با تمامی قابلیت های جدید گلکسی نوت 8 آشنا شوید

اگر یکی از هواداران برند سامسونگ باشید، بدون شک در جریان هستید که این شرکت سرانجام روز گذشته از پرچم‌دار جدید سری گلکسی نوت رونمایی کرده است. نوت 8 محصولیست که به ادعای سازنده، برای کسانی ساخته شده که به دنبال انجام کارهایی بزرگ‌تر هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا به طور اجمالی نگاهی داشته باشیم بر قابلیت‌های جدیدی که سامسونگ امیدوار است تعبیه آن‌ها فروش بالای گلکسی نوت 8 را تضمین کنند.

0

نمایشگر 6.3 اینچی بدون حاشیه کناری

گلکسی نوت 8 را می‌توان بزرگ‌ترین گوشی هوشمند تولید شده توسط سامسونگ دانست که در آن از پنلی 6.3 اینچی با مشخصاتی مشابه با مدلی که در سری گلکسی اس 8 مشاهده کردیم استفاده شده است. این نمایشگر دو لبه خمیده و بدون حاشیه کناری که سامسونگ آن را Infinity نام‌گذاری کرده، از فناوری AMOLED بهره برده و دارای وضوح تصویر Quad HD+ و نسبت تصویر 18.5:9 است. این پنل دست کم 1 اینچ از نمونه به کار رفته در اس 8 پلاس بزرگ‌تر و کشیده‌تر است.

دوربین دوگانه مجهز به لرزشگیر اپتیکال

یکی از ویژگی‌هایی که سامسونگ انتظار دارد بسیاری از افراد را به خرید گلکسی نوت 8 ترغیب کند، دوربین دوگانه این محصول است. گلکسی نوت 8 اولین گوشی هوشمندی از سوی سامسونگ بوده که به دوربینی دوگانه در قاب پشتی مجهز است. شرکت سازنده از دو سنسور 12 مگاپیکسلی، یکی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 و دیگری با لنز تله فوتو و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 استفاده کرده‌ است که به کاربران اجازه می‌دهد تا در هر شرایطی، بهترین تصویر ممکن را ثبت کنند. همچنین هر دو این سنسورها از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برند که می‌توان چنین ترکیبی را اولین در نوع خود دانست. همچنین قابلیت Live Focus در گلکسی نوت 8 امکان کنترل عمق زمینه را برای شما فراهم کرده و به شما امکان می‌دهد تا چه در حالت پیش‌نمایش و چه بعد از برداشتن عکس، افکت ‌Broken Window یا تار کردن پس زمینه را روی آن اعمال کنید.

قابلیت‌های جدید قلم اس پن

بارزترین ویژگی گوشی‌های سری گلکسی نوت سامسونگ نسبت به سایر گوشی‌های تولید شده توسط این شرکت کره، بهره‌مندی از قلم اس پن می‌باشد. این قلم چه از لحاظ ظاهری و چه نرم افزاری به‌روزرسانی‌های جدید را نسبت به نسل قبلی دریافت کرده است. بر همین اساس اندازه نوک قلم گلکسی نوت 8 اکنون به 0.7 میلی‌متر رسیده است. این اندازه در قلم گلکسی نوت 5 سامسونگ 1.6 میلی‌متر بود. کوچک شدن اندازه نوک قلم اکنون باعث می‌شود کاربر کنترل بیشتری در هنگام کار با آن به خصوص در هنگام طراحی داشته باشید.

اما حساسیت به فشار در این نسخه افزایش یافته و از 2048 به 4096 سطح رسیده است. قلم S Pen گلکسی نوت 8 با استاندارد IP68 ضد آب است، البته این به آن معنی نیست که خراب نخواهد شد تنها به معنی قابل استفاده بودن در زیر آب است. به عنوان یک قابلیت جدید می‌توان با فشردن دکمه انتهایی قلم، آخرین تغییرات اعمال شده بر روی تصویر را حذف کرد.

یکی دیگر امکانات قلم اس پن در نوت 8، screen off memo است که به شما این امکان را می‌دهد تا زمانی که گوشی خاموش است بتوانید با قلم خود رو آن یادداشتی قرار دهید و حتی بدون باز کردن قفل گوشی آن را ذخیره کنید. این ویژگی اکنون امکان نوشتن و ذخیره کردن حداکثر 100 صفحه مطلب را به کاربر می‌دهد و به راحتی حتی می‌توان آن‌ها را به عنوان بک گراند صفحه همیشه روشن نیز انتخاب کرد. دیگر ویژگی اس پن جدید امکان نوشتن جملاتی با افکت‌های مختلف است. کاربران می‌توانند با استفاده از مد لایو مسیج پیام‌های خود را ثبت کنند و بعد از اضافه کردن افکت‌های دلخواه آن را به صورت یک گیف در شبکه‌های اجتماعی برای دیگران ارسال کنند.

سخت افزار قدرتمند

همان‌طور که در این مطلب نیز با شما در میان گذاشتیم، گلکسی نوت 8 همانند سایر پرچم‌داران سامسونگ در دو نسخه مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون و اگزینوس تولید شده است. بر همین اساس مدل مجهز به اسنپ‌دراگون 835 تنها در بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد و مدل قدرت گرفته از اکسینوس 8895 در بازار کشورهای اروپایی و آسیایی عرضه می‌گردد. علاوه بر این پرچم‌دار جدید سری گلکسی نوت از 6 گیگابایت حافظه رم بهره برده که بیشتر از مدل 4 گیگابایتی به کار رفته در گلکسی اس 8 است.

پشتیبانی از فناوری شارژ سریع وایرلس

سامسونگ تمام توان خود را در جهت عدم تکرار ماجرای انفجار باتری گوشی‌های گلکسی اس 7 به کار گرفته است و از این رو باتری گلکسی Note 8 روند 8 مرحله‌ای بررسی امنیت باتری را گذرانده است، این روند سخت‌گیرانه‌ترین بررسی امنیتی در صنعت موبایل است. این باتری دارای ظرفیت 3300 میلی‌آمپر ساعتی بوده که حتی از ظرفیت مدل به کار رفته در اس 8 پلاس نیز کمتر است. البته بر کسی پوشیده نیست که عمر شارژ باتری یک گوشی به عوامل دیگری در کنار ظرفیت آن بستگی دارد، از این رو بایستی منتظر عملکرد باتری نوت 8 در آزمون‌های عملی باشیم. نوت 8 همچنین از فناوری جدید شارژ سریع توسط شارژرهای وایرلس نیز پشتیبانی کرده، اما این نکته را در نظر داشته باشید که شارژر مذکور در جعبه دستگاه نبوده و برای خرید آن بایستی هزینه بیشتری صرف کنید.

گواهی عایقی IP68

گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ غریب به اتفاق در مقابل نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم هستند. گلکسی نوت 8 نیز از این قاعده مستثنی نیست و دارای گواهی عایقی IP68 می‌باشد. برخورداری از این گواهینامه عایقی یعنی آنکه به راحتی می‌توان از نوت 8 در عمق 1.5 متری آب شیرین استفاده کرد.

هدفون‌های برند AKG

بنا به گفته شرکت سازنده، گلکسی نوت 8 به همراه یک جفت هدفون باکیفیت که ساخت برند AKG است، عرضه خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که این هدفون‌ها در تمام جعبه‌های گلکسی نوت 8 و در تمام مناطق در دسترس خواهد بود یا تنها محدود به دوره پیش فروش آن خواهد بود. یادآوری این نکته هم خالی از لطف نیست که برند AKG متعلق به شرکت پرآوازه Harman Kardon بوده که چندی پیش سامسونگ به مبلغ 8 میلیارد دلار آن را خریداری کرد.

ظرفیت ذخیره سازی بیشتر در کنار پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

گلکسی نوت 8 در سه ظرفیت 64، 128 و 256 گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد. نکته قابل توجه آنکه تمامی نسخه‌های مذکور از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی می‌کنند که می‌توان از آن به عنوان یک نقطه برتری نسبت به گوشی‌هایی مانند آیفون یاد کرد.

تنوع رنگ‌بندی

طبق اعلام شرکت سازنده، گلکسی نوت 8 قرار است در چهار رنگ مشکی (Midnight Black)، طلایی (Maple Gold)، خاکستری (Orchid Grey) و آبی تیره (Deep Sea Blue) در بازارهای جهانی عرضه شود، اما تنها دو مدل خاکستری و مشکی برای کاربران ساکن در ایالات متحده قابل دسترس است.

هدایای خرید

اگر در بازه زمانی 24 اکتبر تا 24 سپتامبر (یک ماه اول عرضه) اقدام به خرید گوشی گلکسی نوت 8 از نمایندگی‌های رسمی سامسونگ کنید، این شانس را خواهید داشت که یکی از دو محصول دوربین گیر 360 یا Galaxy Foundation kit که مجموعه‌ای متشکل از حافظه جانبی 128 گیگابایتی و شارژر سریع است را به رایگان دریافت کنید. البته این هدایا در کشورهای مختلف متفاوتند.

قیمت فوق‌العاده بالا!

به نظر می‌رسد که پیش‌بینی‌ها پیرامون افزایش سرسام‌آور قیمت گوشی‌های هوشمند در سال 2018 کم‌کم در حال تحقق است. بر کسی پوشیده نیست که اگر همه چیز طبق روال عادی پیش برود و مشکلاتی مانند انفجار باتری برای گلکسی نوت 8 رخ ندهد، می‌توانیم به جدیت از این محصول به عنوان پرقدرت‌ترین و بهترین گوشی ساخت سامسونگ نام ببریم؛ اما توجه داشته باشید که استفاده از تمامی قابلیت‌های مذکور دست کم 950 دلار هزینه خواهد داشت! اگر آیفون 8 با قیمتی بیشتر از این رقم به بازار عرضه نشود، شاید بتوان از گلکسی نوت 8 به عنوان گران‌قیمت‌ترین گوشی (به جز موارد لوکس) سال یاد کرد. در هر حال پیشنهاد می‌کنیم که اگر خوره گوشی نیستید، بهتر است چند هفته پس از عرضه این محصول دست نگاه دارید، چرا که ممکن است شرکت سازنده همانند استراتژی کاهش قیمت گوشی‌های سری گلکسی اس 8، قیمت این محصول را هم پس از گذشت مدتی کاهش دهد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.