نوکیا 8 با دوربین دوگانه زایس و ضبط صدای 360 درجه معرفی شد

سرانجام پس از ماه‌ها شایعات نوکیا پرچم‌دار اندرویدی خود را با نام Nokia 8 معرفی کرد. این گوشی از دوربین دوگانه زایس و فناوری ضبط صدای 360 درجه OZO بهره می‌برد.

0

با این‌که برند نوکیا به لطف شرکت چینی HMD Global نزدیک به یک‌سال است که به دنیای اندروید پانهاده اما در این زمینه یک گوشی پرچم‌دار قابل رقابت با گلکسی‌ها و آیفون‌ها نداشته است. حالا نوکیا 8 آمده تا رقبا را به چالش بکشد و سرانجام محصولی شایسته هواداران این برند قدیمی باشد.

نوکیا 8 از صفحه‌نمایشی 5.3 اینچی و IPS با وضوح QHD یا 2560 در 1440 پیکسل بهره می‌برد که به لطف روشنایی 700 نیت خوانایی خوبی در هر شرایط نوری دارد. شیشه محافظ گوریلا گلس 5 در لبه‌ها دارای خمیدگی بوده و به بدنه آلومینیومی با آلومینیم سری 6000 متصل شده است. این گوشی در ضخیم‌ترین نقطه 7.9 میلی‌متر ضخامت داشته و با استاندارد IP54 مقاومت نسبی دربرابر پاشش آب دارد.

مهندسان اپتیکی در شرکت کارل زایس لنزهای هر دو دوربین پشت و دوربین جلو را طراحی و ساخته‌اند. دوربین اصلی از دو سنسور 13 مگاپیکسلی بهره می‌برد که یکی رنگی و دیگری مونوکروم (سیاه‌وسفید) است. از مشخصات دیگر این دوربین می‌توان به اندازه پیکسل‌های 1.12 میکرون و دیافراگم f/2.0 اشاره کرد. نوکیا همچنین از لرزش‌گیر اپتیکال OIS و فوکوس خودکار لیزری بهره گرفته است. مانند گوشی‌های هواوی انتظار داریم سنسور دوم مونوکروم به بهبود دامنه دینامیکی تصاویر و کاهش نویز کمک کند.

دوربین سلفی هم 13 مگاپیکسلی و با همان اندازه سنسور و پیکسل‌ها و گشادگی دیافراگم است و به فوکوس خودکار تشخیص فاز مجهز شده است. این گوشی می‌تواند یک  استریم ویدئویی از هر دو دوربین جلو و عقب را به یوتیوب و فیس‌بوک داشته باشد که نوکیا آن را Dual-Sight می‌نامد.

بخش دوربین شرکت نوکیا OZO حالا یک فناوری برای ضبط صدای 360 درجه فراگیر نیز به این گوشی اضافه کرده که در کنار فیلمبرداری 4K تجربه‌ای بی‌نظیر را خلق خواهد کرد و به لطف پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون 835 تمامی پردازش‌ها به روانی هرچه تمام‌تر انجام خواهد گرفت. این گوشی همچنین به 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی، درگاه کارت حافظه و اندروید 7.1.1 مجهز شده است.

HMD با همکاری گوگل اپلیکیشن Google Photos را به عنوان اپ گالری پیش‌فرض گوشی انتخاب کرده و می‌توانید تصاویر و ویدئوها را با حجم نامحدود به صورت رایگان در فضای ابری گوگل آپلود کنید.

نوکیا 8 شهریورماه با قیمت 600 یورو به صورت جهانی عرضه خواهد شد. به گفته HMD اندروید خالص باعث می‌شود تا این گوشی آپدیت اندروید O را نیز خیلی زود دریافت کند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.