طراحی بدون حاشیه و قابلیت تشخیص چهره آیفون 8 تأیید شد

تاکنون تصاویر زیادی از طراحی بدون حاشیه آیفون 8 حکایت داشتند، اما این بار درز اطلاعاتی مبنی بر حضور صفحه‌نمایش بدون حاشیه در آیفون 8 از جانب اپل هستیم.

1

در چند هفته گذشته تصاویر زیادی از آیفون 8 به بیرون درز پیدا کرده بود. اما این بار شاهد اطلاعاتی هستیم که مستقیماً از اپل به بیرون راه پیدا کرده است.

اپل به صورت کاملاً اتفاقی نسخه‌ای اولیه از فیرمور اسپیکر هوشمند HomePod را در در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری قرار داده است. توسعه‌دهندگان نیز کد‌های این فیرمور را زیر و رو کردند تا چه بسا اطلاعاتی در خصوص محصولات بعدی اپل بدست آید.

ظاهرا این تلاش‌ها نتیجه بخش بوده است چرا که باخبر شدیم برنامه‌نویسی با نام Guilherme Rambo  توانسته‌ است به تصویر مهمی دست پیدا کند که از قرار معلوم مربوط به آیفون 8 اپل است.

اولین چیزی که در این تصویر توجه را جلب می‌‌کند نسبت بدون حاشیه صفحه‌نمایش آیفون ۸ با بدنه این گوشی است. خبری هم از دکمه Home در این تصویر به چشم نمی‌خورد.

تصویری که این برنامه‌نویس موفق به پیدا کردن آن شده است به دستگاهی با نام رمز D22 اشاره دارد. با این حساب این سوال پیش‌ می‌آید که این نام رمز مربوط به آیفون 8 است یا اینکه اپل قصد دارد با یک گوشی جدید کاربران را سورپرایز کند.

برنامه‌نویسی دیگر با نام Steve Troughton-Smith نیز موفق شده است به یک خط کد در فریم‌ور اسپیکر HomePod دست پیدا کند که احتمال دارد با فناوری جدید تشخیص چهره مرتبط باشد.

تاکنون در شایعات مختلفی شاهد این موضوع بوده‌ایم که اپل احتمال دارد از اسکنر تشخیص اثر انگشت برای مشخص کردن هویت کاربر در آیفون 8 استفاده نکند و سایر روش‌های بایومتریک را نظیر اسکن چهره یا چشم را به خدمت بگیرد.

چه بسا که در کنار اسکنر اثر انگشت در آیفون 8 شاهد یک روش دیگر نیز برای تشخیص هویت کاربر باشیم. کدهایی که این برنامه نویس‌ پیدا کرده است به عبارت BKFaceDetect اشاره دارند.

به احتمال زیاد حضور دو حرف B و K در ابتدای این عبارت به معنای کیت بایومتریک است. در نتیجه پیش‌بینی می‌شود که اپل از فناوری جدیدی برای تشخیص هویت کاربر استفاده کند. انتظار می‌رود اپل برای فرآیند تشخیص چهره کاربر در آیفون 8 از سنسور و دوربین IR که در بالای قاب جلوی گوشی قرار خواهد گرفت استفاده کند.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    عالیه