آیفون 8 احتمالاً قادر به فیلمبرداری 4K@60fps خواهد بود

با نصب فرم‌ور جدید HomePod اپل که نشان از پتانسیل اضافه شدن قابلیت‌های جدید در محصول بعدی اپل دارد، یک الماس گران‌بها در کد آن پیداشده است. ممکن است آیفون 8 از ضبط ویدئو با کیفیت 4K با 60 فریم در ثانیه پشتیبانی کرده و حتی با دوربین جلوی گوشی نیز ویدئوی 4K بگیرد.

0

جدای از ویدئوی 4K 60 فریم در ثانیه‌ای، هر خط کد، شناسه‌ای با عنوان «جلو» و «عقب» نیز دارد و ازاینجا نتیجه می‌گیریم که ممکن است ویدئوی جلو نیز توانایی گرفتن فیلم با چنین کیفیتی را داشته باشد.

با توجه به خصوصیت‌های چیپست 10 نانومتری Apple A11، شک نداریم که سخت‌افزار دستگاه توان پردازشی موردنیاز را دارا خواهد بود. همچنین با استفاده اپل از نوع فایل HEVC، درنهایت حجم ویدئوهای 4K به نصف حجم ویدئوهای فعلی آیفون که با کیفیت 4K و 30 فریم در ثانیه ضبط می‌شوند، کاهش پیدا می‌کند. تعداد بالاتر فریم‌ها در ثانیه می‌تواند به فوکوس واقعیت مجازی شایعه شده در آیفون 8 کمک کند. چراکه دستگاه فریم‌های بیشتری در اختیار خواهد داشت و می‌تواند بهبودهای بیشتری را بر ویدئو اعمال کند.

گفتنی است در حال حاضر هیچ گوشی هوشمندی قادر به فیلمبرداری 4K با نرخ فریم بالاتر از 30fps نیست.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.