راهنمای افزایش عمر شارژ باتری گلکسی اس 8 سامسونگ؛ استفاده تا آخرین قطره!

گلکسی اس 8 سامسونگ به میزان رضایت بخشی شارژ نگه می‌‌دارد اما اگر باز هم خواهان شارژ بیشتری هستید می‌توانید با در نظر گرفتن موارد زیر تا آخرین قطره از شارژ باتری گلکسی اس 8 استفاده کنید.

0

انصافاً باید گفت سامسونگ در خصوص گلکسی‌های اس 8 و اس 8 پلاس سنگ تمام گذاشته است، باتری این گوشی‌های پرچمدار نیز به خوبی از عهده نیازهای معمولی کاربران بر می‌آید اما اگر از آن دسته کاربران حرفه‌ای هستید که توقع انجام کارهای سنگین را از گوشی دارند باز هم ممکن است باتری گلکسی‌های اس 8 سامسونگ کفاف نیاز شما را نکند.

خوبشختانه سامسونگ نیز به این امر پی‌برده است و حالت Power-saving را برای دوام بیشتر باتری در گلکسی‌های اس 8 تعبیه کرده است. در کنار این ویژگی، مواردی دیگری نیز وجود دارد که لحاظ کردن آن‌ها باعث دوام بیشتر باتری گلکسی اس 8 خواهد شد.

لازم به ذکر است که انجام این موارد از آنچه فکرش را بکنید راحت‌تر است و نیازی به دانلود نرم‌افزار خاصی نیست.

اپلیکیشن‌های پرمصرف را حذف کنید

اگر احساس کردید این اواخر باتری گوشی سریع‌تر از گذشته خالی می‌شوند ممکن است اپلیکیشنی نصب کرده باشید که مصرف باتری زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. اگر به فکر افزایش شارژ باتری گوشی خود هستید، یکی از بهترین کارها شناسایی اپلیکیشن‌های پرمصرف و حذف یا غیرفعال کردن آن‌هاست. اندروید نیز تمهیدات خوبی را برای شناسایی اپلیکیشن‌های پرمصرف تعبیه کرده است.

برای این کار وارد منوی Settings شده و گزینه Device Maintenance را انتخاب کرده و گزینه Battery را لمس کنید. در این قسمت وارد منوی App Powet Monitor خواهید شد و به راحتی می‌توانید اپلیکیشن‌های پرمصرف را شناسایی کنید. (این اپلیکشین‌ها در صدر فهرست اپلیکیشن‌ها در این منو قرار دارند.) پس از شناسایی اپلیکیشن‌های پرمصرف می‌توانید در خصوص حذف یا غیرفعال کردن آن‌ها تصمیم بگیرید.

اگر تصمیم بر این شد که اپلیکیشن‌های پرمصرف را حذف نکنید و فقط آن‌ها را غیر فعال کنید، می‌توانید در همین منو بر روی اپلیکیشن مورد نظر ضرب انگشت کرده و با انتخاب گزینه Save Power اپلیکیشن را در حالت Sleep قرار دهید.

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت زیادی دارند، به احتمال زیاد این اپلیکیشن‌ها در صدر فهرست اپلیکیشن‌های پرمصرف قرار گرفته‌اند. به این ترتیب اگر نمی‌توانید از حضور در شبکه‌های اجتماعی دل بکنید و از طرف دیگر نگران مصرف باتری گلکسی اس 8 نیز هستید می‌توانید این اپلیکیشن‌ها را در این قسمت غیرفعال کرده و از نسخه‌های دسکتاپ اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

با مرورگر کروم موبایل به خوبی می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی گشت‌وگذار کنید و پس از اینکه کارتان تمام شد، مرورگر را ببندید تا شارژ کمتری مصرف شود. لازم به ذکر است که بهتر است قسمت‌ اعلان‌های مرورگر کروم موبایل را نیز برای وب‌سایت‌های شبکه‌های اجتماعی غیرفعال کنید تا از این طریق دائم پیام‌های اعلان این شبکه‌ها نمایان نشود.

تنظیم حالت Power Saving

سامسونگ مدتی است که حالت Power Saving را در پرچمداران خود تعبیه کرده است، انصافا هم باید گفت قرار دادن گوشی در این حالت کمک زیادی به مصرف بهینه‌شارژ گوشی می‌کند. تنظیم کردن حالت Power Saving نیز بسیار راحت است، برای این کار کافی است تا وارد منوی Settings شده و در زیر قسمت Device Maintenance قسمت باتری را انتخاب کنید. در این قسمت 2 حالت مختلف برای افزایش دوام شارژ گوشی در پیش رو دارید.

حالت Mid نور صفحه‌نمایش گوشی را کاهش می‌دهد و رزولوشن گوشی را نیز به میزان 2220 در 1080 پیکسل پایین می‌آورد، دسترسی به دیتای گوشی نیز در پشت‌زمینه قطع می‌شود.

حالت Max صرفه‌جویی بیشتری در باتری دارد و رزولوشن صفحه‌نمایش گوشی را تا میزان 1480 در 720 پیکسل کاهش می‌دهد، این حالت فعالیت پردازنده گوشی را نیز تا سقف 70 درصد از توان اصلی خود نگه می‌دارد. حالت Max دارای تنظیمات دیگری برای محدود کردن دسترسی به اینترنت دیتای گوشی و همچنین خاموش کردن ویژگی Always On Display نیز هست.

فعال کردن حالت Power Saving نیز در گلکسی‌های اس 8 سامسونگ بسیار راحت است و برای اینکار باید وارد قسمت Quick Settings شوید. به صورت پیش‌فرض حالت Power Saving بر روی Mid قرار دارد اما به همان شیوه‌ای که اشاره کردیم به راحتی می‌توانید ذخیره‌ باتری را به حداکثر خود برسانید.

در جریان عملکرد گوشی قرار بگیرید

در قسمتی که برای تنظیمات باتری به آن اشاره کردیم می‌توانید با انتخاب منو وارد تنظیمات Advanced شوید، سپس گزینه Notification Settings را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید از زیرنظر گرفتن اپلیکیشن‌هایی که استفاده نمی‌شوند، اپلیکیشن‌هایی که باتری زیادی مصرف می‌کنند و همچنین اپلیکیشن‌هایی که ثبات کافی ندارند اطمینان خاطر حاصل کنید.

این کار به شما اجازه می‌دهد تا زمانی که گوشی عملکرد خوبی ندارد از طریق اعلان‌ها در جریان قرار بگیرید.

رزولوشن صفحه‌نمایش را کمتر کنید

انصافاً باید گفت سامسونگ در حق صفحه‌نمایش گلکسی‌های اس 8 سنگ تمام گذاشته است و صفحه‌نمایشی زیبا و بدون حاشیه با رزولوشن 2969 در 1440 پیکسل را در پرچمدارهای جدید سامسونگ شاهد هستیم.

اما این روزلوشن بسیار بالا باتری زیادی نیز طلب می‌کند و از طرف دیگر برای انجام کارهای معمولی نیاز چندانی هم به رزولوشن‌های بالا نیست. در نتیجه می‌توانید برای صرفه‌جویی در مصرف باتری رزولوشن صفحه‌نمایش گلکسی اس 8 را تا میزان 2220 در 1080 پیکسل پایین بیاورید. این رزولوشن برای استفاده در گوشی‌های هوشمند رزولوشن کمی نیست و به راحتی پاسخگوی نیاز کاربر خواهد بود.

روی ویژگی تنظیم خودکار روشنایی صفحه‌نمایش زیاد حساب باز نکنید

در گلکسی اس 8 نیز همانند بیشتر گوشی‌های اندروید شاهد قابلیتی برای تنظیم خودکار نور صفحه‌نمایش هستیم، این ویژگی در بیشتر مواقع به خوبی نمی‌تواند از تنظیم خودکار نور صفحه‌نمایش برآید.

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم برای مصرف بهینه باتری، ویژگی‌ تنظیم خودکار نور صفحه‌‌نمایش گلکسی اس 8 را کلاً غیرفعال کنید. به احتمال زیاد اگر مدیریت روشنایی صفحه‌نمایش گوشی را شخصاً به عهده بگیرید مصرف‌ باتری بهینه‌تر خواهد بود.

قابلیت صفحه‌نمایش همیشه روشن گلکسی اس 8 را غیرفعال کنید

اگر احساس می‌کنید گوشی شما به میزان کافی شارژ نگه نمی‌دارد ممکن است ویژگی صفحه‌نمایش همیشه روشن گلکسی اس 8 مقصر خالی‌ شدن زودتر از انتظار شارژ باتری باشد.

همان‌گونه که از نام این قابلیت پیداست برای روشن نگه‌ داشتن همیشگی صفحه‌نمایش گوشی استفاده می‌شود. در نتیجه کاملاً مشخص است که قابلیت Always on باعث می‌شود تا شارژ باتری گلکسی اس 8 زودتر خالی شود.

از طرف دیگر می‌توان تنظیم کرد تا ویژگی صفحه‌نمایش همیشه روشن تنها در زمان‌های خاصی فعال باشد، به این ترتیب اگر نمی‌توانید از این قابلیت در گلکسی اس 8 بگذرید آن را تنظیم کنید تا در زمان مورد نظر فعال باشد.

دستیار صوتی هوشمند گلکسی اس 8 را غیر فعال کنید

دستیارهای هوشمند Bixby و Google Assistant در صورتی که دسترسی به اینترنت نداشته باشید عملاً بلااستفاده هستند. از طرف دیگر نیازی نیست که تمامی ویژگی‌های این دستیارهای صوتی را غیرفعال کنید. تنها کافی است اطمینان خاطر حاصل کنید که Bixby و Google Assistant همیشه در پشت‌ صحنه‌ سیستم‌عامل فعال نباشند.

سایر اتصالات بی‌سیم گوشی نظیر بلوتوث و وای‌فای را نیز در زمانی که به آن‌ها نیازی ندارید غیرفعال کنید. انجام این کار به راحتی از منوی اعلان‌های گوشی امکان پذیر است. غیرفعال کردن NFC نیز یکی دیگر از مواردی است که به صرفه‌جویی در مصرف باتری گلکسی‌های اس 8 کمک می‌کند.

صفحه‌نمایش را خاموش نگه دارید

روشن نگه داشتن صفحه‌نمایش گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس انرژی زیادی را طلب می‌کند. این صفحه‌نمایش‌ها از فناوری AMOLED سامسونگ کمک گرفته‌اند و در کنار کیفیت بالا، مصرف انرژی زیادی نیز دارند.

پیشنهاد می‌کنیم قسمت خاموش نگه‌داشتن صفحه‌نمایش گوشی که در منوی Settings قرار گرفته است را فعال کنید. این کار باعث می‌شود تا زمانی که گوشی را در جیب خود قرار می‌دهید، صفحه‌نمایش آن روشن نشود.

همان‌گونه که وعده داده بودیم به مواردی اشاره کردیم که در بهینه‌سازی مصرف باتری گلکسی‌ اس 8 و اس 8 پلاس تاثیر زیادی دارند. اگر شما هم کاربر این گوشی‌‌های پرچمدار سامسونگ هستید و در این زمینه ایده‌ای به ذهن شما رسیده است، پیشنهاد می‌کنیم آن را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

منبع pcworld
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.