سامسونگ حافظه SSD اکسترنال قابل حمل T5 خود را معرفی کرد

در حال حاضر در عصر طلایی حافظه‌های SSD قابل حمل قرار داریم و بی‌شک سامسونگ نیز یکی از پرچم‌داران این عصر است. در همین راستا این شرکت یک دستگاه جدید را معرفی کرده است.

0

امروزه علاوه بر این‌که حافظه‌های SSD در حال سریع‌تر شدن هستند، خود کامپیوترها هم از استاندارد USB 3.1 پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند از تمام سرعت حافظه‌های قابل حمل SSD بهره ببرند. حافظه‌ی SSD اکسترنال جدید سامسونگ که T5 نام دارد، می‌تواند اطلاعات را با سرعتی معادل ۵۴۰ مگابیت‌برثانیه انتقال دهد و دو سر کابل آن از نوع USB-C است. هم‌چنین یک کابل USB-C به USB-A نیز به همراه آن عرضه می‌شود. گفتنی‌ست که این سرعت تقریباً با سرعت حافظه‌ی SSD داخلی این شرکت برابر است، اما کمی کندتر از حافظه‌های M.2 SSD است.

اگر تابه‌حال این حافظه‌های قابل حمل را از نزدیک ندیده‌اید، باید بگوییم که بسیار کوچک‌تر از حافظه‌ی قابل حمل ۲.۵ اینچی HDD هستند. T5 تقریباً به‌اندازه‌ی یک کارت ویزیت است و وزنی معادل ۵۱ گرم دارد. هم‌چنین این حافظه‌ی قابل حمل دارای استاندارد رمزنگاری ۲۵۶ بیتی AES است و با سه سال گارانتی عرضه می‌شود.

سامسونگ این حافظه‌ی SSD را در ۴ سایز و ۲ رنگ متفاوت به بازار عرضه می‌کند: سایزهای ۲۵۰ و ۵۰۰ گیگابایتی در رنگ آبی و سایزهای ۱ و ۲ ترابایتی در رنگ مشکی. درست مانند دیگر حافظه‌های SSD، هزینه‌ی آن متناسب با سایز افزایش پیدا می‌کند و مثلاً برای سایز ۲ ترابایتی باید ۸۰۰ دلار پرداخت کنید! گرچه مدل ۲۵۰ گیگابایتی با قیمت معقول‌تر ۱۳۰ دلار روانه‌ی بازار می‌شود. هم‌چنین برای مقایسه می‌توانیم به حافظه‌ی SSD قابل حمل وسترن دیجیتال اشاره کنیم که ۱۰۰ دلار قیمت دارد و البته هنوز به بازار عرضه نشده است و کمی از مدل T5 کندتر است.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.