گوگل با پیشنهاد 30 میلیارد دلاری به دنبال خرید اسنپ‌چت بوده است

Snap شرکت تولیدکننده Snapchat، در گذشته پیشنهاد مزایده‌ای از فیس‌بوک دریافت کرده بود. گزارش‌شده که این شبکه اجتماعی به اسنپ 3 میلیارد دلار برای خرید آن پیشنهاد داده است. اما ظاهرا این شرکت پیشنهاداتی بسیار بالاتر نیز داشته است.

0

بنا بر گزارشی جدید، بعدازآن شرکت پیشنهاد بسیار بالاتری را دریافت کرد اما معامله‌ای در پی آن صورت نگرفت. اسنپ ادعا می‌کند که گوگل در اوایل سال 2016 میلادی یا در حدود زمستان دو سال پیش، پیشنهاد خرید به قیمت 30 میلیارد دلار را به اسنپ داد.

این خبر از منابع داخل و نزدیک به اسنپ گزارش‌شده است. ظاهراً رقم گوگل پیش از اینکه اسنپ 20 میلیارد دلار از تأمین بودجه عمومی کسب کند، پیشنهادشده بود.

یکی از منابع می‌گوید که گوگل درباره مزایده، پیش از عرضه اولیه سهام شرکت اسنپ با آن صحبت کرده بود. یکی از سخنگویان اسنپ اعلام کرده که با احترام به تمام گفت‌وگوهای رسمی که صورت گرفته‌اند، این شایعات غلط هستند.

البته که برخی از سرمایه‌گذاران و کارمندان اسنپ الآن آرزو دارند که پیشنهاد گوگل را قبول کرده بودند، چراکه از زمان عرضه اولیه سهام، ارزش آن به‌شدت کاهش داشته است. هم‌اکنون ارزش سهام این شرکت 12.50 دلار است که باعث می‌شود کمپانی ارزش 14 میلیارد دلاری داشته باشد.

قبل از عمومی شدن شرکت اسنپ، کمپانی در حدود 24 میلیارد دلار سرمایه داشت. بااینکه این عمل یکی از پر بازخوردترین عرضه‌های اولیه سهام در طول سال‌های اخیر بوده است، سرمایه‌گذاران اسنپ چندان از چشم‌انداز آن راضی نبوده‌اند.

منبع ubergizmo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.