اچ‌تی‌سی U11 با یک آپدیت نرم‌افزاری بلوتوث ۵.۰ را دریافت خواهد کرد

اچ‌تی‌سی U11 در حال حاضر از بلوتوث نسخه 4.2 بهره گرفته است، اما ظاهرا اچ‌تی‌سی U11 با دریافت یک آپدیت نرم‌افزاری بلوتوث 5.0 را دریافت خواهد کرد.

0

اچ‌تی‌سی U11 گوشی بود که شانس استفاده از بلوتوث 5.0 را داشت، اما متاسفانه به دلایلی اچ‌تی‌سی نتوانست اچ‌تی‌سی U11 را با بلوتوث نسخه 5.0 راهی بازار کند. در نتیجه در U11 همچنان شاهد حضور بلوتوث نسخه 4.2 هستیم.

ظاهرا اچ‌تی‌سی قصد جبران این مورد را دارد و قرار است در آینده‌ای نه چندان دور نسخه بلوتوث اچ‌تی‌سی U11 را به نسخه بلوتوث 5.0 ارتقا دهد. جالب اینجاست که برای انجام این کار نیازی به تغییرات سخت‌افزاری نیست و ارتقا نسخه بلوتوث HTC U11 از نسخه 4.2 به نسخه 5.0 با یک آپدیت نرم‌افزاری انجام می‌شود. ظاهرا سخت‌افزار مورد نیاز از ابتدا درون گوشی قرار داشته است.

گلکسی‌ اس 8 و اس 8 پلاس که اردیبهشت‌ماه عرضه شدند توانستند لقب اولین گوشی‌های مجهز به بلوتوث نسخه 5.0 را از آن خود کنند. پس از این دو گوشی Xperia XZ Premium سونی با این قابلیت عرضه شد.

حضور بلوتوث نسخه 5.0 در اچ‌تی‌سی U11 این گوشی پرچم‌دار را قادر می‌سازد تا در شعاع بیشتری از طریق بلوتوث ارتباط برقرار کند. افزایش پهنای باند در حین انتقال اطلاعات از طریق بلوتوث و همچنین بهینه‌شدن مصرف باتری در حین روشن بودن بلوتوث از دیگر مواردی است که با ارتقا نسخه بلوتوث 4.2 به 5.0 در اچ‌تی‌سی U11 انتظار می‌رود.

متاسفانه در حال حاضر خبری از جانب اچ‌تی‌سی در خصوص زمان دقیق ارتقا نسخه بلوتوث HTC 11 به میان نیامده است اما بدون شک این آپدیت از جانب اچ‌تی‌سی در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد شد.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.