حاشیه‌های صفحه‌نمایش Mi Mix 2 شیائومی تقریبا به صفر خواهد رسید!

صفحه‌نمایش‌های بدون حاشیه ظاهرا مد امسال گوشی‌های هوشمند هستند. درحالی‌که گوشی‌های Galaxy S8، LG G6 و به‌زودی آیفون 8 نیز به نمادهای این مد جدید بدل می‌شوند، احتمالاً برنده بازی شیائومی باشد، چراکه اولین گوشی هوشمندی که می‌توان آن را کاملاً بدون حاشیه در نظر گرفت را تولید می‌کند.

0

Xiaomi Mi Mix در اواخر سال 2016 میلادی تولید شد و کاربران گوشی هوشمند و تولیدکنندگان را تحت تأثیر قرارداد. Mi Mix 2 نیز با توجه به جدیدترین تصاویری که از آن پخش‌شده است با نسبت تقریباً صددرصدی صفحه‌نمایش به بدنه گوشی، ممکن است دیگر تولیدکنندگان را به چالش بکشد.

LG G6 که قبل از Galaxy S8 عرضه شد، نسبت صفحه‌نمایش به بدنه تقریباً 80 درصدی داشت. Galaxy S8 نیز به کمک لبه‌های خمیده‌اش، توانست به نسبت 83 درصدی برسد. بااین‌وجود هیچ‌کدام قادر به رقابت با گوشی Xiaomi Mi Mix با نسبت صفحه‌نمایش به بدنه 91 درصدی‌اش نبودند. با توجه به جدیدترین تصویر پخش‌شده از Mi Mix 2، نسبت صفحه‌نمایش به بدنه آن به صد درصد رسیده است. البته احتمالاً در واقعیت این میزان چیزی بین 98 تا 99 درصد خواهد بود.

Xiaomi Mi Mix با انتقال تمام حسگرهای جلوی گوشی به بخش پایینی آن، توانست به چنین نسبت شگفت‌انگیزی دست پیدا کند و حاشیه بالایی صفحه را به‌طور کامل حذف کرد. برای این کار نیز مجبور به استفاده از راه‌حل‌هایی با تکنولوژی پیشرفته برای جایگزین کردن حسگرهایی که حذف کرده بود شد. دقیق‌تر اینکه دوربین جلویی دستگاه و حسگر نور را به پایین دستگاه انتقال داد و از بلندگوی مخصوص تماس تلفنی «داخلی» و حسگر مجاورت اولتراسونیک استفاده کرد.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد که در گوشی Mi Mix 2 حسگرهای بیشتری را هم برای افزایش فضای موجود برای صفحه‌نمایش حذف کرده باشد. برای این مقصود احتمالاً یا شیائومی تصمیم گرفته که کلاً دوربین جلویی گوشی را کنار بگذارد یا موفق شده حسگرها را به پشت صفحه‌نمایش انتقال دهد؛ کاری که انتظار داشتیم اپل آن را انجام دهد اما متأسفانه شکست خورد. با توجه به میزان توجهی که به شایعه آیفون 8 شد، اگر شیائومی موفق به انجام چنین کاری بشود تحسین جهانیان را به دست خواهد آورد.

انتظار می‌رود که از Xiaomi Mi Mix 2 در اوایل مهرماه یا در طول نمایشگاه IFA 2017 رونمایی شود. همچنین این گوشی هوشمند جدای از صفحه‌نمایش شگفت‌انگیز، به چیپست اسنپ‌دراگون 835، 6 گیگابایت رم، یک دوربین اصلی 19 مگاپیکسلی و باتری 4500 میلی‌آمپری برای روشن کردن تمام آن پیکسل‌های صفحه‌نمایش وسیعش، مجهز خواهد شد. قیمت آن نیز بالاتر از گوشی‌های میان رده شیائومی و در حدود 750 دلار خواهد بود.

منبع slashgear
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.