اچ‌پی لپ‌تاپ گیمینگ Omen X را با قابلیت اورکلاک معرفی کرد

پس از عرضه چند لپ‌تاپ گیمینگ میان‌رده از سری Omen اچ‌پی سرانجام یک مدل پرچم‌دار و قدرتمند را با نام Omen X با قابلیت اورکلاک و ارتقاپذیری خوب معرفی کرد.

0

برند Omen برند گیمینگ محصولات اچ‌پی محسوب می‌شود که پیش از این چند لپ‌تاپ و یک کامپیوتر دسکتاپ مکعبی شکل نیز از آن شاهد بوده‌ایم. امروز اما در نمایشگاه گیمزکام اچ‌پی لپ‌تاپ Omen X را معرفی کرد که قرار است یک هیولای گیمینگ باشد.

اچ‌پی Omen X را با دو پنل 17 اینچی یکی با وضوح 4K و دیگری با وضوح 1080p اما نرخ رفرش 120 هرتز عرضه می‌کند تا اگر وضوح و یا عملکرد بهتر مدنظرتان است یکی را انتخاب کنید. هر دو پنل البته از فناوری G-Sync پشتیبانی کرده و هر دو مدل را می‌توانید با کارت گرافیک قدرتمند GTX 1080 انویدیا که از ابتدا اورکلاک شده خریداری کنید. به گفته اچ‌پی می‌توانید این لپ‌تاپ را به دو مانیتور اکسترنال نیز متصل کنید و حتی رم و پردازنده گرافیکی را بیشتر اورکلاک کنید.

یکی از ویژگی‌های خوب دیگر این مدل امکان ارتقای ساده با باز کردن پنجره زیرین مخصوص دستگاه برای دسترسی به هارد دیسک، SSDها و رم است که تنها با باز کردن 3 پیچ انجام می‌شود. اچ‌پی درون این هیولا از پردازنده نسل هفتم Core i7 اینتل از نوع 7700HQ و یا مدل قابل اورکلاک 7820HK استفاده کرده تا سریع‌ترین پردازنده لپ‌تاپی را در اختیار داشته باشید. همان‌طور که می‌دانید از نسل هشتم پردازنده‌های اینتل تنها نسخه‌های کم‌مصرف سری U رونمایی و آماده شده که مناسب این دستگاه نیست.

نسخه پایه و ارزان‌تر Omen X از کارت گرافیک GTX 1070، صفحه‌نمایش 1080p، 16 گیگابایت رم، 256 گیگابایت SSD و یک ترابایت هار ددیسک بهره برده و قیمتی برابر با 1999 دلار دارد. درحالی‌که قوی‌ترین نسخه با GTX 1080، صفحه‌نمایش 4K، 32 گیگابایت رم، دو ترابایت SSD، یک ترابایت HDD و پردازنده 7820HK قیمتی معادل 3699 دلار دارد. مدل میانی هم که با صفحه‌نمایش 4K، GTX 1080، 32 گیگابایت رم اما حافظه محدودتر و پردازنده 7700HQ آماده شده با 2349 دلار قابل خریداری خواهد بود.

اچ‌پی همچنین در کیبورد این دستگاه از سوییچ‌های مکانیکی با 2.5 میلی‌متر جابجایی بهره برده که هر کدام را می‌توانید با نور پس‌زمینه دلخواه RGB روشن کنید. از اتصالات دستگاه هم می‌توان به سه درگاه USB 3.0، دو درگاه USB-C با پشتیبانی از تاندربولت، درگاه HDMI با پشتیبانی از HDR، miniDisplayPort، اترنت و کارت‌خوان اشاره کرد.

لپ‌تاپ گیمینگ Omen X اچ‌پی از آبان‌ماه با قیمت بین 1999 تا 3699 دلار بسته به مشخصات به بازار عرضه خواهد شد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.