بررسی فارنت: لپ‌تاپ ریزر Blade 2017؛ قهرمان سبک‌وزن

لپ‌تاپ‌های گیمینگ ریزر را با ظاهر متفاوت و جذاب، کیفیت ساخت بالا، عملکرد خوب و بدنه سبک و باریک می‌شناسیم. Razer Blade نیز یک گزینه عالی برای افرادی است که می‌خواهند لپ‌تاپی با قابلیت جابجایی بالا و اما قدرتمند داشته باشند.

13

همان‌طور که می‌دانید استفاده از پردازنده‌های چهارهسته‌ای و کارت‌های گرافیک قدرتمند خنک کردن قطعات درون لپ‌تاپ را سخت کرده و از این رو ضخامت و وزن لپ‌تاپ‌های گیمینگ معمولاً بالاست. ریزر یکی از اولین شرکت‌هاییست که این قاعده را به هم ریخت و با عرضه سری Blade سعی کرد محصولاتی قدرتمند را با بدنه باریک و سبک عرضه کند. Razer Blade 2017 جانشین نسل قبلی ریزر بلید است که کارت گرافیک GTX 1060 را جایگزین GTX 970M و پردازنده نسل هفتمی را جایگزین نسل ششم کرده است. اگر با سری ده کارت‌های انویدیا آشنایی داشته باشید می‌دانید این کارت گرافیک جدید نه‌تنها بهبود عملکرد قابل توجهی داشته بلکه مصرف آن نیز کاهش یافته تا خنک‌کنندگی آن ساده‌تر باشد.

به این ترتیب Razer Blade یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها برای افرادیست که هم به بازی کردن علاقه دارند و هم دوست دارند لپ‌تاپ نسبتاً سبکی برای حمل و جابجایی داشته باشند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید در ادامه با بررسی همراهمان باشید.

مشخصات فنی Razer Blade 2017

  • ابعاد و وزن: 345 در 235 در 18 میلی‌متر – 1.88 کیلوگرم
  • صفحه‌نمایش: 14 اینچی – وضوح 1920 در 1080 پیکسل – IPS LCD – مات
  • پردازنده: اینتل Core i7-7700HQ – چهارهسته‌ای با فرکانس 2.6 تا 3.5 گیگاهرتز
  • کارت گرافیک: انویدیا GeForce GTX 1060 – 6 گیگابایت حافظه GDDR5 – فرکانس 1405 مگاهرتز
  • رم: 16 گیگابایت – Dual Channel – حافظه DDR4 با فرکانس 2133 مگاهرتز
  • حافظه: 512 گیگابایت SSD از نوع NVMe
  • اتصالات: سه درگاه USB 3.0/3.1 – یک درگاه تاندربولت 3/ USB-C – یک درگاه HDMI – قفل کنسینگتون – جک 3.5 میلی‌متری صدا
  • شبکه: کارت شبکه Killer 1535 – بلوتوث 4.1
  • سیستم‌عامل: ویندوز 10 هوم 64 بیتی
  • باتری: 70 وات ساعتی لیتیوم پلیمری
  • سایر امکانات: کیبورد با نور RGB – بلندگوهای دوگانه دالبی – وبکم 2 مگاپیکسلی – کارت صدای Realtek ALC298

این لپ‌تاپ به شکل Certified Refurbished از سوی فروشگاه آنلاین روژسا در اختیار فارنت قرار گرفته است.


طراحی و ساخت

اگر نگاهی به لپ‌تاپ‌های با کارت گرافیک GTX 1060 داشته باشید متوجه می‌شوید اکثر آن‌ها وزنی معادل یا بیشتر از 2.5 کیلوگرم دارند و به این ترتیب می‌توان گفت اولین نکته در طراحی و ساخت ریزر بلید وزن 1.88 کیلوگرمی آن است که اصلا شباهتی به لپ‌تاپ‌های گیمینگ ندارد. همچنین ضخامت 18 میلی‌متری این دستگاه نیز نسبت به مدل‌های گیمینگ بسیار باریک‌تر محسوب می‌شود.

با کنار گذاشتن این دو نکته مثبت از ریزر بلید به کیفیت ساخت بدنه دستگاه می‌رسیم. این دستگاه نیز مانند Blade Stealth که چند روز پیش بررسی کردیم از بدنه آلومینیومی مشکی رنگ بهره می‌برد که شباهت‌هایی هم به مک‌بوک دارد. با این حال تم رنگی مشکی و لوگوی سبز رنگ ریزر به این دستگاه جلوه‌ای متفاوت بخشیده تا حدی که احتمالاً در طول روز دوستان و نزدیکانتان را کنجکاو خواهد کرد.

از نظر استحکام بدنه نیز Blade هیچ چیزی کم و کسر ندارد و به اصطلاح مانند یک تانک ساخته شده است! تنها نکته منفی در طراحی بدنه این لپ‌تاپ را می‌توان در جذب زیاد اثر انگشت روی بدنه دانست که تمیز کردن آن حتی با پارچه‌ای که ریزر درون جعبه قرار داده کاری سخت و طاقت‌فرساست.

با این وجود می‌توان گفت در میان لپ‌تاپ‌های مشابه و خصوصاً تا زمانی که مدل‌های جدید و البته بسیار گران‌تر Max-Q از راه برسند Razer Blade در میان لپ‌تاپ‌های گیمینگ بهترین امتیازات را در بخش طراحی و ساخت می‌گیرد.


کیبورد و تاچ‌پد

با این‌که در بلید خبری از کلیدهای مکانیکی مدل گران‌تر بلید پرو نیست اما جابجایی دکمه‌ها و فیدبک آن‌ها نسبت به مدل Stealth بسیار بهتر است. فاصله بین دکمه‌ها و چیدمان آن‌ها نیز خوب است و شاید تنها ایرادی که بتوان به آن گرفت اندازه دکمه‌های جهت‌نمای بالا و پایین باشد که شاید در اوایل کار با دستگاه به جای فشردن دکمه بالا به اشتباه Shift را فشار دهید.

اما نقطه قوت اصلی کیبورد لپ‌تاپ‌های ریزر نور پس‌زمینه RGB قابل شخصی‌سازی آن‌هاست. این نور پس زمینه در هر رنگ دلخواهی قابل تنظیم است و می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار Razer Synapse تک تک دکمه‌ها را به دلخواه خود و با رنگ متفاوتی روشن کنید. حتی الگوهای نورپردازشی موجی، تعاملی و متفاوت با بازی‌های مختلف نیز در این نرم‌افزار وجود دارد و می‌توانید روشنایی را نیز در چندین درجه مختلف تنظیم کنید.

تاچ‌پد دستگاه مانند بسیاری لپ‌تاپ‌‌های گیمینگ با دکمه‌های جداگانه در پایین قرار داده شده است. از نظر دقت ترکینگ این تاچ‌پد عملکرد خوبی دارد و از درایورهای Synaptics استفاده می‌کند اما نمی‌توانید سطح آن را برای کلیک کردن فشار دهید. به هر حال از آن‌جا که گیمرها هم از ماوس خارجی استفاده می‌کنند بسته به سلیقه شما این نوع تاچ‌پد می‌تواند یک مزیت یا یک عیب محسوب شود.


اتصالات و ارتقاپذیری

سه درگاه استاندارد USB-A برای یک لپ‌تاپ 14 اینچی به نظر کافی می‌آید و علاوه بر آن یک درگاه USB-C با پشتیبانی از تاندربولت 3 نیر در کنار آن‌ها وجود دارد. به لطف وجود این درگاه می‌توانید لپ‌تاپ را به Razer Core نیز متصل کنید و قدرت گرافیکی حتی بالاتری را در اختیار داشته باشد؛ البته همان‌طور که در بررسی Blade Stealth هم نوشتیم باید علاوه بر 400 دلار هزینه Core یک کارت گرافیک مجزا و احتمالاً یک مانیتور دیگر نیز به مجموع هزینه‌هایتان اضافه کنید.

درگاه استاندارد HDMI نیز شما را از همراه داشتن دانگل‌های تبدیل مختلف بی‌نیاز کرده است و با توجه به نسخه دوم این استاندارد می‌توانید تصویر با وضوح 4K را نیز با نرخ فریم 60fps روی مانیتور خارجی نمایش دهید. شاید تنها درگاه‌های غایب در این دستگاه را بتوان درگاه کارت حافظه SD و همچنین شبکه اترنت دانست که باید برای در اختیار داشتن آن‌ها از تبدیل استفاده کنید.

زیر دستگاه خبری از پنجره‌های ویژه برای ارتقا نیست و باید پنل فلزی را به کل جدا کنید. درون لپ‌تاپ تنها امکان ارتقای حافظه داخلی و کارت شبکه وجود دارد و رم به مادربورد متصل شده و قابل ارتقا نیست.


صفحه‌نمایش

یکی از ویژگی‌های مهمی که بسیاری از گیمرها به آن توجه نمی‌کنند مانیتور و صفحه‌نمایش است. ریزر برای این نسخه خاص از Blade یک پنل 1080p مات را انتخاب کرده که عملکرد متوسطی دارد. گفتنی است نسخه‌های QHD و 4K از Razer Blade نیز در دسترس هستند اما اگر هدف شما بازی کردن باشد برای این کارت گرافیک و ابعاد صفحه‌نمایش 1080p بهترین انتخاب است.

پنل 1080p به کار رفته در این لپ‌تاپ متأسفانه فاقد قابلیت G-Sync است که در مدل‌های رقیب به چشم می‌خورد. G-Sync با همگام‌سازی نرخ رفرش صفحه‌نمایش با خروجی کارت گرافیک تجربه روان‌تری از بازی را در اختیار گیمر می‌گذارد که در این‌جا از آن محروم هستید. همچنین پنل 1080p این دستگاه نرخ رفرش استاندارد 60 هرتز را دارد و خبری از نرخ رفرش‌های بالاتر مورد علاقه گیمرها نیست. البته هر دوی این ویژگی‌ها می‌تواند به قیمت دوام شارژ پایین‌تر دستگاه تمام شود و انتخاب با خود شماست که یک لپ‌تاپ با دوام شارژ پایین‌تر و G-Sync را انتخاب کنید و یا Blade با دوام شارژ بهتر.

علاوه بر این صفحه‌نمایش Blade حداقل در مورد 1080p آن از نظر دقت رنگی چنگی به دل نمی‌زند و رنگ سفید در آن مایل به زرد نمایش داده خواهد شد.

با همه این‌ها زوایای دید در این پنل مناسب است و نمی‌توان گفت صفحه‌نمایش این دستگاه ضعیف و ناراحت‌کننده خواهد بود. با این وجود و با توجه به رده قیمتی دستگاه انتظار پنل بهتری را داشتیم.


عملکرد و کارایی

عملکرد پردازنده

نسخه‌ای از بلید که در اختیار ما قرار داده شده بود به پردازنده نسل هفتمی Core i7-7700HQ مجهز شده بود. این پردازنده چهار هسته‌ای نسبت به مدل‌های دو هسته‌ای (سری U) از Core i7 که در Stealth به کار گرفته شده عملکرد بسیار سریع‌تری دارد. بسته به نوع کاربری شما اختلاف نسل ششم و هفتم i7 اینتل چیزی بین 10 تا 15 درصد خواهد بود که اختلاف چندانی محسوب نمی‌شود اما اینتل در نسل هفتم مصرف انرژی پردازنده را خصوصاً در هنگام تماشای محتوای 4K با کدک H.265 کاهش داده است.

Razer Blade با پردازنده 4 هسته‌ای خود برای برنامه‌نویسی، کار با نرم‌افزارهای مهندسی، ویرایش ویدئو و از این قبیل کارهای سنگین عملکرد بسیار خوبی دارد و گزینه بهتری نسبت به لپ‌تاپ‌های با پردازنده دو هسته‌ای محسوب خواهد شد. نکته مثبت در مورد Blade این است که حتی وقتی با باتری از آن استفاده می‌کنید و آن را به برق متصل نکرده‌اید باز هم پردازنده فرکانس بالای 3.1 گیگاهرتز خود را حفظ خواهد کرد.

عملکرد حافظه

با این‌که حافظه سریع باعث بالا رفتن نرخ fps در بازی‌ها نخواهد شد اما در بارگذاری آن‌ها و البته عملکرد کلی سیستم تأثیر قابل توجهی خواهد داشت. خوشبختانه این لپ‌تاپ از حافظه SSD از نوع پرسرعت NVMe استفاده می‌کند که سرعت خواندن و نوشتن در آن به ترتیب حدود 2.5 و 1.5 گیگابایت در ثانیه (تست Sequential) است.

به این ترتیب اجرای ویندوز، بارگذاری اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها و عملکرد کلی سیستم عالیست و هیچ کندی یا لگی در آن دیده نمی‌شود. با توجه به ظرفیت 512 گیگابایتی نیز اکثر کاربران با محدودیت حافظه مواجه نخواهند شد مگر این‌که قصد آرشیو کردن تصاویر یا ویدئوها را داشته باشند که در این صورت استفاده از هارد دیسک‌های اکسترنال منطقی‌تر از ارتقای SSD خواهد بود.

عملکرد گرافیکی و بازی

یکی از نقاط قوت اصلی Blade استفاده از پردازنده گرافیکی GTX 1060 به جای GTX 1050 یا 1050 Ti مثل بسیاری از لپ‌تاپ‌های با این قد و قواره است. فرکانس نهایی این کارت گرافیک به حدود 1550 مگاهرتز می‌رسد و با 6 گیگابایت حافظه GDDR5 بسیاری از بازی‌ها به آسانی اجرا خواهند شد. بازی کردن با این لپ‌تاپ و با صفحه‌نمایش 1080p بسیار خوب و روان است و می‌توانید تقریباً تمامی بازی‌های روز دنیا را با تنظیمات بالا و با نرخ فریم بیش از 60fps بازی کنید.

بازی‌های مدرنی مثل PlayerUnknown’s Battleground، مس افکت اندرومدا، For Honor، رزیدنت اویل 7، COD: Infinite Warfare، واچ داگز 2، تایتان‌فال 2 و بتلفیلد 1 همگی با تنظیمات High و Ultra به روانی قابل اجرا هستند و بازی‌های سبک‌تری مثل Overwatch یا Dota 2 نیز به راحتی آب خوردن اجرا خواهند شد. شاید منفی‌ترین نکته در تجربه گیمینگ با بلید نبود صفحه‌نمایش با رفرش ریت بالاتر یا فناوری G-Sync باشد.

عملکرد سیستمی

با ترکیب پردازنده i7-7700HQ و حافظه NVMe SSD سریع این دستگاه عملکرد کلی سیستمی در مرور وب، ویرایش متون و تصاویر، ویدئو چت و … بی‌نقص است. آزمون PCMark 10 هم همین موضوع را نشان می‌دهد:


بلندگوها:

بلندگوهای استریوی بلید در دو طرف کیبورد و رو به کاربر قرار گرفته تا صدا را واضح‌تر و بلندتر بشنوید. با این‌که به دلیل نبود ساب‌ووفر یا بلندگوهای غول‌پیکر مانند برخی مدل‌های بزرگ گیمینگ کیفیت یا بلندی صدا فوق‌العاده نیست اما نسبت به اندازه 14 اینچی دستگاه ریزر عملکرد بسیار خوبی داشته است.

نرم‌افزار دالبی دیجیتال پلاس نیز برای شخصی‌سازی صدا و انتخاب حالت‌هایی مثل موزیک، فیلم و بازی در این لپ‌تاپ وجود دارد که بهتر است با آزمون و خطا بهترین صدا را برای سلیقه خود تنظیم کنید.


وبکم

در شرایطی که کمتر شرکتی به وبکم دستگاه‌هایش توجه می‌کند ریزر یک مدل 2 مگاپیکسلی 1080p را درون Blade قرار داده که برای ویدئوچت گزینه بهتری نسبت به بسیاری رقبا محسوب می‌شود. این دوربین البته از فناوری Windows Hello برای تشخیص چهره پشتیبانی نمی‌کند.


عملکرد گرمایی و نویز

وقتی یک کارت گرافیک پرمصرف را درون یک بدنه باریک جا می‌دهید باید انتظار یکی از این دو عارضه را داشته باشید: داغ شدن بدنه و یا بلند بودن صدای فن؛ البته مگر این‌که سازنده یک فناوری استثنایی را ابداع کرده باشد. در مورد Razer Blade اوضاع به استفاده شما بستگی دارد. فن با سرعت عادی معمولاً به صورت مرتب روشن می‌شود اما صدای آن چندان آزاردهنده نیست. اما وقتی وارد بازی یا کارهای پردازشی سنگین شوید فن‌ها برای خنک نگه‌داشتن پردازنده و کارت گرافیک با حداکثر توان خود شروع به چرخیدن خواهند کرد و به این ترتیب صدای فن دستگاه بلند است. همچنین سرعت فن‌ها به صورت ناگهانی زیاد و کم می‌شود که همین عامل باعث شنیده شدن بیشتر خواهد شد.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم هنگام بازی کردن ترجیحاً از هدفون استفاده کنید. دمای دستگاه در حد معقول است اما اگر در حال بازی کردن باشید قرار دادن آن روی پاهایتان توصیه نمی‌شود.


باتری و دوام شارژ

نبود فناوری G-Sync در پنل این صفحه‌نمایش باعث شده ریزر بتواند از فناوری NVIDIA Optimus برای سوییچ به گرافیک داخلی پردازنده استفاده کند. به این ترتیب دوام شارژ برخلاف بسیاری از لپ‌تاپ‌های گیمینگ دوام شارژ Razer Blade خوب است. نسخه فول اچ‌دی این لپ‌تاپ می‌تواند چیزی بین 5 تا 7 ساعت بسته به استفاده شما برایتان دوام بیاورد که برای چنین دستگاهی بسیار قابل تحسین است.

البته توجه داشته باشید مانند هر دستگاه دیگری در حین بازی کردن دوام شارژ کاهش قابل توجهی خواهد داشت و اصولا بازی کردن بدون اتصال به برق توصیه نمی‌شود.


جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

هدف ریزر از ساخت Blade کاملاً مشخص بوده و می‌توان گفت این شرکت در هدف خود نیز کاملا موفق عمل کرده است. یک لپ‌تاپ با قدرت بالا برای بازی که می‌توانید آن را به راحتی جابجا کرده و روی دوام شارژ آن نیز حساب باز کنید. ظاهر دستگاه برخلاف بسیاری لپ‌تاپ‌های گیمینگ قرمز و نارنجی و از نظر برخی بچه‌گانه نیست و استفاده از آن در محل کارتان نیز شما را خجالت‌زده نخواهد کرد!

سبک و باریک کردن طراحی این لپ‌تاپ البته معایبی هم داشته و قیمت آن را هم بالاتر برده است تاجایی که می‌توانید در این بازه قیمتی دستگاه‌هایی با کارت گرافیک GTX 1070 نیز تهیه کنید که البته زیبایی، سبکی و کیفیت ساخت این مدل را نخواهند داشت.

 

مزایای Razer Blade 14 2017:

  • سبک و باریک
  • کیفیت ساخت عالی
  • عملکرد فوق‌العاده در بازی‌ها
  • درگاه‌های تاندربولت 3 و HDMI 2.0
  • دوام شارژ بسیار خوب
  • سرعت بالای حافظه SSD
  • کیبورد RGB قابل شخصی‌سازی

معایب Razer Blade 14 2017:

  • بلند بودن صدای فن
  • جذب زیاد اثر انگشت روی بدنه
  • نبود فناوری‌ G-Sync یا نرخ رفرش بالای صفحه‌نمایش
  • ارتقاپذیری محدود

 

این لپ‌تاپ به شکل Certified Refurbished از سوی فروشگاه آنلاین روژسا در اختیار فارنت قرار گرفته است.
در پایان بهتر است کمی راجع‌به محصولات ریفربیشد صحبت کنیم. این محصولات که در آینده نزدیک بیشتر راجع به آن‌ها خواهیم نوشت محصولاتی هستند که به دلایل مختلفی دوباره به خط تولید مخصوص بازگشته و با قیمتی پایین‌تر به بازار عرضه خواهند شد. این محصولات معمولاً به دلیل ضربه دیدن بسته‌بندی، مشکلات نرم‌افزاری درایور، راضی نبودن کاربر از محصول و یا دلایل دیگری به سازنده بازگردانده می‌شوند حتی ممکن است یک دستگاه تاکنون روشن هم نشده باشد. دستگاه‌های ریفربیشد معمولاً از نظر جعبه و محتویات و البته ضمانت با محصول نو متفاوت هستند اما در عوض ارزش خرید بسیار بالایی دارند و تا زمانی که یک محصول Certified Refurbished خریداری می‌کنید نباید نگرانی در این زمینه داشته باشید. محصول ریفربیشد مورد بررسی ما از نظر نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و یا ظاهر تفاوتی با محصول نو نداشت و درون جعبه این محصول نیز تمامی اقلام آن قرار گرفته بود.
84%
عالی

لپ‌تاپ ریزر Blade 2017

اگر به دنبال دستگاهی سبک و باریک با قابلیت اجرای عالی بازی‌ها هستید که ظاهر متفاوت و کیفیت ساخت بالایی هم داشته باشد و بتوانید روی شارژردهی آن نیز حساب کنید شاید Razer Blade 14 بهترین گزینه‌ای باشد که می‌توانید پیدا کنید؛ البته اگر حاضر باشید برای یک دستگاه خاص یک هزینه خاص را نیز بپردازید!

  • طراحی و ساخت
  • صفحه‌نمایش
  • اتصالات و ارتقاپذیری
  • کیبورد و تاچ‌پد
  • عملکرد کلی
  • عملکرد در بازی
  • عملکرد گرمایی و نویز
  • باتری و دوام شارژ
  • ارزش خرید
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

13 نظر برای این مطلب
  1. ارش می‌گوید

    سلا ببخشید فهمیدم برای بازی خوبه ولی برای کار های دیگه هم خوبه

  2. احمد می‌گوید

    استوک هم داره؟ قیمتش چقره

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر منظورتون از استوک ریفربیشد هست همین مدل ریفربیشد هست. اما اگر منظورتون دست دوم هست خیر.

  3. احمد می‌گوید

    آیا میتونم لپ تابی استوک را با قیمت کم خریداری کنم؟

  4. mohsen.b می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید قیمت این لب تاپ چنده ؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      قیمت رسمی لپتاپ 2000 دلار هست اما در فروشگاه روژسا نسخه ریفربیشد این مدل با قیمت 6 میلیون و 200 هزار تومان عرضه می شد

  5. محمد می‌گوید

    سلام خسته نباشید من قصد خرید دارم اما فقط یک مشکل خیلی دهنم درگیر کرده. اگر احتمالا مشکلی برای دستگاه پیش بیاد جایی هست بتونه تعمیر کنه دستگاه رو یا اگر نه روندش برای تعمیر چطوره ؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اگر منظورتون بعد از خرید از فروشگاه روژسا هست که طبیعتا خود فروشگاه توضیح بیشتری در این خصوص میتونه بده.

      1. محمد می‌گوید

        نه به طور کلی … ایا کلا راهی وجود داره؟

        1. علی ارغوان می‌گوید

          مسلماً ریزر نمایندگی عرضه یا خدماتی در ایران نداره. باید از تعمیرکارها سراغ بگیرید اما بعیده قطعاتش رو در صورت خراب شدن بتونید توی ایران به راحتی پیدا کنید.

  6. یوسف می‌گوید

    سلام من قصد خرید لپ تاپ رو دارم ولی در مورد دو چیز بسیار نگرانم مورد اول ریفربشد بودن دستگاه هست که تا حالا تجربه خرید این دست کالا رو نداشته ام و چون دستگاه الکترونیکی هستش نگران هستم از این بایت مورد دوم هم گرما هست.در طول بازی دستگاه تا چه حد گرم میشه؟ و منظورم از بازی هم بازی یک یا نیم ساعت نیست بازی بالای سه ساعت هست که آیا این دستگاه میتونه خوب گرما رو مدیریت کنه یا نه ؟ ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      سلام
      از نظر ریفربیشد بودن خیالتون راحت باشه محصولات factory refurbished مشکلی ندارن.
      از نظر گرما همونطور که گفتیم چون دستگاه باریکه صدای فن بیشتر از لپتاپهای ضخیم تر و سنگین تر با گرافیک GTX 1060 خواهد بود. با این وجود سطح بالایی خصوصا بخش استراحتگاه مچ و دکمه های WASD لپتاپ حتی در فول لود گرافیکی مشکل داغ شدن نداره و فقط سطح زیرین داغ میشه که البته طبیعی هست. البته استفاده از کولپد هم میتونه خیلی به دستگاه کمک کنه.

      1. یوسف می‌گوید

        خیلی ممنون بابت پاسخگویی