این سیستم، ترمزها به صورت مجزا به چرخ ها اعمال می شوند.

این سیستم به طور دائم جهت حرکت و فرمان پذیری خودرو را طی رانندگی کنترل می کند و همواره در حال مقایسه مسیر مقصد راننده با مسیر واقعی خودروست. وقتی که میزان قابل ملاحظه ای از عدم فرمان پذیری توسط سیستم کنترل پایداری تشخیص داده شود، این سیستم وارد عمل می شود. به طور مثال، هنگامی که در جاده های لغزنده و در پیچ های تند، خودرو مسیری غیر از مسیر مقصد را طی می کند، در این هنگام، جهت لغزش تخمین زده می شود و ترمزها به طور جداگانه به چرخی که در حال لغزش غیرعادی است، اعمال می شود. در نتیجه، لغزش اضافی خنثی می شود و اتومبیل به مسیر اصلی باز می شود.

بهمن نظری یکی از اعضای فعال کلوپ که مالک یک هایما توربو است در خصوص این خودرو می گوید: من از دوران قبل از انقلاب تا به حال خودروهای مختلفی از شورولت بلیزر گرفته تا کامارو و سمند داشته ام و به دلیل شغل پدری، کمی هم با مسائل فنی آشنایی دارم. به همین دلیل وقتی خودروی هایما معرفی شد، تحقیقات زیادی در موردش انجام دادم و در آخر به این نتیجه رسیدم که در بازاره قیمتی این خودرو، هایما از هر نظر نسبت به رقیبان برتری دارد.

این عضو کلوپ هایما ادامه می دهد: هایما خودرویی است که نیازهای یک خانواده را برآورده می کند. از نظر هندلینگ و نرمی بسیار بهتر از رقیبانش است زیرا من خودروهای دیگری در این کلاس هم داشته ام و این موضوع را لمس کردم. ضمن این که آپشن های مناسبی هم دارد که از جمله آنها باید به دوربین ۳۶۰ درجه و کیفیت صندلی های مناسب اشاره کرد.

وی از عضویت در کلوپ هایما ایران هم ابراز خرسندی می کند و عقیده دارد: تشکیل این کلوپ ها برای اعضا و مالکین بسیار مفید است. زیرا وقتی خودروی جدید راهی بازار می شود، خریداران آن اطلاعات گسترده ای از ان ندارند. تشکیل کلوپ های تخصصی می تواند باعث تبادل نظر و گرفتن پاسخ های اعضا کلوپ شود.

حسین نعلبندیان، مسئول کلوپ هایما سواران ایران نیز در خصوص این همایش گفت: قبلا دو همایش دیگر را برگزار کرده بودیم که یکی در اسفند ماه سال۹۵ و دیگری در اردیبهشت امسال برگزار شد. در واقع این سومین همایش کلوپ هایماسواران ایران است که برگزار می شود.

وی با اشاره به این که کلوپ هایما سواران ایران سعی می کند با ایران خودرو ارتباط برقرار کند، گفت: در حال حاضر کانال تخصصی هایما که به کمک دوستان آن را اداره می کنیم بیش از ۱۱۹۰ عضو دارد و سایت www.Haimaclubiran.com نیز که به همت اعضای کلوپ اداره می شود، از سایت های پر بازدید در خصوص برند هایما است. وی در پایان گفت: انشالله در آینده به دنبال برگزاری تورهای تفریحی با حضور اعضای کلوپ هستیم.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.