فراخوان بیش از 10 هزار باتری گلکسی نوت 4 به علت خطر آتش‌سوزی

باز هم خبرهای بدی از خانواده‌ی گلکسی نوت سامسونگ به گوش می‌رسد و این بار نوبت باتری گلکسی نوت ۴ است که بیش از ۱۰ هزار عدد از آن به‌دلیل ریسک آتش‌سوزی فراخوانی شده است.

0

این فراخوانی البته تفاوت بسیار زیادی با فاجعه‌ی معروف گلکسی نوت ۷ دارد. مشکل باتری گلکسی نوت ۷ در طراحی داخلی آن بود و در تمام این دستگاه‌ها در سراسر جهان وجود داشت. مشکل باتری گلکسی نوت ۴ اما بسیار محدود است و به‌نظر نمی‌رسد که سامسونگ مقصر آن باشد.

تنها دستگاه‌هایی که تحت بیمه‌ی AT&T بازگردانی شده‌اند و به‌عنوان رییفربیشد از طریق زنجیره‌ی تأمین FedEx توزیع شده‌اند شامل این فراخوان هستند. برخی از این گوشی‌های ریفربیشد دارای باتری‌های تقلبی هستند که می‌توانند منجر به افزایش دما و در نهایت انفجار آن‌ها شوند.

خوش‌بختانه باتری گلکسی نوت ۴ قابل تعویض است و این فراخوانی هزینه‌ی سنگینی برای سامسونگ و حتی کاربران آن ندارد. صاحبان این گوشی هوشمند می‌توانند تنها با تهیه‌ی یک باتری اصلی و تعویض آن، این خطر را از خود دور کنند. شرکت پستی FedEx هم در این راستا اقدام به ارسال باتری‌های سالم و هم‌چنین بسته‌های پستی برای بازپس‌گیری باتری‌های معیوب کرده است.

سامسونگ در بیانیه‌ای این مقصر این مشکل را شرکت FedEx دانسته است. هم‌چنین یکی از سخنگوهای سامسونگ از انتشار این خبر تحت عنوان «باتری گلکسی نوت ۴» انتقاد کرده است؛ چراکه این باتری‌ها تقلبی هستند و تولید سامسونگ نیستند. او در ادامه افزود که شرکت FedEx Supply Chain مسئول این فراخوانی باتری‌های تقلبی است و برنامه‌ی جمع‌آوری دستگاه‌های معیوب و عرضه‌ی ریفربیشد آن‌ها زیر نظر این شرکت و مستقل از سامسونگ انجام شده است.

با این‌که گلکسی نوت ۴ حدود سه سال پیش عرضه شده است، اما دستگاه‌های معیوب به‌تازگی و در ۴ ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۱۷ به‌فروش رفته بودند.

تابه‌حال تنها یک گزارش از داغ‌شدن بیش از حد این دستگاه‌ها منتشر شده است و خبری از انفجار و صدمه نیست. هم‌چنین کمیسیون امنیت محصولات ایالات متحده در این راستا صاحبان دستگاه‌های مشمول این فراخوان را ملزم به عدم استفاده از آن در اسرع وقت کرده است.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.