درز اطلاعات محرمانه مایکروسافت خبر از مرجوعی بالای سرفیس دارد

مایکروسافت که در گذشته به‌ عنوان صرفا یک شرکت نرم‌افزاری مطرح بود، به لطف عرضه دستگاه‌های سری سرفیس توانسته منشأ درآمد جدیدی ایجاد کند. دستگاهی که نه فقط یک محصول بلکه نشانگر یک تغییر بزرگ‌تر در سبد محصولات و رویکرد مایکروسافت بود. البته گزارش جدید Consumer Reports خبر از مرجوعی بالای این محصولات دارد که به طور مستقیم بر کاهش محبوبیت آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

0

بر کسی پوشیده نیست که محصولات سری سرفیس از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند، با این حال یک موسسه تحقیقاتی به نام Consumer Reports هفته گذشته مدعی شد که نرخ بازگشت این محصولات در چند وقت اخیر به طرز قابل توجهی افزایش یافته است؛ هرچند که مایکروسافت در آن زمان با رد این موضوع از کیفیت محصولات خود دفاع کرد.

منظور از نرخ بازگشت، ارجاع دادن یک کالا در زمان برخورداری از بازه زمانی گارانتی به شرکت سازنده برای تعمیر است.Consumer Reports برای اثبات ادعای خود سندی را منتشر کرده و بیان می‌کند که لااقل 25 درصد از دارندگان محصولات سری سرفیس در دومین سال کار با این دستگاه‌ها با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند. موسسه مورد بحث مدعیست که این آمار را از بررسی دست کم 90 هزار تبلت ارجاع داده شده برای تعمیر به دست آورده است.

حال امروز در همین راستا وب‌سایت Paul Thurrott سندی محرمانه را منتشر کرده که نشان می‌دهد ادعای Consumer Reports کمی با حقیقت فاصله دارد. این وب‌سایت همچنین نمودار زیر را منتشر کرده نشان می‌دهد نرخ بازگشت سرفیس 4 پرو در ابتدای عرضه 16 درصد بوده که پس از گذشت یک ماه به زیر 10 درصد کاهش یافته است.

در رابطه با سرفیس بوک اوضاع خراب‌تر است، به طوری که هرچند در ابتدای عرضه 17 درصد از کل مدل‌ها آن در سطح جهانی برای تعمیر بازگردانده شده‌اند، با این حال عدد مذکور در فاصله زمانی 6 ماه بعدی به 10 درصد کاهش یافته و تاکنون ثابت مانده است. در گوشه‌ای از این سند مشاهده می‌شود که سرفیس 3 پرو در زمان عرضه با نرخ بازگشت 11 درصد روبه‌رو بوده که کمتر از یک سال به 6 الی 5 درصد رسیده و بعد از آن دیگر تغییر نکرده است.

به طوری کلی می‌توان دریافت که سرفیس بوک ضعیف‌ترین عملکرد را از باب خراب‌های ناخواسته داشته، هرچند که مایکروسافت به طور پیوسته به‌روزرسانی‌هایی را برای رفع آن‌ها منتشر کرده است.Paul Thurrott مدعیست ردموندی‌ها در زمان عرضه جهانی سرفیس 4 پرو با مشکل کاهش عمر شارژ باتری این محصول مواجه شده‌اند. در ماه اکتبر 2015 که اولین نمونه‌ها از سرفیس بوک برای وب‌سایت‌های فناوری ارسال گردید، گزارش‌هایی متعددی از بروز مشکلاتی همچون پدیدار شدن صفحه مرگ ویندوز، از کار افتادن درایورها و یا عملکرد غیرعادی نمایشگر در هنگام کار با اپلیکیشن داکینگ منتشر شد.

شرکت سازنده با توجه به همین گزارش‌ها وعده رفع تمامی مشکلات مورد بحث در زمان عرضه جهانی سرفیس بوک را داده بود، با این حال رفع تمامی آن‌ها همان‌طور که گفته شد 5 الی 6 ماه به طور انجامیده است. البته آن‌طور که به نظر می‌رسد تمامی مشکلات به وجود آمده برای سرفیس بوک مربوط به شیوه مهندسی ساخت سرفیس بوک نبوده، چرا که اولین نسل از تراشه‌های اسکای‌لیک اینتل با مشکل مدریت ناصحیح انرژی روبه‌رو بوده و علاوه بر مایکروسافت سایر شرکت‌های سخت افزاری نیز با آن روبه‌رو شده‌اند.

Paul Thurrott مدعیست که اسناد و گزارش‌های منتشر شده از سوی Consumer Reports مربوط به این بازه زمانی بوده، حال آنکه مایکروسافت کمی بعد با انتشار فرم روهای جدید تمامی آن‌ها را برطرف کرده است. در ادامه گزارش آماده است که حتی مدیر عامل مایکروسافت سال گذشته در یک اجلاس از مهندسین لنوو پیرامون شیوه رفع این مشکلات سؤال کرده که البته آن‌ها نیز از شیوه رفع مشکلات اعلام بی‌اطلاعی کرده‌اند.تعلل مایکروسافت در رفع این مشکلات و افزایش نرخ بازگشت باعث کاهش محبوبیت سری سرفیس گردیده که نتیجه مستقیم آن در آخرین گزارش مالی ردموندی‌ها نمود پیدا کرده است.

پانوس پانای، مدیر بخش سری سرفیس نیز در یاد داشتی مدعی شده که در گزارش‌های Consumer Reports هیچ اشاره‌ای به تلاش بی‌وقفه مایکروسافت در جهت رفع مشکلات سرفیس بوک نگردیده و همین امر نیز سبب اعلام نرخ بازگشت بالای این محصول شده است، در حالی که این روند ظرف مدت کوتاهی تغییر پیدا کرده است.مایکروسافت مدعیست که اصلاحات انجام شده به طور محسوسی بر نرخ بازگشت محصولات سری سرفیس در 12 ماه اخیر تاثیر گذار بوده است؛ اگر این ادعا ثابت شود، بایستی شاهد انعکاس آن در گزارش بعدی Consumer Reports باشیم.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.