ده نقطه دیدنی در جهان که پیش از محو شدن باید آنها را ببینید!

در این مقاله مناطقی را به شما معرفی می‌کنیم که باید پیش از نابود شدن‌ حتما از آنها دیدن کنید!

1

۱. مجمع‌ الجزایر سیشل

جزیره‌ای در اقیانوس هند و شمال خاوری ماداگاسکار. یک مقصد ایده‌آل و محبوب برای کسانی که قصد دارند به ماه عسل بروند و یا آن دست از افرادی که به دنبال بهشت گمشده هستند. آب و هوای سیشل محلی استوایی با رطوبت بالا و نسیم ملایم است که تحت تاثیر جریانات دریایی می‌باشد و این مساله گرداشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند.

این منطقه در معرض خطر فرسایش ساحلی قرار دارد و احتمالا ظرف ۵۰ تا ۱۰۰ سال آینده به‌کلی ناپدید خواهد شد.


۲. جنگل سونداربانس

واژه‌ی سونداربان در زبان بنگالی به معنای «جنگل زیبا» است و احتمالاً این کلمه برگرفته از درختان سونداری است که به‌ وفور در سونداربانس یافت می‌شوند. جنگل سونداربانس در دلتای وسیعی در خلیج بنگال که از تلاقی دو رود براهماپوترا و مگهنا در جنوب بنگلادش بهوجود آمده قرار دارد.  این جنگل در فهرست میراث جهانی طبیعی یونسکو به ثبت رسیده و نامش در فهرست عجایب هفتگانه طبیعت آورده شده ‌است. منطقه‌ی سونداربانس به وجود ببر بنگال سلطنتی با نام علمی Panthera tigris tigris  شهره است.

جنگل زدایی، آلودگی و وابستگی شدید به سوخت‌های فسیلی سبب افزایش سطح دریا در منطقه شده که فرسایش خط ساحلی را در پی دارد.


۳. حوضه‌ میرادور و پارک تیکال

 

شهر مرموز تمدن مایاها واقع در خاک کشور گواتمالا. بناهای فراوانی از تمدن مایاها در این شهر وجود دارد که باعث شده صنعت توریسم در کشور گواتمالا از این طریق فعال شود. پارک ملی تیکال از سال ۱۹۷۹ به ثبت جهانی یونسکو رسید. غارت غیر قانونی و جنگل‌سوزی این محل تاریخی را در مسیر نابودی قرار داده است.


۴. شهر Zahara de la Sierra

یکی از جاذبه‌های خاص این منطقه، قلعه‌ای است که پیش از هر چیز متوجه آن می‌شوید. این قلعه بر بلندای یک تپه سنگی خشن و سرسخت قرار دارد و در پایین تپه خانه‌های سفید روشن با سقف‌های شیروانی قرمز رنگ خودنمایی می‌کنند.  حیات وحش و پوشش گیاهی این منطقه بر اثر افزایش دما و کاهش بارش طی سال‌های اخیر رو به نابودی است.


۵. پارک ملی گلیشر

واقع در ایالت مونتانا در آمریکا که شهرت آن بیشتر بخاطر مناظر سر به فلک کشیده و یخچال‌های طبیعی آن است. تعداد یخچال‌های طبیعی این پارک ملی از ۱۵۰ قطعه به کمتر از ۲۵ قطعه کاهش یافته و طی ۱۵سال آینده هیچ اثری از آنها باقی نخواهد ماند.


۶. جزیره گالاپاگوس

مجموعه جزایر آتشفشانی واقع در اقیانوس آرام، در ۹۲۶ کیلومتری غرب اکوادور می‌باشد. جزایر گالاپاگوس و آبهای اطراف آن یکی از استان‌های اکوادور و همچنین یک پارک ملی و یک منطقه محافظت شده دریایی را تشکیل می‌دهند. شهرت این جزایر بخاطر گونه‌های جانوری و گیاهی منحصر بفردی است که در این جزایر یافت می‌شوند. هجوم توریست‌ها و گونه‌های خارجی اکوسیستم و گونه‌های منحصر به فرد جزیره را تهدید می‌کند.


۷. دریای مرده

منطقه‌ای واقع در غرب اردن و اسرائیل .در برخی منابع از آن با نام دریاچه نمک یاد شده‌ است. سواحل اطراف آن پست‌ترین نقطه‌ی خشکی‌های زمین است. این دریا برای این دریای مرده نامیده می‌شود که هیچ جانور یا گیاهی به طور دائمی در آن زندگی نمی‌کند و آب آن هشت تا نه برابر شورتر از آب اقیانوس‌هاست. یک سوم این دریا طی ۴۰ سال گذشته ناپدید شده است. اگر کشورهای اطراف این دریا به برداشت آب از دریاچه‌ی جردن که تنها منبع دریافت آب دریای مرده است ادامه دهند ظرف ۵۰ سال آینده چیزی از آن باقی نخواهد ماند.


۸. تووالو

کشوری متشکل از سه جزیره صخره‌ای و شش جزیره‌ مرجانی که در میانه‌ی راه جزایر هاوایی و استرالیا قرار دارد و به لحاظ مساحت پس از واتیکان، موناکو و ناورو، کوچکترین کشور جهان است. این کشور تماماً مسطح است و هیچ نقطه‌ای با ارتفاع بیش از ۴٫۵ متر ندارد و خطر به زیر آب رفتن جزیره‌ها را تهدید می‌کند.


۹. دیواره بزرگ مرجانی

مجموعه‌ بزرگی از صخره‌های مرجانی واقع در شرق کشور استرالیا و در اقیانوس آرام. «دیواره بزرگ مرجانی» بزرگ‌ترین مجموعه‌ی صخره‌های مرجانی در دنیا به شمار می‌آید. افزایش دما طی ۳۰ سال گذشته اندازه‌‍ دیواره را به نصف کاهش داده است. مساله دیگر آلودگی اسیدی آب‌ها می‌باشد. بنا به گفته‌ی دانشمندان تا سال ۲۰۳۰ این مرجان‌ها بطور کامل ناپدید خواهند شد.


۱۰. یخچال طبیعی پریتو مورنو

این یخچال در پارک ملی لوس گلاسیارس در ایالت سانتاکروز کشور آرژانتین قرار دارد و یکی از مناطق عمده جذب گردشگر در پاتاگونیای آرژانتین بشمار می‌آید. این منطقه‌ی یخی، سومین ذخیره‌ بزرگ آب شیرین جهان است. افزایش دما و کاهش بارندگی از عواملی هستند که بقای این منطقه را با خطر مواجه کرده است.

منبع thisisinsider
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. محمد می‌گوید

    واسه قشر جوان که کاندید اصلی دیدن این مکان ها هستن سربازی گذاشتن از چالوس به اونطرف رو اجازه نمیدن بری ایشالا کسایی که میرن از طرف ما هم لذت ببرن