اپل گزارش مالی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد: درآمد ۴۵ میلیارد دلاری!

در آخرین گزارشی که اپل از عملکرد مالی خود ارائه کرده است، از فروش ۴۱ میلیون دستگاه آیفون، ۱۱.۴ میلیون دستگاه آیپد و ۴.۲۹ میلیون دستگاه مک صاحب سودی ۸.۷۲ میلیارد دلاری شده است.

0

اپل در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ توانسته بود درآمد ۵۲.۹ میلیارد دلاری را به‌دست آورد که ۱۱.۰۳ میلیارد دلار آن سود خالص بود. این درآمد از فروش ۵۰.۷ میلیون دستگاه آیفون، ۸.۹۲ میلیون دستگاه آیپد و ۴.۱۹ میلیون دستگاه مک به دست آمده بود. در همین مقطع در سال گذشته نیز این شرکت توانست از ۴۲.۴ میلیارد دلار درآمد، ۷.۸ میلیارد دلار سود خالص کسب کند که این رقم هم از فروش ۴۰.۴ میلیون دستگاه آیفون، ۹.۹ میلیون دستگاه آیپد و ۴.۲ میلیون دستگاه مک به دست آمده بود.

تیم کوک در صحبت‌های خود به تحسین افزایش درآمد و هم‌چنین ثبت رکورد در بخش درآمد سرویس‌ها پرداخته است:

با افزایش ۷ درصدی درآمد درمقایسه با سال گذشته، خوش‌حالیم که سومین دوره‌ی سه‌ماهه‌ی متوالی همراه با رشد را پشت سر گذاشتیم و در بخش سرویس‌ها هم رکورد جدیدی ثبت کردیم. هم‌چنین در ماه ژوئن میزبان توسعه‌دهندگان از سراسر جهان بودیم و از پیشرفت‌های مورد انتظار در آی‌او‌اس، مک‌اواس، واچ‌او‌اس و تی‌وی‌او‌اس که در پاییز رخ می‌دهد، بسیار خرسندیم.

هم‌چنین مدیر ارشد مالی اپل، لوکا مایستری، به رشد ۱۷ درصدی ارزش هر سهم اشاره کرد:

در سه‌ماهه‌ی دوم امسال در همه‌ی دسته‌بندی‌های محصولاتمان رشد در آمار فروش و سود را گزارش دادیم که از نتایج آن رشد ۱۷ درصدی ارزش سهام بود. هم‌چنین در طول این مدت ۱۱.۷ میلیارد دلار به سرمایه‌گذاران بازگردانده‌ایم که رقم کل بازگشتی اپل به سرمایه‌گذارانش را به رقم ۲۲۳ میلیارد دلار رساند.

منبع 9to5mac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.