دوربین فول فریم نیکون D850 با سنسور ۴۵ مگاپیکسلی معرفی شد

نیکون به مناسبت یکصدمین سال حضور خود در صنعت عکاسی از دوربین حرفه‌ای نیکون D850 با سنسور 45.7 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 4K رونمایی کرد.

0

نیکون با معرفی دوربین D850 ثابت کرد که حسابی هوای عکاسان حرفه‌ای را دارد. این دوربین سنسوری 45.7 مگاپیکسلی دارد و قادر است با سرعت 7 فریم‌ در ثانیه عکس‌برداری کند. به لحاظ فیلمبرداری نیز دوربین D850 نیکون حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و باسرعت 30 فریم‌ در ثانیه می‌تواند با کیفیت 4K فیلمبرداری کند.

برای آن دسته از کاربرانی که با دوربین‌های نیکون آشنایی زیادی ندارند باید بگوییم دوربین D850 نسبت به مدل‌های قبلی خود به لحاظ سنسور دوربین، پیشرفت زیادی داشته است و دوربین نیکون مدل D810 تنها وضوحی برابر 36.2 مگاپیکسل داشت. حضور این سنسور قدرتمند در دوربین D850 باعث شده است تا نیکون مدعی باشد این دوربین ترکیبی از رزولوشن بالا،‌ رنج دینامیک تصویر، ISO و پردازنده قدرتمند را در اختیار عکاسان قرار می‌دهد.

از طرف دیگر دوربین D850 نیکون اولین دوربین DSLR این شرکت است که فناوری روشنایی از پشت (BSI) در سنسور CMOS  در آن تعبیه شده است. نیکون در خصوص شرکت سازنده سنسوری که در دوربین D850 استفاده شده است سخنی به میان نیاورد اما جالب است بدانید سونی نیز یک سنسور 42 مگاپیکسلی در دوربین Alpha A7R II استفاده کرده است.

عکس و فیلم‌هایی که توسط این دوربین گرفته می‌شود نیز بر روی کارت حافظه ذخیره خواهد شد. یک صفحه‌نمایش لمسی با ابعاد 3.2 اینچ، قابلیت ذخیره‌سازی عکس با سه نوع فرمت مختلف RAW و یک باتری که قادر است تعداد 1,840 عکس با بیشترین رزولوشن را بگیرد سایر ویژگی‌های دوربین D850 نیکون را تشکیل می‌دهد.

این دوربین از طریق بلوتوث و وای‌فای می‌تواند به کامپیوتر متصل شود و بدنه دوربین نیکون D850 به گونه‌ای طراحی شده است تا رطوبت وارد آن نشود.

نیکون برای این دوربین جدید و حرفه‌ای خود قیمت 3300 دلار را در نظر گرفته است و کاربر می‌تواند با پرداخت 400 دلار پک باتری جداگانه‌ای را نیز برای این دوربین خریداری کند.

نیکون وعده داده است دوربین D850 را تا اواسط مهر ماه راهی بازار کند.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.