آیفون 8 اپل متوجه نگاه شما به خود خواهد شد!

اگرچه داشتن یک گوشی‌ که نگاه ما را دنبال کند بیشتر به آوردن داستان‌های تخیلی به زندگی واقعی شباهت دارد اما ظاهرا اپل قصد دارد آنرا عملی کند.

0

Guilherme Rambo توسعه‌دهنده و برنامه نویس معروف، یکی از افرادیست که صبورانه اخبار مربوط به آیفون 8 را یکی پس از دیگری در اختیار ما قرار می‌دهد حالا در توئیتی ویژگی تازه‌ای از این پرچمدار را بر ما آشکار می‌سازد: آیفون جدید متوجه نگاه کاربر به خود می‌شود!

تصویری که در پائین مشاهده می‌کنید یک جفت رشته است که به چیزی با نام «Attention Awareness Observer» می‌رسد و ظاهرا میزان صدای اعلان را کنترل می‌کند. با توجه به شایعات اخیر در خصوص تکنولوژی تشخیص چهره‌ی 3 بعدی آیفون 8، وجود ویژگی ردیابی نگاه منطقی بنظر میرسد و اجرای آن یقینا نباید تاثیر چندانی بر مصرف باتری داشته باشد.

تا امروز هیچ نشانه‌ای از اینکه اپل قصد دارد به توسعه دهندگان اپ اجازه دهد به این ویژگی دسترسی داشته باشند وجود ندارد. احتمالا این شرکت قصد دارد از این ویژگی در سیستم عامل‌های سطح پایینِ این چنینی استفاده کند. به هر صورت برای قضاوت در این مورد کمی زود است. باید منظر ماند و دید که اپل واقعا چه برنامه‌ای را برای پرچمدار بعدی خود در سر دارد.

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.