بنیان‌گذار هولولنز: عینک‌های هوشمند در آینده جایگزین گوشی‌های هوشمند می‌شوند

عینک‌های هوشمند آینده روشنی دارند و بنیان‌گذار هولولنز معتقد است عینک‌های هوشمند در آینده جایگزین گوشی‌های هوشمند می‌شوند.

1

خرداد ماه امسال بود که Gene Munster، یکی از کارشناسان وال‌استریت ژورنال، مدعی شد عینک واقعیت مجازی اپل که انتظار می‌رود در سال 1399 معرفی شود، سر و صدای بیشتری نسبت به معرفی اولین آیفون اپل به دنبال خواهد داشت.

بنیا‌ن‌گذار هولولنز، Alex Kipman و Dona Sarkar، مدیر ارشد Windows Insider نیز بر این باور هستند که عینک‌های هوشمند در آینده جای گوشی‌های هوشمند را خواهند گرفت. Kipman که پایه‌گذار ساخت هولولنز بوده است مدعی شد که گوشی‌های هوشمند به پایان عمر خود رسیده‌اند، اما کاربران هنوز مرگ گوشی‌های هوشمند را به خوبی درک نکرده‌اند.

هولولنز تجربه‌ای از ترکیب دنیای واقعی و واقعیت افزوده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بنا به گفته Kipman، گوشی‌های هوشمند و صفحه‌های تلویزیون در آینده با دستگاه‌هایی هولوگرافیک نظیر عینک‌های هوشمند جایگزین خواهند شد.

در این زمینه Dona Sakar، مدیر ارشد Windows Insider نیز نظرهای مشابهی دارد. این مدیر ارشد در صحبت‌های خود متذکر شده است که عاشق گوشی لومیا 950 XL خود است، اما گوشی‌های هوشمند تنها دستگاه‌‌های هوشمند قابل حمل در دنیا نخواهند بود، وی مدعی است گوشی‌های هوشمند را می‌توان تنها قسمتی از گروه دستگاه‌هایی به حساب آورد که به عنوان دستگاه‌‌های قابل حمل هوشمند شناخته می‌شوند.

مدیر ارشد Windows Insider در ادامه صحبت‌‌های خود پیش‌بینی کرد که مایکروسافت در آینده گوشی‌های همراهی بدون صفحه‌نمایش را تولید می‌کند که جای گوشی‌های فعلی را خواهند گرفت.

به گفته وی این دستگاه‌های بدون صفحه‌نمایش در آینده، جای تمامی دستگاه‌های هوشمندی که صفحه‌نمایش در آنها تعبیه شده است مانند گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌ها را خواهند گرفت. با این حساب در آینده پیش‌بینی می‌شود که اپلیکیشن‌ها، ویدئوها و تمامی تعامل‌هایی که کاربران در شبکه‌های اجتماعی دارند از طریق عینک‌های هوشمندی که در جلوی چشم کاربر قرار خواهد گرفت مشاهده خواهند شد.

به این ترتیب می‌توان گفت این مدیر ارشد مایکروسافت مدعی است کاربران در آینده دیگر نیازی به گوشی‌های هوشمند ندارند، لازم به ذکر است این گفته با سیاست مایکروسافت که انتظار می‌رود گوشی‌های جدید سرفیس‌ را در آینده نزدیک رونمایی کند کاملاً در تناقض است.

در مجموع می‌توان گفت آنچه مسلم است این واقعیت است که در آینده‌ای نه چندان دور، فناوری به جایی خواهد رسید که شاهد تحول اساسی در زمینه تعامل با صفحه‌نمایش در گوشی‌ها و سایر محصولات هوشمند خواهیم بود.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. جابر می‌گوید

    گوشی های هوشمند هیچ وقت عمرشون تموم نمیشه