مدیر ارشد سابق گوگل: آیفون در زمینه عکاسی سال‌ها جلوتر از اندروید است!

آقای Vic Gundotra در صحبت‌های اخیر خود حسابی به دوربین‌ گوشی‌های اندرویدی تاخته است، مدیر ارشد سابق گوگل مدعی شده که آیفون در زمینه عکاسی سال‌ها جلوتر از اندروید است!

1

اگر به تاریخچه گوگل علاقه داشته داشته باشید به احتمال زیاد تاکنون نام Vic Gundotra به گوش شما خورده است، وی سابقه درخشانی در راه‌اندازی گوگل پلاس و واحد موتور جستجوی گوگل دارد و چندین سال سکان مدیریت ارشد گوگل را در اختیار داشت.

این مدیر ارشد به تازگی مدعی شده است که دوربین گوشی‌های اندرویدی در برابر دوربین آیفون 7 پلاس حرف زیادی برای گفتن ندارند. بر اساس گفته‌های Vic Gundotra، دلیل اصلی این امر متن‌باز بودن اندروید است چرا که این سیستم عامل باید با تمامی سخت‌افزارها سازگاری داشته باشد.

به گفته این مدیر ارشد، متن‌باز بودن اندروید مزایای زیادی دارد، اما زمانی که قصد تمرکز بیشتر بر روی جزئیات را داشته باشید مشکلات شروع می‌شود. وی برای تایید گفته‌های خود به سردرگمی سامسونگ در ارائه طیف وسیعی از تنظیمات در دوربین گوشی‌های خود اشاره کرد.

وی متذکر شد ایجاد نوآوری‌های جدید توسط بزرگانی نظیر سامسونگ، ال‌جی یا اچ‌تی‌سی از طریق یک API مناسب ممکن است چندین سال در اندروید به طول بیانجامد، Vic Gundotra در صحبت‌های خود به این امر نیز اشاره کرد که برای عکس‌برداری در دوربین گوشی‌های امروزی  فرآیند computational photography level لازم است، گوگل نیز در این زمینه مدت‌هاست که عقب افتاده است.

از طرف دیگر از آنجایی که آیفون‌های اپل چنین محدودیت‌هایی را ندارند، همیشه در حال رشد بوده‌اند و اپل نوآوری‌های جدید را به راحتی با یک آپدیت نرم‌افزاری می‌تواند به آیفون‌های خود اضافه کند.

در پایان بهتر است به این نکته هم اشاره کنیم که تمامی این حرف‌ها و ادعاها از دهان کسی بیرون می‌آید که چیزی کمتر از ۵ سال پیش مدعی بود گوگل درصدد است تا بهترین تجربه را برای دوربین گوشی در نکسوس‌ها در اختیار کاربر قرار دهد.

پیکسل‌های گوگل نیز ثابت کرده‌اند که اندروید در زمینه دوربین مشکلی ندارد و این گوشی‌ها توانسته‌اند بهترین نتایج را در زمینه دوربین گوشی بدست بیاورند. همچنین به نظر می‌رسد Gundotra تحت تأثیر قابلیت پرتره در آیفون 7 پلاس قرار گرفته باشد، قابلیتی که در وان‌پلاس 5 نیز حضور دارد و احتمالاً گلکسی نوت 8 نیز به آن مجهز خواهد شد.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    واقعا تا آیفون 5 حرفی برای گفتن نداشت اما از 2013 همواره بهتر شده